Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minut pakotetaan vuodeosastolle töihin. Onko tämä ihan laillistakaan?

Vierailija
14.11.2007 |

Olen siis kunnalla (päivä-) töissä kouluterveydenhoitajana (viimeiset 6 vuotta). Ensi maanantaina joudun vuorotöihin tk:n vuodeosastolle, sillä sieltä siirretään hoitajia muihin tehtäviin. Olen tyrmistynyt! En ole koskaan tehnyt tuollaista työtä (jollei opiskeluaikaisia harjoitteluja lasketa). Iv-lupaa ei ole voimassa, infuusioiden anto on päässyt unohtumaan jne...Kyllähän asiat varmaan muistuvat mieleen, mutta kyllä nyt vähän hirvittää. Ja miten saan lapsille hoitajan, jos joudun tekemään töitä kolmessa vuorossa? Onko tämä ihan laillista toimintaa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika ei ole sinun, mutta tässä tilanteessa kaikkien täytynee joustaa. Teet vaan sen mitä voit ja heittäydyt avuttomaksi.

Vierailija
2/8 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsopimuksessani on kohta, jossa mainitaan, että: " työntekijä voidaan tarvittaessa määrätä muihin työtehtäviin..." . Tämä kai tarkoittanee juuri tällaista tilannetta. Mutta 3-vuorotyö on kyllä täysin mahdotonta tässä elämäntilanteessa. Ja sanonpa suoraan, että potilasturvallisuus tässä kärsii! -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut hoitamaan iv nesteytyksiä, vaikka tippaa et saisi laittaa. Lääkkeitä joudut silti jakamaan, joka sekään ei ihan ole helppoa jos et ole sitä hiljattain tehnyt.

ota yhteys liittoon. Terveydenhoitajaliitosta tuli ohjeet, ettei tuollaiseen voi suostua. Ei ilman perehdytystä.

Vierailija
4/8 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa täyttää se, jos sattuu tapahtumaan jotain, niin on liitto takana.

Niin ja kannattaa varmaan liittyä liittoon, jos et siihen vielä kuulu.

Vierailija
5/8 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ihan rehellisesti työnantajallesi, ettet voi ilman perehdytystä tuohon työhön siirtyä. Kyllä tuo selitys järkevälle ihmiselle kelpaa. Olen samaa mieltä, että pot turvallisuus kärsisi.

Olen itse th ja olen tehnyt keikkaa tk:n vuodeosastolla ja oli tosi vaikeeta tällä kokemuksella.

Vierailija
6/8 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on juuri kuntatyönantajan tapa turvata potilashoito, aivan käsittämätöntä. Pitäkää nyt hyvät ihmiset huoli, ettette ole TEO:n listoilla käsiteltävissä jutuissa mukana.

Vierailija
7/8 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee sellaisia asioita, mihin taitosi ja tietosi eivät riitä.

Vierailija
8/8 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kunnassamme lähes kaikki kouluth:t ollaan laittamassa osastoille, siksi tämä tilanne on minusta jotenkin kaoottinen. Oma työ tässä kärsii myös. Suurin osa kouluterkkareista kuuluu terveydenhoitajaliittoon, ei TEHY:n. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme