Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kertokaa kaikki tavat säästää ruokaostoksissa!!!

Vierailija
14.11.2007 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tottunut ostamaan tomaatteja, vaihdapa kaaliin nyt, kun tomsku on kallista. Älä osta aina lihaa, vaan papuja välillä, niistäkin saa protskuja.

Vierailija
2/10 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita AINA lista mitä tarvitset, äläkä ostaa mitään ohi listan.

Jos jauhot yms. kuivatuotteet tai säilykkeet (jos käytät) ovat tarjouksessa, osta silloin enemmän. Säilyvät pitkään ja jauhojakin menee paljon.

Leivo itse. Tee itse lihapullia pakasteeseen iso satsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Tee ruokalista moneksi päiväksi eteenpäin

- tee selkeä kauppalappu mitä näihin ruokiin/aterioihin tarvitaan

- Jos hyvä tarjous jostain tuotteesta niin osta se ja hyödynnä tulevissa aterioissa/pistä pakkaseen (ruokalistalle voi tehdä muutoksia)

- tee kerralla ruokaa useammaksi päiväksi, lihakeittoa yms. voi syödä kaksi päivää peräkkäin

Ja vielä muutama säästövinkii, jolla säästää pitkän pennin vuoden mittaan:

- älä osta muovikasseja, käytä kangaskassia

- älä osta iltapäivälehtiä, voi lukea ne netissä

Vierailija
4/10 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä se, että syödään kerralla vain ja ainoastaan sen verran kuin tarvitsee. Usein jos ruokaa jää, tulee santsattua ja syötyä liikaa. Nyt taloudellisen tilanteen muuttumisen myötä laitamme ylijääneet ruoat kaappiin seuraavaa ruokailua varten. Aiemmin ahdettiin itsemme täyteen ja loput roskiin. Ja meidän perheessä oli silloin vain aikuisia, joten lapset eivät saaneet huonoa esimerkkiä.

Vierailija
5/10 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taatusti edullista, voisi sanoa että ilmaista.

Vierailija
6/10 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.kerran viikossa kauppapäivä. Tehdään lista ja ostetaan viikon eväät kerralla. Välillä käydään vain maitoa lähikaupasta. leivät ym. pakkaseen jne.

2. Käytetään ostoskasseja

3. Hyödynnetään tarjouksia. Esim. wc ym paperit hankitaan tarjouksesta isot säkit varastoon.

4. Aika useassa tuotteessa halpaversio ajaa saman asian. meillä esim. käytetään paljon Rainbow-tuotteita.

5. Leivotaan itse mahd. paljon. Kaupan pullat tulee tosi kalliiksi.

Vierailija
7/10 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kerralla useammalle päivälle ruokaa. Suunnittele vaikka koko viikon ruuat. Laita pakkaseen osa lihoista odottamaan. Tee isoja satseja kerralla ja pakasta osa jota ette nyt syö.

Osta ulkomaalasia rehuja. Ne on usein kotimaista halvempaa.

Tee itse mahdollisimman paljon itse. Jos ostat juuston, raasta se. Raaste on luksusta joka maksaa enempi kun köntsä juustoa. Sama koskee kaikkea: tee itse valmistus niin maksat vähempi. Vielä parempi tapa säästää on jättää kalliit pois ruusta ja korvata ne halvemmalla..

Jos et osaa olla ostamatta herätteitä, laita mies kauppaan! Tai vähintään syö ennen kauppaan menemistä! Samoin, syötä kaikki jotka menee kauppaan mukaasi.

Jos on karkkinälkä; osta joku pieni nami, älä osta 3 euron pussia. Tai jaa se usealle päivälle. Tai leivo itse! Ja pakasta jälleen osa!!

Älä osta kauppalistan ulkopuolelta. Joskus olen törmänny ihmisiin jokka vie tämän äärimmäisyyksiin; huomaa kaupassa että tiskiaine on loppunut, ei osta sitä NYT koska se ei ole listalla vaan kotiin tullessa kirjottaa sen uudelle listalle ja palaa kauppaan.. Jos ajaa pidemmälle kauppaan, kannattaa miettiä onko se rahallisesti parempi ostaa TOSI TARPEESEEN nyt, vai ajaa ees taas useaan kertaan??

Ja kauppareissulla kannattaa käydä vaikka mummolassa tai muualla (hih: saa samalla makean nälkää tyydytettyä) ja muissa paikoissa (apteekki, posti, kirjasto, pankki) että lähteminen olisi mahdollisen kannattavaa. Näin säästyy sitä bensaa!!

Osta kankainen kauppakassi. Käytä reppuja jne. Hyvää kuntoilua saat myös jos kävelet joskus kauppaan.

Nyt on liian myöhäistä marjastaa; mutta ajattele säästöä jos menet marjastaan ja teet mehua itse tai vaikka ostaisit mehua ja väsäät kiisselin.

Rahkan tekee halvemmalla jos sen tekee kerman sijasta jogurttiin tai piimään. Tässä taas omat marjat pelastaa.

Vierailija
8/10 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöriikö kaapeissasi esim. avattuja, vähän käytettyjä hiutale-, jauho-tai suurimopusseja. Niistä saa monta pientä välipalaa, sämpylöitä tai puuroja. Sama siivous kannattaa tehdä myös pakastimeen. Kannattaa siis syödä kaapit ja pakastimet tyhjiksi, ennenkuin alkaa täyttämään niitä uudelleen.

Tee ruokalista ja pysy siinä tiukasti. Unohda pastat ja pitsat, suosi suomalaista, monikäyttöistä perunaa. Se on raaka-aine, josta saa monipuolista ja terveellistä ruokaa.

Syö elääksesi, älä elä syödäksesi. Jos iskee makeanhimo tai puputustuska, juo vettä.

Vierailija
9/10 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos käy töissä, ostaa ruokalasta päivittäin 5 eurolla, se tekee viikossa 25 euroa. Kuukaudessa satasen! Kannattaa ainakin miettiä onko aina nälkä, riittääkö kahvi? Vai ottaako kotoa leivän, hedelmää? Tai ruokaa jos töissä mikro.

Samaten voi miettiä muuta elämää; onko kotona riittävän lämmin vaikka lämpöä tipputtais asteen tai pari?

Jos hankkii kompostin, saa vähennettyä roskienhakua joka on säästöä jälleen.

Suunnittelemalla muutenkin elämää, voi saada enempi rahaa siihen syömiseen! :D

Vierailija
10/10 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastusarmeijan jonosta hakemassa leipää ja ruokaa niin saat ruokakulut minimiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän