Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~SyysSissit to-su~~

15.11.2007 |

Viikonloppua kohti taas mennään! Jupise, riimisi rupiset :)

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylhäällä ollaan oltu jo klo 7.30 saakka, jolloin Olivia heräsi yöuniltaan. Tunnin päästä siitä otti tunnin tirsat ja nyt taas hereillä. Iskä on sairaslomalla tulehtuneen lonkkanivelen takia, joten seukkaa tuossa lattialla nyt tytön kanssa ja minä siis pääsin karkaamaan koneelle. kohta on pitkien päikkäreiden aika ja silloin karkaan jouluostoksille! Miehen s-lomasta siis jotakin hyötyä tähän arkeen. Nukkumaan neito suostui eilen laittamaan vasta klo 23. Meillä on tällä viikolla ollut rytmin vaihdosta eli nukkumaan neiti menee myöhemmin ja herääkin sitten myöhemmin. Yöt on nyt taas nukkunut tosi hyvin ilman heräilyjä.

Colis, kiitos ehdotuksesta tuon joulumekon palauttamisen ja vaihdon suhteen, mutta taidan tänään tehdä sen itse, kun nyt on siihen mahdollisuus. Kiitos kuitenkin tarjouksesta :).

Nyt laittamaan itseään jonkinlaiseen shoppailu kuntoon ja menoksi.

Haikarapolska

Vierailija
2/41 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika ulkona unilla ja touhusinpa minäkin ulkona hieman. Vielä oli lasten pyörät pihalla, tuli vietyä ne varastoon ja laitettua vielä viimeisiä pihakalusteita nippuun. Kukkien kastelu vedet olivat tietenkin jäätyneet saaveihinsa, tuli melkein kuuma kun rautakangella niitä paukutti..

Kesää muistellen täräytän tähän kesällä otetun kuvan meidän terassilta.. Voih! Olen niin kesä ihminen..

http://www.aijaa.com/v.php?i=1229445.jpg

Miko heräsi yöllä hieman useammin.. Liekö syynä se, että nukkui eilen päivällä kahdet todella pitkät unet.. Kuudelta olisi halunnut jo seurustella, mutta nukahti vielä kuitenkin ja nukkui puoli ysiin.

Iltapäivällä pitäisi lähteä hieman asioille. Onneksi vanhempani tulevat käymään ja lupasivat katsoa poikaa sen ajan, jotta saa rauhassa hoitaa nuo jutut.

Pirteä olo, kun tuli ulkoiltua, suosittelen.. =)

Piiu ja Miko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaa tähän viestiin (43/44)

moikka

tulin pikaisesti lukasemaan pinot.

käytiin aamiaisella pari tuntia sitten ja sitten otettiin pienet tirsat Aadan kanssa ja kohta ajattelin käydä pyörähtää tuolla Hansa-korttelissa kaupoilla ja sitten suunnataan tohon aurajoen varrelle kävelylle.

Aadalla alkoi viime yönä taaaas nuha.ed.kesti 4 viikkoa nyt taas rohisee ja yöllä ihan kunnolla;((

nyt tässä yksikätisenä ja vessa hätäkin ois joten eiköhän sitä palailla illalla sitten paremmin.

mukavaa päivää!

p.s kirjoitin ton väärään pinoon ekaksi

terveisin:RAKKAUSVAUVA

Vierailija
4/41 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana oli fiilistellä Piiun kesäkuvaa :)

Illalla Hilla roikkui tississä taukoamatta usean tunnin, ainakin siltä itsestä tuntui.. Mutta oli kait siitä jotain hyötyäkin, kun nukkui sitten 12 tunnin yöunet, vain klo 5 söi!! Ite tietysti heräilin välillä katsomaan, että vieläkö se tosiaan nukkuu ja nukkuihan se ;)

Pitäs noita ristiäis juttuja miettiä - Tiimarin mainosta just katselin ja sieltä poimin somistus vinkkejä ylös. Meille tuleekin nyt kulta-aiheiset ristiäiset, ei siis perinteikkään vaaleanpunaisia :) Nyt joulun alla kun on niin paljon kaikkea kultaista saatavilla ja saapahan hyödyntää niitä joulukoristuksiinkin.

Ens viikolla on myös hoidettava vaatetus koko perheelle, siinä onkin hommaa. Kun on niin kranttu emäntä, ettei huoli mitä tahansa ja etenkin yhteen sointuvia pitää olla :P Vauvalle tulee suvun 90 vuotta vanha kastemekko, sen ensimmäinen käyttäjä, isoisomummoni on vielä elossakin. Ja meidän tyty on viimonen kenen päälle sitä uskaltaa laittaa, kun on jo niin hauras! Mekosta tehdään sitten näiden ristiäisten jälkeen taulu :)

Mutta kai se on saatava ihtensä ojoon ja lähdettäväkin hakemaan eskreilaista. Hilla vielä posottaa vaunuissa.

Dumle ja Hilla pian 7vkoa

Niin ja huhuilen Kirahviinaa, kun ei ole vähään aikaan kuulunut?

Vierailija
5/41 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele tm.asp?appid=93&m=11706003&p=1&tmode=1&smode=1&mpg=50

Vierailija
6/41 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas ollaan ja ihmetellään viikon nopeaa kulumista. Huomena lähdetään pieneen reissuun omalla porukalla, toivottavasti kaikki menee hyvin!

Haikarapolska, täällä keski-suomessa me asutaan. Sen varran on kuitenkin matkaa sinne helsingin suunnalle että ei viitsi ajella kovin usein.. 8)

Dumle, koska teillä olikaan ristiäiset? Pysyykö nimi salassa sinne asti?

Hurja oli se ovi-jupakka.. Onneksi vauva nukkui..

No mutta, näin lyhyeksi jäi tämä tarina, vauva heräsi uniltaan ulkoa. Johan hän nukkuikin melkein 5 tuntia.. Sai äiti siivoilla ja pakkailla kaikessa rauhassa.. 8)

Palalillaan reisun jälkeen! Joten nyt jo HYVÄT VIIKONLOPUT!

Fiia ja pieni-suuri mies melkein 6 viikkoa!!!

Vierailija
7/41 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenna taas käynti vyöhyketerapeutilla, se onkin jo kolmas kerta...pierurut tuleekin on paremmin ulos, mutta yö nukkuminen on edelleen n. 2h/krt, vaikka hoitaja sanoi että pitäis alkaa yöunienkin alkaa pidentyä.....sitä kovasti odotan, kun ainoaan mummolaankin on matkaa 350 km, ettei voi noin vain mummolaan viedä et sais nukuttua joskus ja mies opiskelee työn ohessa, et silleen....onneksi nyt viikonloppuna esikoisen pikkukummi tulee meille ni saa neiti seuraa ja minä juttukaverin ja ehkä jopa hieman levättyäkin... ensi viikolla on poitsun neuvolalääkäri, saas nähä mitä täti sanoo. Hauskaa loppuviikkoa!

Vierailija
8/41 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitohamsteri: meillä vyöhyketerapia ei pidentäny unia. Edelleen herätään kahden tunnin välein välillä jopa tiheämpään. Ja terapiassa ollaan käyty noin 5 tai 6 kertaa. muuten kyll auttanu.

Meillä on nyt sit muutto edessä! Löydettiin tiistaina netistä aivan ihana kolmio hyvältä paikalta. On meri, kauppa, posti, neuvola, tarha, koulut ja mun hyvä ystävä lähellä. Ja tämä talo on rakennettu 2004 ja asunnossa on sauna. Muutetaan nyt sit vuokralle sinne ens kuussa. Tämä nykynen asunto laittettiin myyntiin. Nyt vain innolla tutkin kaikkia kangas sun muu juttuja. Sisustamis into on suuri!

Mutta nyt jää juttu lyhkäseks kun Vesli kaipaa tissiä taasen.

uma + Vesli 7 vko 6 pvä

Vierailija
9/41 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikätisenä kirjotan kun vauva tuhisee sylissä, joten virheitä saattaapi olla. En ole ehtinyt kirjottaa, mutt juttujanne olen lukenut melkein päivittäin.

Meillä on ristiäiset viikonlopulla ja vauva saa siis nimekseen SONJA INKA LYYDIA.

Hain cuplatonia apteekista aamulla kun neiti on muutamana iltana itkenyt ja kipristellyt tosi paljon...ainakin vähän on auttanut...tuntuu neiti olevan tyytyväisemmän olonen ja röyhtäyksetkin tuli heti kun oli syönyt...mutta nyt pitää mennä katsomaan mitä nuo isommat lapset touhuaa...

Risella ja Sonja pian 8vkoa

Vierailija
10/41 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopsaan ennen nukkumaan menoa.. Käytiin eilen tosiaan ostamassa ne matkarattaat. Päädyttiin Graco city cocoon (tai ainakin jotain sinne päin) mallisiin rattaisiin koska ne olivat kaikkein helpoimmat kasata ja menivät pienimpään tilaan. Tai ainakin niin se myyjä sanoi. Lisäksi tietty mua miellyttivät väri ja ulkonäkö ja muutenkin vaikuttivat oikein hyviltä. 149 maksoivat Lastentarvikkeessa eli ihan kohtuuhintaisetkin kyllä.

Lukalla tuntuu myös olevan vähän nokka tukossa.. Voihan kakka, toivottavasti se ei nyt saisi flunssaa uudestaan!

Mä olen vieläkin jotenkin ihan hukassa sen imetyksen kanssa.. Nyt ehkä viel enemmän kun aikaisemmin. Luka on nimittäin parin päivän aikana kieltäytynyt pullosta ainakin 4 kertaa ja suostunut syömään vain tissiä. Sen jälkeen tosin on mennyt vastikettakin ihan kohtuulliset määrät. Pumpulla en sit olekaan saanut irti kun about 60 ml päivässä. Jotenkin tuntuu ihan hullulta väkisin ylläpitää näin vähäistä tuotantoa mutta sitten taas jos poitsu sit kuitenkin haluaa imeä..

Saiskohan sen maidontulon vielä nostettua niin että selviäisi vastikkeitta tai tosi pienillä määrillä?

Argh, en olis ikinä uskonut että imetyksen kanssa voi tulla ongelmia. Kunnes sain lapsen.

Ai niin, poju oppi tänään kääntymään mahaltaan selälleen!! Voi sitä äidin ylpeyttä!! Eka kerta oli ihan vahínko tietenkin, mutta poika vetäisikin varmuuden vuoksi heti kolme kertaa perätysten ja kerran vielä toisen kyljen kautta. Mä meinasin haljeta ylpeydestä ja soitin heti miehelle, äidilleni ja siskolleni.. Heh, noloa =). Onneksi mukelo halusi vielä isillekin esittää saman illalla kun mies sitä niin kovasti harmitteli kun ei ollut ekaa kertaa näkemässä. Nyt se varmaan sitten pikkuhiljaa alkaa se aika että tämän tästä opitaan jotain uutta..

Nyt mä painun nukkumaan kun aivot lyö ihan tyhjää! Hyvää yötä!

Palaillaan taas!

Colis ja Luka 8 vkoa tasan

Vierailija
11/41 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taaltakin, yon selasta. Herasin tanaan vasta 10.30, joten nyt kukun taalla puoliltaoin. Tosin en saisi kuitenkaan nukuttua, silla pikkuinen on kehdossaan jotenkin tuskaisen oloisena ja tuhisee ja ahkii. Taitaa olla se vakeva sinappi, jota eilen soin. Tai sitten joku muu. Meidankin poju on ollut nyt yli viikon nuhainen.

Ihana kesakuva! Mutta tama maisema on varmaan lumipeitteenkin alla kaunis?

Sonja on ihana tytonnimi! Jos saisin viela tyton, mita ei tule varmaan enaa kaymaan, antaisin tyton nimeksi Sonja, tai Sonia. MIelestani kaunis myos iilla kirjoitettuna. Itse miettisin kylla ennen kuin antaisin kolme etunimea... hankaloittaa elamaa? Mutta toisaalta, olihan Pepillakin niita aika monta!

Edelleen on tama meidan poika kova nukkumaan, ja paivan hereillaolot ovat sellaista muutaman tunnin luokkaa. Ja koko yo nukutaan tietenkin, tisuttelut ovat lahes kellon tarkkuudella klo 3 ja sitten seitseman aikaan. Valilla tuntuu, etta voisin tarkistaa ajan siita, kun han heraa syomaan. Kun on hereilla, on kova hymyilemaan ja on myos alkanut jokellella, se on tosi suloista!

Mulla on ollut nyt aika rankat pari viikkoa, kun olen ollut iltaisin paljon yksin vauvan ja 3-vuotiaan kanssa. Mies oli ensin matkoilla ja talla viikolla kokouksissa ja sellaisissa. Illat ovat mielestani tosi rankkoja. Pojun valveillaolo ajoittuu usein juuri iltaan, klo 18 ja 22 valille, jolloin haluaa olla tissilla ja sitten pyorii levottomana sylissa tai haluaa, etta kavelen hanen kanssaan. Taman on tietty juuri se aika, jolloin pikkuneiti haluaa vakio-ohjelmansa, kylvetykset, iltasadut ja muut, ja kuten arvaatte, palveluntarjoajan kadet ja hermot loppuvat kesken. Eilen illalla parhaimmillaan olin imettamassa vauvaa alakerrassa kun pikkuneiti suuttui ylakerrassa (kun en tullut hakemaan) ja alkoi huutaa ja parkua taytta kurkkua, tyyliin " APUA!" . Onneksi takalaiset naapurit eivat ymmarra suomea, muuten olisivat varmaan kutsuneet poliisit. Tasta huutamisesta mina sitten hermostuin ihan hirveasti, imetettyani jatin vauvan sohvalle ja juoksin portaat ylos, ja KARJUIN pikkuneidille etta NYT RIITTAA HUUTAMINEN jne. Mista pikkuneiti sitten tietty itkemaan, ja minulle ihan hirvean paha olo ja morkkis. Tilanteet menevat muutenkin liian usein siihen, etta hermostun pikkuneidille - joka siis on erittain vaativa tosin - ja huudan hanelle. Mista minulle aina huono omatunto ja lupaukset itselleni, huomenna en huuda, venytan pinnaa... Kunnes... se katkeaa taas.

Miten olla hermostumatta? Tai jos hermostuu, karjumatta pienelle neidille? Onhan hankin viela tosi pieni, se tahtoo unohtua. On hirveaa loytaa itsestaan tallainen peto. Koskaan en ole lastani lyonyt, mutta pari kertaa olen tyontanyt takaisin sankyyn aika reippaalla otteella. Mielestani tamakaan ei ole hyvaksyttavaa, silla on fyysista voimankayttoa. Olen myos raahannut kasivarresta omaan huoneeseen, jonkun armottoman lattialleheittaytymiskohtauksen paatteeksi. Hyvin tajuten, etta kasivarresta raahaaminen todennakoisesti koskee lapseen. En hyvaksy tallaistakaan voimankayttoa ollenkaan. Missa teilla kulkee raja? Ja mita teette vastaavissa tilanteissa?

Olen joka kerta, jos koen liioitelleeni, pyytanyt anteeksi, ja selittanyt. Mutta silti. Olen huolissani, etta lapseni perusturvallisuus jarkkyy, kun aiti saa raivokohtauksia. Olen sita mielta, etta vanhemman pitaisi sailyttaa malttinsa ja pysya aikuisena. Silloinkin kun keittaa yli. Menna sitten vaikka takomaan itseaan paahan kellarissa.

:-I

Vierailija
12/41 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risella, kaunis nimi tuo Sonja!

Jellonamamilla on melko rankkaa, eikun voimia vaan! Muistan kun tytöt olivat pieniä, kolme taaperoa pienin ikäeroin.. Siinä ei kyllä tahtonut kädet aina riittää ja oma jaksaminen oli välillä kyseenalaista. Mies oli silloin todella paljon töissä ja pois kotoa. Varsinkin juuri nuo illat oli hankalia, pienimmällä koliikkia, piti lukea iltasatua ja itse oli päivän touhuista jo aivan poikki.. =/

Mukavaa Colis, että löysitte mieluisat matkarattaat.

Miko ottanut nyt tavakseen syödä taas yöllä aika tasan tarkkaan klo 02. Pienihän tuo vielä on, joten en ole asiasta edes pahoillani. Tuhina muuten taitaa heräillä sängyssään, kuuluu ähinää.. =)

Tytöt lähtevät tänään isälleen. Palautan samalla reissulla lainassa olleen korisängyn. Poika kun ei siihen enää tahtonut mahtua. Eilen tehtiin " koti punnitus" , pojalla painoa 7,2 kg.. Pituutta koti oloissa vaikea mitata..

Ja muuten, meillä sitten sanoi eilen illalla jääkaappi sopimuksensa irti. 2 vuotta vanha kaappi!! Korjaaja tulee sitä katsomaan, mutta ollaan jo varauduttu uuden kaapin ostoon. Juuri pari viikkoa sitten ostettiin astianpesukone.. Mitähän seuraavaksi??? Onneksi on tuo ulko eteinen viileä, sai ruoat sinne..

Nyt mentävä, mukavaa viikonloppua kaikille..

Piiu ja Miko

Vierailija
13/41 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäidin humppapäivä menossa siis *hah*

Piti ihan jotakin hauskaa itselleenkin kehittää, kun täällä kotona on virikkeet vähissä. Niin löysimpä iänikuisen vanhan Leevin -levyn :P

Jellonamami - Tuttuja tunteita varmasti monelle nuo kuvailemasi raivokohtaukset ;) Ei hauskaa, mutta vertaistukea varmasti löytyy. Yksi konkreettinen apu voi löytyä siitä että laittaa itsensä sivuun hetkeksi, kun tuntuu että pää räjähtää. Laskee vaikka kymmeneen tai menee eri huoneeseen kunnes itse rauhoittuu ja menee vasta sitten selvittelemään konnan koukkuja.

Mulla ääni usein voimistuu kun hermot meinaa paukahtaa.. Tosin tytölle huudan äärimmäisen harvoin, ehkä pari kertaa vuodessa. Mutta miehelle sitten senkin edestä ja onhan se lapsikin läsnä siinä kuulemassa sitä :( Kerran, pari vuotta sitten laitoin (silloin 4v.) tyttöä " jäähylle" , johon lapsi laittoi vastaan. Otin liian tiukasti lasta käsivarresta kiinni, joka tietenkin sattui - siinä sit itkettiin molemmat, voi että tuntu äidistä kauhealta sen jälkeen...

No mutta se niistä.. Colis kiva kun löysitte mieleiset rattaat! Me ollaan myös hieman mietitty noita matkarattaita, mutta toistaiseksi tarvetta olisi hyvin vähän, joten katsellaan vaikka keväällä uudestaan..

Piiu, toivottavasti sais jääkaapin vielä korjattua, ei tarvis tollasta kallista hankintaa tehdä.. Usein tuntuu menevän kaikki kodinkoneet samaan aikaan tohjoksi, miksiköhän?

Hei, kertokaapa miten tulkitsette sen neuvolakortin lopussa olevan kehitystaulukon, mihin merkataan kunkin kehitysasteen saavuttua oikea kuukausi! Kun esim. Hilla kannattelee päätään käsistä nostaessa ja on 6vkoa, merkkaanko raksin 1kk vai 2kk?! On kuitenkin yli 1kk, mutta alle 2kk.

Mutta jotta saisin taas paikat ojoon - Kaksi koneellista pyykkiäkin odottaa narulla viikkaamista ja keittiö on kuin pommin jäljiltä. Eskarilaisen kun haen, käydään vähän tyttöjen kanssa ostamassa ristiäis juttuja.

Dumle kera päikkäreillä olevan Hillan - " ..Mä lähde Pohjois-Karjalaaaaan - vaihdan farkut verkkarihousuun.."

Vierailija
14/41 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika sitterissa, kohta lähdetään ulkosalle nukkumaan ja minä ajattelin kaivaa jo varastosta joitain ulkovaloja tuohon katajaan..

Juu siis, mitähän mä sekoilin tuon jääkaapin iästä, se on kuulema jo 7 vuotta vanha. Korjaaja sanoi, että muistikortin (onko jääkaapissakin sellainen???) vaihtamalla sen voisi saada kuntoon. Kortti maksaa 230 ¿ ja siihen voi joutua ostamaan vielä jonkun anturan lisäksi. Käyttöikä noilla kaapeilla nykyään kuulema n. 10 vuotta, joten mies jo kesken työpäivän meni ja osti kokonaan uuden kaapin.. Huh hah hei! Rahan menoa ei voi estää! Ehdotin, että ollaan syömättä, mutta ei käynyt.. =) No, pakkohan se on noihin sijoittaa..

Nyt Mikolla menne hermo, joten me otetaan maitoa ja painutaan pihalle...

Vierailija
15/41 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips vaan kaikille!

Täälläkin on viikon viimottinen arkipäivä alkanut. Isompi on viety hoitoon, lähtivät metsäretkelle nyt kun vielä on lunta. Pienempi nukkuu vaunuissa parvekkeella ja minä nakutin jo nettiin myyntiin vaikka mitä vapautunutta vaatetta ja muuta tavaraa. Saa jo maidonkerääjät ja rintakumit sekä osa neidin 60-62 senttisistä vaatteista häipyä meiltä. Jauhokoisan jäljiltä myrkytettyihin kaappeihin palautin parvekkeelta jäähdytyshoidosta olleet tavarat ja nyt pitäisi sitten lykätä pyykkikone päälle ja käydä pölyjen kimppuun ennen imurointia. Mies pääsee tänään aikaisemmin töistä ja hakee esikoisen. Ja tänään haetaan vihdoin tytön huoneeseen se hylly joten saamme järkättyä tytön kanssa neidin lelut siististi paikoilleen.

Viikonloppuna pitäisi esikoisen kummien tulla kylään. Halajavat Ikeaankin kun siellä Tampereen seudulla jossa asuvat sitä ei vielä ole. Elämä vaikuttaa tänään aika hyvältä ja omat voimat hyviltä. Vauva nukkui yöllä tosi hyvin, nukahti iltayhdeksältä ja söi puoli kahden maissa ja seuraavan kerran heräsikin vasta viiden jälkeen jolloin isin kello pian jo soittikin. Tissutteli muutaman kerran tuossa 5.30-8 välillä ja oli enempi hereillä. Nyt siis on nukkunut taas jo pari tuntia vaunuissa eli pian sieltä herää varmasti varsin pirteä tyttö. Tosi ihanasti jo hymyilee ja juttelee- sitä jaksaisi seurata vaikka miten pitkään!

Jellonamamin tavoin minullakin palaa käämi kyllä välillä tuohon meidän 3 vuotiaaseen. En minäkään tykkää lapseen kajoamisesta mutta kyllä meilläkin tyttö on nostettu välillä pukemaan turhan kovakouraisesti kädestä tai kannettu vessaan jäähylle. Ihan normaalia se on ettei aina pinna jaksa venyä, en ole siitä jaksanut suurta murhetta ottaa vaikka se tilanteen jälkeen tosiaan pahalta tuntuukin itsestä. Eilen tyttö suuttui iltapalapöydässä ja lähti ja potkaisi vauvan sitteriä niin että pikkuinen vaan heilahteli. Isi sitten pelästyi myös ja karjaisi tytölle. Seurauksena tietty itkua ja silleen, mutta taisi kuitenkin oppia ettei pienen lähellä saa potkia sillä tavalla.

Taitaa olla uutuudenviehätys jo ohi ja nyt osoitetaan mieltä jo pikkusiskollekin ihan urakalla. Nyt tää keittäisi kahvia ja laittaisi sitten kesätakkeja pukupusseihin. Saa viedä niitä varastoon talveksi ja sitten siihen siivouspuuhaan.

Hienoja taitoja jo moni oppinut, minä en ole tyttöä pahemmin edes makuullaan pitänyt. Sängyssään kyllä liikkuu jo kuin viipperä. Voi löytyä toisesta päädystä tai poikittain tai jotain. Ai niin pitikin kysyä että miten teillä lapset pysyy lämpimänä yöllä? Meidän neiti kun potkii peittoa hiiteen tai sitten tosiaan liikkuu pitkin ja poikin. Yläkroppa ja kädet ovat aina peiton alta pois ja likalla kädet ihan jäiset kun niitä pitää vielä tunkea suuhunkin kun tuttia ei kerran huoli. Yök, sitten ne jääkädet tungetaan minun mahaani tai tissiin kiinni kun syödään.. Ja räkä virtaa nenässä eli pitää ilmeisesti nukuttaa pipo päässä ja joku liian suuri takki päällä :)

Mukavata perjantaita ja viikonloppua kaikille!

t: Typykkä ja Neiti nöpönassu huomenna jo 7 vkoa

Vierailija
16/41 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on taas tullut tekstiä,yritän tässä pikaisesti (aina kaikki pitää mennä pikaisesti,syömiset,kirjoittelut,siivoilut,,,)kommentoida kuulumisianne.

Colis;Onnittelut uusista rattaista.Sitten Lukan pyörähdykset..Ekö ole mahtavaa olla todistamassa uusia temppuja!!!:))Monet kerrat Luka laittaa vielä mamman hihkumaan innosta,vauva-aika on ihanaa juuri tuonkin takia=)

Meillä Aadeli yrittää kovasti päästä eteenpäin.Aamulla oli TARGET:tutti ja kyllähähän sitä jo vähän eteenpäin päästiin:)

Haikarapolska:kiitti lady vitaplus vinkistä,voipi olla ihan hyvää kamaa.Minäkin joskus olen sen mainoksia sillä silmällä vilkuillut.nyt oon tällä viikolla syönyt ja juonutki onneksi hyvin ja heti huomaa että maitoa taas piisaa ihan kunnolla.Väsyttää vain paljon...

Uma,kiva kuulla että vyöhyketerapia on pdentänyt yöunia.

ONNITTELUT uudesta kodista!Eikö ole ihanaa päästä sisustaa ja laittelee...

Maitohamsteri,hyvä että tulee ilmat pihalle vyöhyketerapian johdosta.Toivottavsti vielä alkaisi tehoamaan myös yö uniin!

Dumle,siellä kovasti valmistelee ristiäisiä.Lähettelen sulle työskentely rauhaa.Laita muuten kuva sitten siitä vanhasta perintömekosta ja juhlasankarista.

Piiu,oli laittanut tohinaksi remontin suhteen;)Kivan kesä kuvan olit laittanut.sitä kesää niin haikeudella välillä muistelee.

Risella.Sonja on kaunis nimi T.Sonjan äiti:)

Sitten meidän kuulumisia.

Aadalla on tosiaan taas kova nuha:#¤%&/Liekö tullut siloin jumbossa kun kävi siihen chicosiin niin kova veto tuulettimesta.

On kyllä uskomaton tuo pieni kun oli viime yönäkin aivan tukossa eikä pieni itke ollenkaan sen takia.valvoi kyllä ja oli tuskainen.

nyt oon lähdössä ulkoilemaan Aadan kanssa kun nukkuu jo vaunuissaan.IHANAA KUN PAISTAA AURINKO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Laitan vielä kuvan missä Aada on ekaa kertaa isossa ammeessa.Mentiin siellä hotlassa ennen nukkumaan menoa kylpyyn ja siellä tykkäsi polskia kovasti.

http://www.aijaa.com/v.php?i=1233304.jpg

Vierailija
17/41 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen satoi lunta oikein mukavasti, että nyt on sitten maa valkoinen ja aurat kullkee. Käytiin kävellen mummulassa eilen ja neiti oli pyörällä. Maassa oli lunta vain hiki, että asfaltti paistoi komeasti läpi. Takasin kun lähdin, neiti jäi odottelemaan iskää, kun meni sinne töiden jälkeen syömään, niin satoi niiiiiin rankasti jalkarättejä, että huh. Matkaa on joku kolmisen kilsaa, niin olin ihan lumiukko ja tummat vaunut entiset sellaiset. Ihanaa, että maa on valkoinen. Taidan laittaa tänään kynttilöitä tuonne pihalle oikein urakalla.

Tilasin hobby hallista verhoja. Meillä kun on olkkarissa 3 ikkunaa, niin ei meillä ole ollut samanlaisia verhoja kuin yhdet. Ei ole muka ollut varaa hankkia. Entisessä asunnossa oli yhteensä ikkunoita se määrä mitä nyt on olkkarissa. Mutta nyt sai 5e komeita kappoja, että ne taidan nyt sitten asentaa, kun saan ne ensin postista. Sitten tilasin keittiöön jouluverhot. Ihanaa, kun saa vähän jotain uutta...

Joku vauvoista oli kääntynyt. Onnea! Minä odotan innolla. Meillä Eetu kääntyi kyllä jo mahalta selälleen kerran, mutta en ollut näkemässä, oli vain yhtäkkiä selällään ja mahalleen laitoin. Taisi kuitenkin olla vahinko, kun en ole sen jälkeen huomannut.

Eetu nukkui taas ihan hyvin. 22.30-05.15 sitten syötiin ja kateltiin, kun isukki nousi ja me jatkettiin unia. Minä heräsin sitten, kun neiti oli aikansa touhunnut, niin siinä puoli 9 jälkeen ja Eetu nukkui vielä. Heräsi kyllä, kun kannoin hänet alakertaan, mutta nyt nukkuu jo taas.

Sitten oli juttua huutamisesta ja muutenkin kurittamisesta. Minä huudan kyllä jos on aihetta. Anteeksi pyydän ja nti aina vaan tokasee, että ei se äiti mitään ja sitten vaihdetaan hali pusut. Tukkapöllyä annetaan, mutta nykysin jo harvemmin. Sitten jos ei uskota, niin meillä mennään rappuselle istumaan ja mietitään mitä ollaan tehty. Sitten, kun siellä ollaan hetki oltu hiljaa, niin pääsee pois. Mitä enemmän siellä rimpuilee, niin aina korkeemmalle menee rappusis. Sekään ei ole nyt ollut käytössä. Vaikka nti hermoja koetteleekin, niin kuitenkin ihan kiltti...

Kirjoitatteko joulukortteja? Katsoin juuri tokmannin mainosta joka tuli tänään, että siellä on joulukortteja 10kpl/0,50e. En sitten kuitenkaan tiedä, että jos ottaisi vain oikein hyvän sisaruskuvan ja teettäisi niistä joulukortteja. Toisaalta, kyllähän ihan peruskuvakin kävisi korttina. Kultaista ja hopeista tussia vain kehiin ja raapustelemaan. Niin taidan siis tehdäkkin. Tulee sitten laitettua kaikille tutuille kauemmaskin kuva uudesta perheenjäsenestä.

Mutta nyt neiti haluaa lähetä hiihtämään, niin pitää mennä kattomaan hänelle vaatteita ja suksia jalkaan...

Vierailija
18/41 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen neuvolakortissa merkkasin paljon kuukausien väliin ja sitten merkkasin tarkemman ajan hänen vauvakirjaan... Pitää varmaan ruveta sitä korttiakin katsomaan, en edes muista mitä sinne pitää merkata. Kyllä huomaa, että ei enään niin tarkasti merkkaa kaikkia...meillä Eetulla ei ole vielä edes vauvakirjaa... :\

Vierailija
19/41 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olittepas olleet ahkeria kirjoittajia, oli tosi mukava lukea!

Neiti on tyytyväisenä sitterissä aamu-unien jälkeen, joten hetken saan olla koneella.

Jellonamamin kirjoitus tuosta 3vuotiaasta kyllä osui ja upposi. Meilläkin esikoinen kolmen vanhan ja selkeästi uhmaa menossa ja sen lisäksi tietysti reagoi siskon tuloon. Kaipaisi kovasti huomiota ja itsekin aina unohdan välillä, että hänkin on vielä pieni. Meillä olleet iltanukuttamiset tosi vaikeita vauvan syntymän jälkeen, välillä meni jopa 2,5 tuntia, että saatiin poika nukahtamaan. Nyt otettiin hieman tiukempi linja ja riehumiset " taltutetaan" tiukasti sylissä pitämällä. Mutta kyllä äidillä on hermot aika usein tiukalla ja tiuskaistuakin tulee usein. Pikkusiskoa kohtaan on ollut todella kultainen, ainoastaan vanhempia kohtaan on kokeiltu pinnaa, toivottavasti jatkuu näin päin, helpompi kuitenkin kestää itse kuin pelätä pienen puolesta. Huonoa omaatuntoa poden aina säännöllisin väliajoin, mutta toisaalta rajat on pakko asettaa, se on lapsenkin paras.

Täytyypi käydä katsastamassa noita Coliksen rattaita tuossa lastentarvikeliikkeessä, meilläkin kyllä varmaan jää rattaiden mahdollinen osto vasta keväälle.

Typykkä oli laittanut jo vaatteita myyntiin nettiin ja itselläkin tuntuu, että pikkuhiljaa, voisi alkaa laittaa tavaroita eteenpäin. Nyt varsinkin kun esikoisen (poika) vaatteista tuskin kaikki siirtyy tytölle. Onneksi meillä on kummipoika, jolle voi laittaa eteenpäin tavaroita. Tuntuu, että varsinkin nyt kahden kanssa kaapit alkaa täyttyä tavarasta.

Vm78 kirjoitteli noista joulukorteista ja itse rakastan niiden tekemistä ja nuo lasten kuvat korteissa on musta tosi kivoja. Joko olette hankkineet joululahjoja? Itse olen yleensä hommannut joululahjat jo ajoissa, tänä vuonna kuitenkin vielä hommaamatta. Meillä on monta kummilasta ja heidän lahjoihin olen panostanut, aikuisille emme juurikaan ole lahjoja ostelleet.

Neiti ilmoittaa, että äidin syytä lopettaa kirjoittelu, joten palailen taas.

Unikko ja neiti melkein 7vko

Vierailija
20/41 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusi jääkaappi saapui taloon ja ruoat jo tekevät tuttavuutta sen kanssa. =)

Kääntymisestä, meillä poika muksahtaa myös usein masullaan ollessaan selälleen, mutta taitaa olla melko tahatonta.. Vanhin tyttö kääntyi kolmikuisena selältä masulleen.. Ei näitä pikku veijareita auta valvamatta jättää yhtään esim. hoitopöydille..

Työkaverit ja pomo ovat ottaneet tehtäväkseen " painostaa" mua huomiseen pikkujouluun. Lupasin sitten huomen illalla mennä siellä käväisemään. Luultavammin menne ihan autolla ja tulen sitten kotiin saunomaan ja ottamaan glögin. Ei ole hirmuista fiilistä..