Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lähdetään tänään vähän vaateostoksille, kun alkaa vanhat housut jo kiristämään (etenkin istuessa). Toivottavasti löytyy jotakin sopivaa, mun kun on yleensäkin vaikea löytää itselleni vaatteita. Saa nähdä paljastuuko salaisuus tänään siskollekin, kun käydään samalla reissulla hänen perheensä luona ja kuitenkin tulee puheeksi, että mitä kaupoilta löytyi...

Tänä aamuna ei ole vielä pahoinvointi yllättänyt, mutta vielähän tuo ehtii moneen kertaan päivän aikana tulla.

Näin täällä, viikkoja nyt 9+1.

Vierailija
22/35 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva lukea iloisia ultrakuulumisia :)

Tänne ei mitään uutta, paitsi että iltapahoinvointi sen kuin pahenee. Pakko yleensä heti haarukalla lautasen reunalta toiselle moneen kertaan siirreltyn iltaruoan jälkeen heittäytyä sänkyyn peiton alle. Vähän sitten pitää reipastua iltapesujen ajaksi ja sitten nukkumaan yhdessä tytön kanssa. Aamulla on onneksi ihan reipas olo: tänään herättiin jo kuudelta.

Tyttökin on jo heittänyt pari osuvaa kommenttia. " Äiti, tuletko tänään meidän kanssa syömään, vai menetkö pötköttämään?" Tai sitten toinen, äidin hermoheikkoutta kuvaava kommentti: " Älä taas sano pahasti, silloin en kuuntele!" Olen kyllä yrittänyt helpottaa aamujamme aikaisella herätyksellä, ettei tulisi kiire. Olispa kiva kertoa tytölle syykin, miksi äiti ei oikein ole vedossa, mutta en ennen seuraavaa ultraa ja 12 viikon täyttymistä kyllä hiiskahda mitään. 3-vuotias kertoo sen heti kaikille, jotka vaan haluavat kuulla.

Mennään viikonlopuksi appiukon ja miehen veljen perheen luo kylään. Onneksi miehen isälle kerrottiin isäinpäivänä, ei pidä minua ihan reppanana...

Kaunista viikonloppua kaikille!

taika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös mieli huojentu kun saimme tänään sillä koti-doplerilla pikkuisen sydänäänet kuuluviin! =) Todella tarkasti piti kuunnella että ne erotti mutta ei siitä kyllä voinut erehtyä kun kuulu sellainen puksutus kuin olisi pienen pieni juna mennyt =)

Kiva kuulla ihania ultra kuulumisia! Itsellä olisi ens viikolla ultra neuvolassa ja sitten se np-ultra joulukuun alkupuolella.

Voinnissa ei ole mitään muutosta juurikaan, yhä etoo kovasti ja voisin nukkua vaikka kellon ympäri.

Etooko muita hampaiden pesu? Mulla meinaa tehä aina tiukkaa kun hampaita pesen, meinaa oksennus tulla =(

Kauris ja pulla rv9+0

Vierailija
24/35 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ihania uutisia. Oikein paljon tarrasukkia matkaan pikkuiselle.

a_j:lle onnittelut hyvistä ultra kuulumisista. Voi kunpa pääsis itsekin. Olen niin kärsimätön....

Meillä on tytöllä 3v 8kk:tta ollut pari niin huonoa päivää. Itketään, tapellaan, huudetaan ja kiukutellaan ihan kaikesta. Mies tokaisi aamulla " ja lisää tulee" . Niinpä. Onneksi tietää että tämä on kausittaista, toivottavasti.

Nälkä on yllätys yllätys kaamea. Kunpa perunamuusi valmistuis pian että pääsis syömään.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Eliador 9+5

Vierailija
25/35 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ollut rankka viikko, tänään ehdin eka kertaa tälle viikolle lukemaan näitä juttuja.

Meillä esikoinen sairastui sunnuntaina ja sitä hoitaessa on sit mennyt koko viikko. Tänään pääsi onneksi hoitoon ja itse töihin.

No ilouutisiakin kuuluu, eli ensimmäinen neuvola on takana ja jopa sydänäänet kuuluivat keskiviikkona jolloin viikkoja oli 10+2 . Terkkakin oli sitä mieltä, että yllättävän hyvin kuuluu viikkoihin nähden. No saa nähdä sit ultrassa, että aikaistuuko se laskettu aika. Ultra aika on 3.12. joten nyt sitä odotellaan. Uutta neuvola aikaa ja lääkäri aikaa en saanut tämän irtisanomisuhan vuoksi. Laittoi kuulemma johonkin listaan ja soittavat sitten kun saa ajan.

Vierailija
26/35 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläkin ihan vaan neuvolan ultralla mutta ei haitannut kun vilkkaasti liikkuva sikiö pompottavine sydämineen ja sydänäänineen löytyi. Kyllä helpotti ja paljon. Ainakin hetkeksi.

Mulla oli sellainen tilanne että oireet tuntui yhtäkkiä häviävän ja sehän huolestutti. Varsinkin kun 5 kk sitten samoilla viikoilla samalla terkkarilla kun katsottiin ultralla niin kohdussa ei ollut elämää.

Nyt taas pahoinvointia riittää, tuntuu että se tästä oireeettomuustauosta vain pahentunut.

Rakenneultran oletan kunnan kustantavan yksityisellä. Tällaisen käsityksen sain terkkarilta, heillä on kun on tietty yksityinen lääkäriasema paikka mitä suositellaan käytettäväksi. Omaan sairaalaan kun ei pääse mikäli irtisanoutumiset tulee. On vaan tämä yksityinen tosi hankalan matkan päässä. En tajua miksei nyt voinut lähempää sitä valita.

Sellaista iloa siis täällä!

Vierailija
27/35 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon nettikatkos takana - kamalaa miten sitä tuntee itsensä orvoksi ilman sähköpostia ja surffailua ;-)

Eilen oli eka neuvola, ei mitään ihmeitä siellä kun viikko sitten sai ultrassa selvyyden raskauden kestoon. Lomakkeet oli hieman erilaiset kuin edellisissä raskauksissa, aiemmin ei kyselty mitään asumismuotoja tai onko aviomies sama kuin ennenkin :) vähän hämmästytti että mitä se kenellekään kuuluu asummeko kerros-vai omakotitalossa!!!

Kotona huomasin että äitiyskortti on täynnä virheitä, samoin kummaksun miten tällä kertaa eka kaksosraskauteni on merkattu kahdeksi erilliseksi synnytykseksi vaikka viime kerralla vaan yhdeksi. No, samapa tuo, kolmatta kertaa olen menossa synnyttämään vaikkakin neljättä ponnistelen sitten ulos, riippumatta mitä siellä kortissa lukee ;)

Pahoinvointi tuntuu aavistuksen lieventyneen (kop-kop-kop), ummetus vaivaa, hb pyörii satasen kieppeillä (eli ei ihme että väsyttää) ja kilojakin oli tullut kolme lisää normaalipainoon!!! Vähän kauhistutti, kun pahoinvoinnin takia ei kuitenkaan mikään ole maistunut pitkään aikaan. Edellisessä raskaudessa tuo kolme kiloa kertyi vasta vko 24 paikkeilla. Vaan mitäpä pienistä, yritän ryhdistäytyä myöhemmin ja vetää lenkkareita tiukemmin jalkaan ;-)

Mukavaa viikonloppua kaikille ja parempaa vointia!

Vierailija
28/35 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mangusti, kymmenennellä viikolla mennään, oisko tarkka ollut neuvolapäivänä 9+5. Mun on vielä vähän vaikea hahmottaa noita tarkkoja päiviä, hyvä kun pysyn viikosta selvillä. Vuorotyöläisen viikot on erilaiset kuin tavan töissä olevien... ;)

Sitten kun ne äänet vihdoin löytyivät, niin oli jännä kokemus kun äänet rupesivatkin voimistumaan, eli vauva kelluskeli lähemmäs. Oli vaan esittänyt ensin hankalaa piilostelijaa.

Hampaitten pesu on kyllä päivän pahin koettelemus. Huomasin että helpommalla menee kun pistää silmät kiinni ja yrittää hengittää suun kautta harjatessa... niin ja harjaa ääntäkin nopeammin.

Ja tuon pahoinvointijutun kanssa musta kyllä tuntuu, että mua on huijattu :/ . AAMUpahoinvointi muka, pah! Ympärivuorokaudenpahoinvointi se on...

Vierailija
29/35 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ympärivuorokautinen kuvotus ei ollutkaan kivaa ;D. Syöminen saattaa hieman auttaa, mutta jos taas meneekin syömään liikaa,niin olo vaan pahenee. Mutta eipä tarvii niin huolehtia koko ajan että onko kaikki hyvin. Uskoisin että suurin osa tuulimunaraskauksistakin olisi jo keskeytynyt tähän mennessä...kai

hope+mytty 9+4

Vierailija
30/35 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun on niin ihana lukea ultra kuulumisia : )

Mulla ultra on 29.11, joten sinne asti pitää jännityksellä odottaa ja eka neuvolakin vasta ens viikolla.

Pahoinvointia on edelleen ja oksentelu jatkuu. Joinain päivinä tuntuu, että pahoinvointi ois lisääntynyt. Mitään ei tee mieli, mutta pakko ois syödä, että ei ihan pökerry ja jos vatsa on tyhjä tulee vielä kauheampi olo. Ruisleivällä ja appelsiinimehulla vähän olo helpottaa, mutta niitäkään ei enään juuri tee mieli : ( Odottelen kovasti, että muutamien seuraavien viikkojen alkaisi vähän edes helpottaan.

Mulle kans hampaidenpesu on aivan järkkyä. Silmät kiinni ja kummempia ajattelematta äkkiä vaan ohi.

Mies on pikkujoulussa ja lapset pyytää tekemään jotain mukavaa, joten ei kait auta kun vähän yrittää piristyä ja alkaa lasten kanssa pelaileen!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Tuikku 10+5

Vierailija
31/35 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihania ultrakuulumisia! -käy vähän kateeksi kun täällä ei ole neuvolan kautta muuta ku se rakenneultra. no, reilun viikon päätä käyn yksityisellä varmistusreissulla... vaikka ne sydänäänethän meillä kuuluivat jo eka neuvolakäynnillä!

muuten olo on ollut hyvä, iltaväsy on hävinnyt jonnekin ja jaksaminen on kummasti lisääntynyt. syödä kun muistaa parin tunnin välein jotain pientä niin ei v... ala vaivata.

mun mies lähtee työreissuun tänään, ja minä oon jo aamuvuorossa. vähän harmittaa kun ei ehdi kunnolla heippoja sanoa kun se tulee takasi vasta to-pe yönä, mut ei voi mitään. kävin kyllä pussailemassa sen ennen lähtöäni. tahistaan sitten lasten kanssa keskenämme kotona, pitkää pinnaa toivotaan....

no mutta, nyt työn pariin. mukavaa sunnuntaita! -ihanaa lunta sataa:)

Vierailija
32/35 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pakko vielä laittaa....

rv 11+1

tiitu_07

Vierailija
33/35 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Kamalaa miten nopsaan mennyt tässä taas tää viikonloppu! Su iltapäivässä jo mennään..

Pe illasta ja la päivään oltiin 4kk ikäiselle kummipojallemme lapsenvahteina. Tuli sit harjotusta oiikeen kunnolla ;) Parit yöheräämiset ja sitä rataa..

Eilen sit kamala väsy päällä sen takia, ihan horroksessa meni koko päivä.

Hirveen huono olo oli pe illan myös. Eilenkin oli mutta ei niin pahana.

Eilen näin iltapäivästä kans parit ystävät ja kerroin heille uutisemme. Ihanaa jäkaa tätä iloa.. :)

Tänä aamuna jaksoi käydä lenkillä ja se teki taas niin hyvää että :)

Nyt iltapäivässä tosiaan ja on sellanen ällö öklö huono olo päällä koko ajan. Yritän tunkee suuhun vähän väliä jotain ja auttaa se aina hetkeks mutta vain hetkeks..

Mukavaa su:n jatkoa :)

a_j 11+3

Vierailija
34/35 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäinen raskaus menossa (rv10+5) ja kaveri vinkkasi tästä palstasta.

olen tässä omaa pahoinvointiani valitellut, vaikka en ole edes kertaakaan oksentanut...eli kun vertaa muutamien muiden kokemuksiin, niin vähälläpä olen päässyt. Olen tosin ollut ihmeissäni, koska ennen olin kuullut vain aamupahoinvoinnista, enkä tiennyt, että tämä onkin tälläistä koko päiväistä etomista...ja inhottava närästys ja ilmavaivat. Ei ole oikein sellainen " kukoistava" olo. Ja kamala nälkä koko ajan! Vain silloin kun syö, on hyvä olla.

Avomiestäni olenkin pelotellut, että tavoitteena +20 kiloa...

ensi viikolla ensimmäinen lääkäri, jossa sitten selviää, onhan siellä mahassa oikeasti jotain. Neuvolassa täällä Helsingin Hakaniemessä ei tehty mitään tutkimuksia, kyseltiin vain ja jaettiin lappusia.

Kamalaa tämä alun epävarmuus, kun ei vielä uskalla täysillä iloita, vaikka mieli tekisi...

Vierailija
35/35 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se sit karkasi, siis edellinen viesti. Ja kesänuppukin... Meillä oli km viikolla 7+3, alkoi vuoto maanantaiaamuna aikaisin. En ole kirjoitellut postituslistallekaan, minut voi nyt sieltä poistaa. Toivottavasti pääsen tänne palstalle taas...