Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä b-vitamiinivalmistetta pahoinvointiin?

14.11.2007 |

Otatteko mitään b-vitamiinivalmistetta raskauspahoinvointiin? Olen kuullut, että se voisi auttaa. Heksavit-nimen olen täälläkin joskus huomannut, mutta kun sitä apteekista kyselin, niin sitä Heksavit 20mg ei enää valmisteta. Berocca Plus -poretabletin olen aamuisin ottanut, mutta kun pahoinvointi on pahimmillaan just aamulla, niin sen lasillisen juominen tekee tiukkaa. Mitä suosittelisitte?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä auttanut tässä raskaudessa pahoinvointiin.

Multitabsin inkiväärikapselit kyllä saattavat auttaa pahoinvointiin, apteekista saa.

Vierailija
2/5 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi vain aika, rv 14 loppui pahoinvointi.

Mutta olen lukenut tältä palstalta, että jotku on saaneet apua näistä. kannattaa varmaan kysyä neuvolasta tai apteekin farmaseutilta suosituksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta saamassani opaskirjasessa sanottiin, että B6-vitamiini voisi auttaa pahoinvointiin, joten voimakkaasti pahoinvoivana hain pelkkää B6-vitamiinia sisältävää valmistetta apteekista. Siitä ei ollut minkäänlaista apua ainakaan mulle... Ajan kanssa se olo meni ohi (mulla pahoinvointi kesti lähes 2 kuukautta).

Riia75 rv 15+4

Vierailija
4/5 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin erittäin pahoinvoivana alkuraskaudesta apteekkin ja krokotiilinkyyneleisin silmin pyysin apua raskauspahoinvointiin. Heksavitia ei ollut hyllyissä näkyvillä vaan apteekista myivät sitä jonkun alalaatikon perältä. Ei oo kuulemma enää yleisesti myynnissä kuin leikkauspotilaille ja sairaaloihin. Puolikkaan otin työpäivinä. Kuvotus helpottui huomattavasti muttei poistunut kokonaan. Enpä silti joutunut työaikana oksentamaan!

Jäisten puolukoiden imeskely auttoi myös pahoinvointiin. Mulla pahoinvointia kesti 16. viikolle asti. Nyt menossa rv 23+0.

Vierailija
5/5 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle ensimmäisessa raskaudessa kamaliin pahoinvointeihin toi apua kylmä. Kylmää vettä, appelsiinimehujäitä, jääpalan imeskely... Kaikki mikä vaan oli tosi kylmää. Myös salmiakki jossakin vaiheessa vei kuvottavaa oloa pois. Kaikkea mahdollista ja mahdotonta tuli kokeiltua, mutta mikään ei sitä huonoa oloa kokonaan poistanut. Ekassa raskaudessa sitä tosiaan kesti melkeen puoli vuotta. Olin sairaslomalla raskauden alusta asti, kotoa kun ei ensimmäisten kuukausien aikana voinut liikkua. Tässä toisessa ei ole pahoinvointia ollut onneksi ollenkaan, nyt menossa jo 22+5.

Toivottavasti pikaisesti helpottaa!