Nyt tulee paha. Saako tukistaa jos lapsi puree?
Minulla on hyvin temperamenttinen tytär 5 v., joka hyvin harvoin oikein hermostuessaan puree niin, että meinaa pala irrota. Tästä seuraa tietysti iso rangaistus.
Kysymys kuuluu, kun lapsen hampaat ovat kiinni esim. rinnassa ja sattuu aivan mielettömästi, saanko ottaa tukasta kiinni niin, että hänen on pakko irroittaa hampaansa?
Jos kyllä, miksi?
Jos ei, miten sitten irroittaa ne hampaat nopeasti?
Kommentit (50)
Kuvitteletko, että muut ihmiset on oikeasti idiootteja ja sinä kaikista paras äiti. Luuletko, että huvikseni rääkkään lapsia ja pidän niitä nälässä.
Hohhoijaa. Keksisitpä joskus jotain viisasta sanottavaa! Tuollainen sokkona ilkeily on tylsää, typerää ja moukkamaista.
ap
ja 24 tunnin päästä olimme kotona. Ja kyllä meidänkin lapset oli vähän väsyneitä. New Yorkista ne puhuu vieläkin, joten puolustan ap:n matkustusintoa minäkin.
Ei tuonikäinen voi tolleen käyttäytyä.
PURE TAKAISIN!
meillä nimittäin vain se tehosi siihen, että poika kävi isänsä päälle. Mikään, mitä isä teki, ei auttanut.
hän puri yhden ainoan kerran takaisin. Ja lapsen pureminen loppui siihen.
tai vaikka asiasta ihan yhdessä äiti ja isä pitävät puhuttelun. Kyllä sillä tavalla 5v temperamentillakin muistetaan tapahtuman seuraukset paremmin. Lapsikin tietää, että jos aikuinen puree, hän laskeutuu lapsen tasolle.
pahoinpitely on pahoinpitely, teki se toinen mitä hyvänsä ja VARSINKIN jos se toinen on lapsi.
Eikä tässä minun mielestäni ollut mitään " pahaa" ja vaikeaa vastata, itsestään selvä asia.
Ja näille lässyttäjille jotka märisee ettei saa purra takaisin niin teitä ei ole kunnolla purtu.
Vierailija:
hän puri yhden ainoan kerran takaisin. Ja lapsen pureminen loppui siihen.
Vierailija:
Ja näille lässyttäjille jotka märisee ettei saa purra takaisin niin teitä ei ole kunnolla purtu.
Vierailija:
AINA,kun puree takaisin. Olen kuullut monen ihmisen sanovan näin!
Ja kyllä mun mielestä järjen käyttö on edelleen sallittua!
kyllä yhden kerran voi purra takaisin. Mutta jos se pureminen ei siihen lopu, niin oma pureminen ei auta.
Toi oli hyvä idea, että yritä saada lapsen oma käsi väliin. Loistoidea.
mutta lastaan pahoinpitelevällä vanhemmalla ei paljon ole mitä käyttää. Järjen puute on tosin ominaisuus, jota itse ei huomaa. Siksi tästäkin on pitänyt säätää oikein laki, vaikka luulisi, että jokainen vanhempi haluaisi automaattisesti lapsensa parasta.
Ja kyllä, minuakin on purtu. Ja tiedän muuten monia sellaisia vanhempia, jotka purivat takaisin omia lapsiaan ja ne lapset jatkoivat puremista. Omani lopetti kun pidin asiasta pari tiukkaa puhuttelua ja annoin porkkanan pureskeltavaksi.
Vierailija:
AINA,kun puree takaisin. Olen kuullut monen ihmisen sanovan näin!
Ja kyllä mun mielestä järjen käyttö on edelleen sallittua!
Voisiko joku kertoa miten sen lapsen saa irti jos ei tukasta? Kun on hampaat kiinni täysillä tississä, en aio vain odottaa. Kipu on liian kova.
Nenästä kiinni pitäminen ei auta, osaahan nyt ihminen hampaiden välistä hengittää. Takaisin en pure.
On pidetty puhuttelut, on pistetty jäähylle, on pistetty leluja jäähylle, on tehty kaikki.
Turha mussuttaa, että ei saa tukistaa. Tämä on ainoa tilanne, jossa käytän muuta kuin puhetta tai rangaistuksia. En usko fyysiseen kurittamiseen. Mutta irti se on saatava.
Turha mussuttaa, että antakaa rangaistuksia. Annettu on. Turha mussuttaa, että pitää olla rajoja ja rakkautta. Meillä on kuria.
ja soita heti tänään perheneuvolaan. Tuo ei ole mitään vanhemmuutta ja lapsesi tarvitsee apua.
Kyllä mä iskisin hampaani siihen,en tukistaisi! Sattuuko tätä useinkin?
ja juomat, ja ottaa ne muutenkin huomioon. Matkustelusta voi tehdä niin helppoa tai vaikeaa kun vaan itse haluaa. Terveisin kuuden lapsen äiti.