Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toista tai useampaa odottavat! Kasvaako sf-mitta riippuen siitä mones lapsi on tulossa?

16.11.2007 |

Minulla ekalla sf-mitta oli keskikäyrän alapuolella koko ajan. Nyt toisella mitta huitelee yläkäyrän yläpuolella. Vai riippuuko vain mittaajasta?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ootan toista lasta. Sf-mitta kulki ekan kanssa yläkäyrällä ja ylikin sen. Poika syntyi 41+0 viikolla ja kokoa oli aika paljon: 4410 g, 55,5 cm ja pää 38 cm. Nyt viikkoja kasassa 30 ja Sf-mitta menee keskikäyrällä. Neuvolatäti on sama, eli " käsialakin" lienee sama kuin pari vuotta sitten. Maha tuntuu nyt niin kovin pieneltä, että epäilyttää, onko kaikki ees kunnossa. Mutta ilmeisesti meille on vaan tulossa nyt pienempi lapsi. En tiedä, onko tuosta uudelleen synnyttävien sf-mitoista verrattuna ensikertalaiseen olemassa mitään vertailua. Vaika sanoa. Jos teille on nyt tulossa sitten vaan isompi lapsi..

Vierailija
2/3 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli toista odotan rv 27+6 ja sf-mitta ensimmäisessä raskaudessa meni ihan normaalikäyrällä. Nyt toisen kanssa mitat on olleet yläkäyrän yläpuolella kunnes tosiaan viimeksi neuvolassa vauva olikin kääntynyt pää alaspäin ja olen taas normaalikäyrällä. Mut saa nähdä miten tästä eteenpäin kun tuntuu että on taas kääntynyt toisinpäin. Olisinko sitten taas yläkäyrillä... Aika outoa tämä vaihtelu =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kohdun koko ei siis välttämättä muutu mihinkään, vaikka sf -mitta muuttuu, se riippuu pääasiassa siitä mihin suuntaan kohtu on kallellaan ja se voi olla eri raskauksissa eri suuntiin kallellaan... mistä johtuu en tiedä. Itsellä kaikki (3) ollut niin alakäyrillä, että joutunut varmuustarkistuksiin, mutta vaan aina niin selkään kääntyneenä... mutta joo, jokaisen lapsen kohdalla ollut aina pikkasen suurempi - ihan vain muutamia millejä.