G:Minkä nimen OLISIT antanut lapsellesi
jos nimi ei olisi ollut niin suosittu/käytössä kaverilla/tms.?
Me olisimme antaneet Aino, joka on superihana nimi mutta liian suosittu nykyään.
Kommentit (40)
Matias ei ole etunimenä/kutsumanimenä suosittu!
Siskoni antoi kuitenkin kuopukselleen nimeksi Venla, joten oma tyttäreni sai sitten toisen nimen.
Paras pojan nimi, mutta kovin suosittu...
Ei uniikkeja ja piti olla perinteiset suomalaiset, mutta sellaiset ettei kovin usein leikkipuistoissa törmää samannimisiin. Matiaksia olen tavannut niin usein että se ei käynyt.
mutta kun hän syntyi, en tiennyt että on niin suosittu. Pidän kyllä nimestä edelleen.
Adele/Adalmiina-nekään ei kelvannu miehelle
Eveliina -sama
Anniina-jo lähisuvussa
Eerika-jo lähisuvussa
mutta ei tullut Viiviä.
Ei ole mitään varsinaista syytä, aikani nimeä ja vauvaa pyöriteltyäni ei vaan tuntunut Viiviltä!
Kuopuksen raskausaikana (tiesin että on poika) pyörittelin useampaakin nimeä joista yhdestäkään ei tullut nimeä.
Toteutunut nimi vaan yhtäkkiä selkeni kun pikkuherra oli yhden kuukauden ikäinen.
mutta tulikin tyttö ja hänelle annettiin maailman kaunein nimi, ei yhtään vanhanaikainen vaan uusi ja vähän ulkomainenkin ehkä :)
Vierailija:
Jaa, katopas vain, saman mäkin, muttei mies suopunut.
Vierailija:
Ei uniikkeja ja piti olla perinteiset suomalaiset, mutta sellaiset ettei kovin usein leikkipuistoissa törmää samannimisiin. Matiaksia olen tavannut niin usein että se ei käynyt.
Uniikki mutta perinteinen suomalainen? Uniikkihan tarkoittaa ainoaa, eli olisi ihan ainokainen nimi Suomessa. Ei voisi olla kovin perinteinen.
siis Adamin, eli saman kuin joku muukin tuolla, mut mies ei suopunut. Jos vielä poika saadaan, siitä tulee Adam.
mutta mies tyrmäsi. Mulle olisi käynyt myös Nikolas ja Mimosa, miehelle ei nekään. Nimet on siis ensimmäiset (ja ainoat) kompromissit. Lähes mitkään mun ehdotuksista ei käynyt miehelle ja mä en tykännyt niistä nimistä joista mies...
Mun suosikki oli Aku, mutta kaveri perhana kerkesi koiransa nimetä niin.
Halusin aina antaa tytölleni nimeksi Eeva,mutta miehen ex-hoito on Eeva....
mutta mies ja esikoinen vastustivat.
ihana nimi..
Mutta kun tyttäreni syntyi, ei ollut Ronja " näköinen" ollenkaan! Tuli nimeksi Minttu.. Ja saimme toisen tytön.. Ei sopinut Ronja hänellekään.. tuli nimeksi Pinja.. Katsotaan nyt kun odotan kolmatta ja jos sattuu olemaan tyttö niin mikähän on sitten.. :)?
Pojalle Aapo, miehen mielestä olisi kiusattu " hoopo-Aapoksi"
Tytölle Silja, oli jo käytössä tutulla
Toinen oli jo mahassa Topi ja kun syntyi luontevasti kutsuimme jo päivästä 1 häntä edelleen sillä nimellä, jos olisi ollut tyttö olisi ollut Ella.