Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rangaistusehdotuksia tälläisessä tilanteessa?

Vierailija
17.11.2007 |

Olimme lähdössä juhliin. Isoveli 3v on jo puettu ulkovaatteisiin ja ihan isin takkia vaille ollaan valmiita lähtemään jo autolle (isi ja poika siis). Isä sanoo että ' odota vähän, kohta mennään' . Poika karkaa suoraan ulos, kiirehtii jopa kun kielletään menemästä.

Millä rankaiset? Kuten huomaa, kiellot meni kuuroille korville, jäähyt ei auta ja olisi myös rangaistus meille (ei päästäisi lähtemään), lelujen kielto ei vaikuta koska ollaan juhliin menossa, videoitten ja lastenohjelmien kielto ei vaikuta koska ei ole muuta säännöllistä lastenohjelmaa kuin arkena ja sekään ei nyt toimisi koska tämä tapahtui viikonloppuna. Pelkkä keskustelu ei auta koska ei siinä ole mitään rangaistusta. Pihalle ei siksi koska menee iso tie vieressä.

Tälläisiä tilanteita tulee niin monta johon ei ole mitään rangaistusta. Ei yksinkertaisesti auta mitkään jäähyt, lelujäähyt. Ja tuossa tilanteessa kotia jääminen/jäähy(-> lähdön viivästyminen) olisi ollut rangaistus MEILLE sekä lapselle. Mun mielestä rangaistus tulisi olla vain tekijälle.

Mikä siis neuvoksi? Tälläisia tilanteita tulee usein !! Mitä olisitte tehneet?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmivuotiaasi kuulostaa kuitenkin aika lailla ikäiseltään kaikkine temppuineen.

Vierailija
22/47 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meillä toimitaan pääasiassa juuri noin kuten te olette kertoneet. Ennaltaehkäistään.

POIKA EI JUURIKAAN KARKAILE, OLEMME LUOTTANEET SIIHEN ETTÄ HÄN EI KARKAILE.

Jos olisimme jättäneet juhlat välistä, silloin rangaistus olisi ollut meille!! Miten tätä on niin vaikea käsittää?

Olen aggressiivinen koska olen niin väsynyt. Eikä se tie nyt ihan oven vierestä kulje, kyllä hänet kerkeäisi juosta kiinni jos hän sinne lähtisi juoksemaan.

Ja hyvät ihmiset, lukekaa näitä tekstejä ajatuksella. Hirveen monet kertoilee juttuja jotka on vastattu tms..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa edelleen siltä että teillä on 3v joka määrää tahdin ja vanhemmat jotka häärää mukana...

Ei kolmevuotias noin vaikea ole. Etenkään kun on rauhallinen tapaus.

Vierailija
24/47 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhäistä enää rangaista.

Vierailija
25/47 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoinpitelet toista vaikka toisella normi uhma. raukka parka :(

ajattele omilla aivoillasi... jos lapsesi saa oven auki josta on jo ainakin kerran karannut, tekee hän sen varmasti uudestaan. jos asutte kerran vilkasliikenteisen tien varrella niin LUKITSE SE OVI!!! luulisi jo että maalaisjärki sen sanoisi.

älä nyt pura tyhmyyttäsi lapseen pahoinpitelemällä häntä ja vielä syytät häntä siitä (ei tottele jne. ) vaikket ole edes yrittänyt estää (saatika suojella) toista.

että mua ärsyttää tollaiset " kun en mää voi tehdä näin/noin jne." vaikka totuus on se ettet viitsi. haluat vain pahoinpidellä lastasi.

ja jos ne pirun ystäväsi ovat niin typeriä että oven ollessa lukossa ei tajua koputtaa/pimpottaa niin ehkä on parempi ettei tulekaan kylään. ja jos et itse tajua laittaa lappua oveen " olemme kotona vaikka ovi lukossa" niin syytä itseäsi mutta älä pura sitä lapseesi.

Vierailija
26/47 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sen vaikeampaa ole. Vieraat oppivat pian että kannattaa koputtaa tai soittaa ovikelloa.

Vierailija
27/47 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko siitä ollut siis kohtuutonta haittaa juhlien kannalta, jos olisitte käyneet läpi tilanteen heti sen tapahduttua arestilla tms. normaalilla rangaistuksella? Olisihan se rangaistus ollut yhtä lailla lapselle, jos hän olisi ollut innolla lähdössä juhliin, kuin teillekin. Tässä tilanteessa ei mielestäni voi oikein rinnastaa teidän rangaistusta lapsen rangaistukseen (niin kuin ei yleensäkään).

" Jos olisimme jättäneet juhlat välistä, silloin rangaistus olisi ollut meille!! Miten tätä on niin vaikea käsittää?"

Vierailija
28/47 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisilla tämäkin voi mennä läpi korvien, mutta meillä auttanut.

Vierailija
29/47 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 3v on kerrankin karannut ovesta ja on mahdollista, että juoksee vilkas liikenteiselle tielle PIDETÄÄN OVI LUKOSSA, kuvittelevat naapurit ja tutut mitä tahansa.

Lapselle selitetään ja selitetään ja selitetään ja selitetään ja selitetään ja yhä vaan selitetään, että niin tai näin ei saa tehdä KOSKA ja kas kummaa joskus 10v tienoilla, ei enää tarvitse selittää, ettei tielle saa juosta tai sitten se unohtuu kun juoksee pallon perässä.

Mutta miksi ihmeessä pitää rangaista vain siksi että kuuluu rankaista.

Vierailija
30/47 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta miksi ihmeessä pitää rangaista vain siksi että kuuluu rankaista.

Vierailija
31/47 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÄ oon siis pahoinpitelijä. Mä HALUAN pahoinpidellä lapsiani.

Meillä 3-vuotias on perheen pää. Mä en ikinä usko että kukaan meidän tutuista sanoisi ikinä noin. :D Eikä todellakaan pidä paikkaansa.

Jos teillä on lukuvaikeuksia ja se hävettää teitä, se ei ole mun syy.

Enkä mä mitään rangaistusta enää ole antamassa! Mistä se keksittiin??

Pointtina oli se että mikä olisi ollut rangaistus?

Luuleko joku tosiaan etten olisi ikinä a) kuullut ehdotuksistanne b) toiminut kuten olette ehdottanut?

Kysyinkin neuvoa jolloin tarvitaan pikainen rangaistus, kuitenkaan sen lisäävän meidän aikaa ja tai olevan meille rangaistus. Vähistä asiaan liittyvistä vastauksista paras vaihtoehto on tähän mennessä ollut se, jossa ehdotettiin lähtöä vasta kun lapsi on pyytänyt anteeksi ja ymmärtänyt että niin ei saa tehdä.

Meillä kun ei uhkailla semmoisilla joita ei pysty toteuttamaan. Kuten " Saat jäädä yksin kotia jos et tottele" tai " Mä en ota ikinä sua enää mihinkään"

Ja ihan tiedoksenne, 3-vuotiaamme saa oven lukostakin auki.

Mutta ilmeisesti meillä on jostain kumman syystä ihan toivottomat vanhemmat ja ihan ylilellitty poika. Jännä että satunnaiset kerrat tekevät hänestä heti semmoisen.

Vierailija
32/47 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä muuta pointtia tunnu olevan kuin perustella, miksi mikään muu ei käy kuin tukistaminen.

Vierailija
33/47 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ettet pääsekään pippaloihisi ihan niin nopeasti kuin olit ajatellut. Lasten kanssa joutuu vaan joskus tinkimään omista tarpeistaan.

Vierailija
34/47 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittajat pyörittelee silmiään kun ap ei tajua... :) Voi tätä AV:ta.

Oikeasti ap, miksi pitää tehdä niin hirveä numero asiasta, jota lapsi ei usein tee mutta kerran tai viisi kokeilee? Mikä siinä on se, mistä hermostut, oven avaaminen vai tottelemattomuus sinänsä? 3-vuotiaan kuuluukin olla tottelematon, ei siitä tartte vetää hirveitä pultteja ja haluta rangaista lasta. Oikea menettelytapa tuossa on minusta juosta se kiinni, polvistua eteen ja selittää jämäkästi, että noin ei saa tehdä, ja kerrata kaikki ne syyt miksi ei.

Jos olet nyt jo noin hermona, niin mitähän tapahtuu sitten, kun kotonanne asu murkku...!

Vierailija
35/47 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo, eipä kai se kolmen minuutin nokka-keskustelu olisi aiheuttanut muuta kuin myöhästyneen lähdön. Sori vain, olin huono äiti sillä hetkellä. Raivo voitti järjen.

Karkaamisellakin tarkoitin sitä että poika uhmasi isän käskyä olla vielä menemättä ulos. Se oli vain ja ainoastaan sitä. Ei hän ulkona mihinkään lähtenyt, kunhan piti vain mennä ovesta ulos kun isä kielsi. Eihän juossut ulos kirkuen ja jatkanut matkaa.

Vierailija
36/47 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulla kai sitten ole oikeesti mitään vaikeuksia koskaan ollutkaan, jos moisesta asiasta täällä hiillyt?

Vierailija
37/47 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

missähän päin ap mahtaa asua, kuulostaa ihan 1950-luvun maaseudulta...

Vierailija
38/47 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos kolmevuotias saa oven lukosta auki ja karkailee niin pitää laittaa haka niin ylös ettei ylety

Tullaan ja sanotaan ja kuvitellaan että se on niin yksinkertaista ja sitte omassa yksinäisyydessä pyöritellään silmiä että " hyh hyh, olipas tuokin tyhmä kun ei tuommoista ole tajunnut.."

Mikä helvetin haka? Kuvitteleeko joku ääliö vielä tosiaankin niin että jos asuu maalla se tarkoittaa ihan askeettista asumista? Että bajamajoissa asutaan joissa on lehmänlannasta seinät ja haat ovissa? Ulkovessat ja vesi kannetaan kaivosta? Voi hyvänen aika..

MIkä haka?? Meidän bajamajan ovessa on sellainen metalliripa jonka yläpuolella on metallinen rulla jota kääntämällä ja samaan aikaan ovea vetämällä ovi aukeaa lukosta. Lukkoon ovi laitetaan painamalla nappi alas. Ripaa saati rullaa ei voi nostaa ylemmäs koska ovessa on ikkunaruutuja (juu, ihan lasia). Mä kirjoitin tämän hyvin hitaasti jotta ymmärrät lukea.

Vierailija
39/47 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

missähän päin ap mahtaa asua, kuulostaa ihan 1950-luvun maaseudulta...

Vierailija
40/47 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä horiset bajamajoista ja lannanhajusta.

Kyllä minä olen nähnyt, käyttänyt ja asentanutkin hakoja ihan urbaanissa citysykkeessäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi