Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

synnytyksen jälkeen joutuu kotiin 12-24tunnin päästä jos

Vierailija
15.11.2007 |

sopimusta ei synny. Ei mitään kotihoitoohjausta tms osastolla, vaan kiitti ja hei. Sepä kivaa, kätilökaverini informoinut. Minimimiehityksellä kun ovat niin näin nyt sit tilanne.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne entisaikojenkaan äidit sairaaloos makaallu. Navettahan ne meni synnytyksen jälkee lypsylle ihan norm ja ihan hyviä ihmisiä lapsista tuli

Vierailija
2/21 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lähtenyt synnäriltä aina varhaisella kotiutuksella ihan omasta tahdosta. Miksi siellä sairaalassa pitäisi nököttää pienessä huoneessa yhtään pitempään, jos kaikki kunnossa?

Itse olen aina kysynyt noin tunti synnytyksestä, että koska pääsee kotiin :) Ei ne sieltä kotiuta, jos jotain häikkää äidillä tai lapsella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain oltaisi osastolla joka puoliksi vain auki, nyt vapaapäivä, joten katsotaan huomenna mitä päätetty. Lastenlääkärikin suostunut tähän ja tarv sit labraan ottamaan esim bilirubiininäyte vauvalta. t kätilö

Vierailija
4/21 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sairaala mikaan hotelli ole, siella avustetaan sua synnytyksessa, etta komplikaation riski minimoituu ja teita molempia tarkkaillaan vahan aikaa synnytyksen jalkeen. Jos olette molemmat ok, menette sitten kotiin jatkamaan elamaanne.

Vierailija
5/21 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

VASTAUS:

Hei Liisa!

Kysymyksesi ohjautui minulle, synnytysosaston osastonhoitajalle.

Mahdolliseen työtaisteluun olemme varautuneet seuraavasti:

Saamme ensi viikon ( vko 47) alussa käyttöömme työtaistelun ajaksi 6 synnytyssalia, eli kaksi uutta salia valmistuu ja muiden salien remontin alkua viivästytetään uhkaavan työtaistelun vuoksi. Lisäämme myös kätilötyövoimaa niin, että joka työvuorossa synnytysalissa on 5 kätilöä. Hoidamme työtaistelun aikana paitsi normaalit peruskuntiemme synnyttäjät, myös Lohjan alueen synnyttäjät.

Varmaa on, että työtaistelun alkaessa meillä tulee olemaan ajoittain tungosta. Luultavasti joudumme lyhentämään hoitojaksoja osastolla, mutta tilanne arvioidaan aina tapauskohtaisesti. Ensisynnyttäjiä yritämme työtaistelutilanteessakin pitää osastolla hieman pidempään kuin uudelleensynnyttäjiä. Hyvävointiset uudelleensynnyttäjät ja vauvat ovat kuitenkin varmasti se ryhmä, jolle joudumme varhaistettua kotiin lähtöä ehdottelemaan. Kunkin päivän paikkatilanne näyttelee ratkaisevaa osaa hoitoaikaa mietittäessä. Samana päivänä ¿ulos lennättämistä¿ pyrimme välttämään, ellei se ole perheen oma toive. 1.-2. päivänä kotiutuvia on varmasti normaalia enemmän. Tätä silmällä pitäen olemme ohjeistaneet alueen neuvoloita äitien ja vastasyntyneiden voinnin seuraamisesta.

Ensimmäisessä aallossa irtisanoutumiset eivät vielä koske Hyvinkäätä. Toistaiseksi en ole saanut tietooni, minkä verran seuraavissa aalloissa on mukana osastomme kätilöitä/lastenhoitajia. Toivon hartaasti, että sopu syntyisi ennen ensi tiistaita tai viimeistään ennen kuin työtaistelu laajenee Hyvinkäälle asti.

Ystävällisin terveisin, Soile Kivijärvi, oh

Naistentaudit ja synnytykset

Hyvinkään sairaala

Vierailija
6/21 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut että jossain ei ole edes osasto auki vaan synnytyksen jälkeen ollaan muutama tunti salien käytävillä ja sieltä suoraan kotiin. t kätilö

Vierailija
7/21 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäiskö joku, minkälainen tilanne kotiutumisten suhteen PHKS:lla on ens viikosta lähtien?

Vierailija
8/21 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksen jälkeen niin etteköhän te saa jotain ohjausta. Tuskin se on ihan kiitti ja hei.

Luultavasti ohjausta tulee paljon ja lyhyessä ajassa. Sen sulattaminen ja muistaminen voi sitten olla vaikeampaa.

Jokainen kätilö ja hoitaja varmasti tekee parhaansa että äidit ja vauvat lähtevät kotiin hyvävointisina ja ohjausta saaneina.

Ongelmallistahan tämä tietysti on. Neuvolalta vaaditaan nyt paljon. Eihän se maitokaan ole vielä nousussa noin pian ja vauvat voi olla vielä laiskoja syömään.

Vierailija
9/21 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOLMONEN on juuri tuollainen super-reipas (=lue super-rasittava) potilas, joka heti synnytettyään kyselee kotiinpääsyä. Ja kuitenkin jos sanoisi, että siitä vaan ala kalppia, niin tulisi pupu pöksyyn. Kaipaavat vain toppuuttelua ja muka-ihmettelyä-reippaudesta. GRRRR

Vierailija
10/21 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas sen nyt tekee? Itsekö sitä painellaan? Mitä jos sinne jää jotain hyytymiä? Mulla tuli toisen synnytyksen jälkeen nyrkin kokoinen hyytymä toisena tai kolmantena päivänä, hoitaja painoi sen ulos enkä varmasti olisi itse sitä sieltä saanut pois. Säikähdin oikein kun se oli niin suuri, samoin hoitaja kyseli vielä jälkeenpäin onko tullut lisää. Kiva tommoisen kanssa kotonakin sitten pähkäillä.

Vierailija
11/21 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kaikki kunnossa, niin miksei voisi lähteä kotiin? Tuut sitten av:lle kyselemään vauvanhoito-ohjeita. :D

Vierailija
12/21 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvikketta tietty annettava, mutta inhottava ajatus sekin... Kamalalta se tuntui antaa sitä 3-4vrk:n ikäisellekin 4v sitten.

Nyt ainakin kannattais kaikkien hommata ne tuttipullot valmiiksi kotiin, ja jos imettää aikoo kuitenkin, niin mielellään vaikka Aventit, kelpaa rintakin kun ei sa pullosta liika helpolla...

Meillä onneksi eläköitynyt isovanhempi-hoitaja tulossa turvaksi pikakotiutuksen jälkeen.

Vierailija
13/21 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen jälkeen aivan totaalisen romahdusmaisella vauhdilla.

Hänen ollessa vajaan vuorokauden ikäinen hoitaja tuli kertomaan, että lähtö Lastenklinikan teholle tulee ja HETI.

Ja TODELLA 10minuuttia meni kun lapsi lähti,(itse niin huonossa kunnossa että jouduin jäämään synnytyssairaalaan).

Eli tuolla 6-12tunnin ajalla ei lapseni olisi selvinnyt.

Vierailija
14/21 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hdollinen. Todellakaan en mitään reippaus pisteitä ole kaivannut. Höpsö olet!

Mun mielestä vaan esim 12 tuntia synnytyksen jälkeen on ihan ok aika sairaalassa. Osaan relata paremmin omassa kodissa. TIETENKÄÄN tämä ei ole hyvä aika lähteä kotiin, jos jotain vialla!

T: 3

Vierailija
15/21 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on normaalia, etta synnytyksen jalkeen lahetaan kotiin tosi nopeasti. Ekan lapsen kohdalla alla 12 tuntia oltiin sairaalassa. Tan toisen kohalla en viela tieda.

Vierailija
16/21 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla (ja monilla vielä paremmin) se maito kotona nousee kuin sairaalassa. Ja ainahan sinne sairaalaan voi mennä takaisin jos jotain syytä siihen tulee. Yleensä kuitenkaan ei tule.

Ei mulle ainakaan siellä sairaalassa olemisesta ole ollut mitään erityistä hyötyä, kerran tai pari päivässä joku on käynyt kysymässä, että kuis täällä sujuu. PAremmin on kuitekin tullut nukuttua jne heti kun on päässyt omaan tuttuun kotiin.

Vierailija
17/21 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

uudelleensynnyttäjät 6-24 h

Ensisynnyttäjät 24-48 h

sektiot 3 vrk

Näin muistaakseni noi ajat oli..

Henkilökohtaisesti haluaisin itse lähteä sieltä 6 tunnin jälkeen, mutta tuskin sitten keväällä päästetään pois noin aikaisin..

Vierailija
18/21 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole niiden hoitajien ja lääkäreiden mieleen enemmän, että potilas on reipas ja valmis kotiutumaan kuin sinun kaltaisesi märisijä.

PS. Moni normaali nainen lähtee ihan omasta tahdostaan saman vuorokauden aikana synnytyksestä kotiin, miksei lähtisi? Ei kaikki ole niin puudutteiden turruttamia, ettei jalat kanna.

Vierailija:

KOLMONEN on juuri tuollainen super-reipas (=lue super-rasittava) potilas, joka heti synnytettyään kyselee kotiinpääsyä. Ja kuitenkin jos sanoisi, että siitä vaan ala kalppia, niin tulisi pupu pöksyyn. Kaipaavat vain toppuuttelua ja muka-ihmettelyä-reippaudesta. GRRRR

Vierailija
19/21 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että on ollut syytä epäillä, että sinne olisi jotain matskua jäänyt?

Vierailija
20/21 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sairaaloiden imetysohjaus niin kummoista ole, tärkeintä on että lapsella on oikea imuote. Sen taasen voit itse tarkistaa imetysoppaista tai vaikka imetystukihenkilöltä.

Vierailija:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä