Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä pituiset " remmisukset" lapselle?

16.11.2007 |

Onko noita remmisuksia (siis kenkiin laitettavia) edes eri pituisia vai onko kaikki saman pituisia? Mulla ei ole niistä mitään kokemusta (paitsi 25 vuoden takaa...). Tarkoitus ois hankkia sellaiset 4,5-vuotiaalle ja 2-vuotiaalle. Entä sauvat, minkä pituiset niiden pitää olla?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille suksen pituudeksi suosittellaan maksin omaa pituutta. Sauvojen pitäisi olla noi 0,70-0,80 x oma pituus. Eli metrin pituisella suksien pituus 100 cm ja sauvat 70-80cm jne.

Vierailija
2/14 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö ihan perus talvi-gore-tex-toppakengät vai mitkä olis parhaat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei! osta ihmeessä ainakin isommalle ihan oikeat sukset. remmisuksien kanssa menee äkkiä koko innostus iihtämiseen. pienimmät monot mitkä itse olen löytänyt oli 25 tai 26. lyhimmät sukset 100cm

Vierailija
4/14 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sen takia että minulla on " traumat" niistä remmisuksista.

100 senttiset sukset on ollut lyhimmät mitä olen nähnyt, niin remmimallissa, kuin kunnon suksissakin. 24 ja 25 kokoista monoa löytyy ainakin. Laskeskelin että kolmisen talvea ainakin pystyy hiihtämään noilla yhdillä suksilla, ovathan ne tosin alkuunsa pitkät, mutta niin olisi remmisuksetkin.

Vierailija
5/14 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olisi sukset jo ostettuna ja pienimmät monot, jotka löysin oli kokoa 28 eli aivan liian isot täksi talveksi. Mistään en ole saanut kokoa 25, joilla voisi kokeilla hiihtämistä tänä talvena, joten meilläkin sen takia harkinnassa remmisuksen täksitalveksi, vaikka olen ihan samaa mieltä että oikeat on paremmat.

jokirapu:

hei! osta ihmeessä ainakin isommalle ihan oikeat sukset. remmisuksien kanssa menee äkkiä koko innostus iihtämiseen. pienimmät monot mitkä itse olen löytänyt oli 25 tai 26. lyhimmät sukset 100cm

Vierailija
6/14 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi niistä jotain 70 ¿ maksaa, jos poika ei sitten suostukaan niitä käyttämään. Pojan kengän koko on 30, joten monon kanssa ei ole ongelmaa. Hmm.. jos lyhyimmät remmisukset on 100 cm pitkät, on ne ihan liian pitkät meidän n. 85 cm pitkälle tytölle. Haluaisin hänelle kuitenkin jotkut sukset saada ulkoleikkeihin (ettei tule suru puseroon, kun veli saa sukset ja liikunnallisesti tyttö varmaan samassa kuin veljensä 3,5-vuotiaana).

Vierailija
7/14 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan jotain 80cm pitkän. En ostanut kun halusin meidän pojalle oikeat, mutta nyt harmittaa kun ei monoja taidakaan löytyä. Mutta on niitä lyhyempiäkin remmisuksia jossain myynnissä.

Vierailija
8/14 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en näe mitään järkeä ostaa 2-vuotiaalle oikeita monoja ja suksia, kun ei ole minkään sortin takeita siitä, että niitä käytetään enemmän kuin kerran. Turhaa välineurheilua ja rahanmenoa, isomman kanssa eri juttu.

Ostin omalle 2,5-vuotiaalleni sellaiset metriset remmisukset ja sauvat käytettyinä kympillä, hyvin välttävät tämän talven ja ehkä vielä seuraavankin. Katsotaan sitten, pitääkö siirtyä ns. oikeisiin suksiin ensi talvena vai ei.

Ihan tavalliset gore-talvikengät meinasin laittaa niihin suksiin kiinni.

Vierailija
9/14 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilu 2 vuotiaalle, mutta päädyin remmisuksiin täksi talveksi. Meillä on isommatkin lapset 2-vuotiaana opetelleet noilla hiihtämään ja sitten 3-vuotiaina siirtyivät oikeisiin suksiin. Hiihtomatkat 2-vuotiaalla ovat kuitenkin suhteellisen lyhyet ja suksia laitetaan jalkaan ja otetaan pois muiden pihaleikkien ohella. Eli pähkäilin miehen kanssa, että jos hiihtää omalla pihalla 10 m, sitten haluaa touhuta muuta, niin välissä pitäisi käydä vaihtamassa kengät ja siitähän se show syntyisi :)

Joten meidän 2 vuotias hiihtää remmisuksilla tämän talven hiihdot ja ensi talvena ostamme " oikeat" välineet. Prismasta löytyi Peltosen remmisuksi-paketti. Meidän 95 cm pitkälle pojalle ostin 100 cm sukset.

Vierailija
10/14 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko ollut Prisman " kuvastossa" luki suksien kohdalla, että suksen pituus on oma pituus +15-25 cm. Mutta se koskee ilmeisesti sitten vain aikuisten suksia??? Jos lapsen suksen pituus saa olla max lapsen oma pituus?

Vierailija
11/14 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä lainattuna Suomen Hiihtoliiton sivulta:

" Pienen lapsen hiihtovälineet

Hiihdon harrastus lähtee välineistä. Kun lasten hiihtovälineitä hankitaan, niin tärkin kriteeri on niiden toimivuus. Suksilla, jotka eivät pysy jalassa ja jotka liukuvat vain taaksepäin, sammuu innokkaankin ensihiihtäjän kipinä.

Lapsen ensimmäiset sukset (2-4v)

·suksilla kävellään, suksella liukuminen ei ole vielä löytynyt

·nämä voivat olla lenkkisukset

·löysät sukset

·hyvä pito, ei saa liukua taaksepäin, pitopohja, pitovoideteippi

·sauvoilla pidetään tasapainoa, lyhyet"

Sitten seuraavissa suksissa pituutta +5-10 cm hiihtäjän pituuteen.

Lisätietoa ja hyviä vinkkejä löytyy tuolta hiihtoliiton sivuilta:

http://www.hiihtoliitto.fi/maastohiihto/lapset_ja_nuoret/valineet_ja_va…

Vierailija
12/14 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tuossa joku sanoikin että osti 95cm pitäkälle 100cm sukset niin se on ihan ok ja niillä varmaan hiihtää viellä pari seuraavaakin vuotta. Se ei haittaa jos on liian lyhyet, mieluummin niin kuin liian pitkät lapsella.

-Fassiloora-:

Oisko ollut Prisman " kuvastossa" luki suksien kohdalla, että suksen pituus on oma pituus +15-25 cm. Mutta se koskee ilmeisesti sitten vain aikuisten suksia??? Jos lapsen suksen pituus saa olla max lapsen oma pituus?

Vierailija
13/14 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 100 cm pitkät sukset liian lyhyet 110 cm pitkälle pojalle? Jos hiihtäminen tänä vuonna kiinnostaa, voidaan sitten ensi talveksi (poika tuolloin 5,5 vuotta) ostaa " kunnon" sukset käytettynä, jos noi 100 cm pitkät sukset on silloin liian lyhyet. Vai pitäiskö yrittää löytää jostain 110 cm pitkät sukset täksi talveksi?

Vierailija
14/14 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kokoa löytyy kyllä, ne koot menee 10cm välein. Meillä on 80cm ja 100cm oikeat sukset kaapissa odottamassa. Nyt kun katsellut vain niitä pieniä monoja en ole huomannut katsoa missä kaupassa olisi 110cm oikeita suksia. Muistaakseni Topsportissa ei ollut kuin 120cm alkaen, mutta muissa kaupoissa varmaan oli.