Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi raskauden aikainen varovaisuus saa jotkut mammat tosi vihaisiksi?

Vierailija
14.11.2007 |

Eli jos ei esim. syö graavattua kalaa ja tiettyjä juustoja ja eikä nuku mahallaan, niin se on kuin punainen vaate ja saa jotkut mammat huutamaan naama punaisena.

Mistä tämä johtuu? Tämän toisen mamman huonosta omatunnostako?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa, maksaruokia ja maksamakkaraa ei suositella nautittavan raskauden aikana lainkaan.

Vierailija
42/59 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi on raitis, toinen vege, kolmas ateisti. Ja kaikki muut laumassa huutaa suu vaahdossa, että muuta tapasi, teet väärin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä niin vaikeaa on? Esim. kala-allerginen tuskin syö kalaa, vaikka isäntäväki sitä allergiasta tietämättä tarjoaisi. Onhan se tietysti ärsyttävää, jos automaattisesti edellytetään kaikkien tietävän ruokarajoitteista.

t. nro 15, 22 ja mitä lie

Vierailija
44/59 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa nykysuositeusten mukaan syödä.

Tervetuloa tähän aikaan. Suositus muuttui syyskuussa 2007 :)

Vierailija
45/59 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa syödä raskausaikana. Yhtä suuri todennäköisyys on saada listeria margariinipaketista kuin Valion Aura-juustosta. Tommosta vöyhkäämistä en kestä odottajilta! Kun niillä on jotenkin aivotoiminta lamaantunut raskauden takia.

Vierailija
46/59 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksassa on lisäksi raskametalleja, ei pelkkä A-vitamiini ole syynä!

Eli oikeaa maksaa pari lusikallista ylittää kyllä tuon kerta-annossuosituksen tuota maksamakkaraa, jossa ei paljon maksaa edes ole!

Eli ei kiitos!

Tervetuloa sullekin vuoteen 2007.. ei maksamakkaraa ja oikeaa maksaa voi verrata!

Vierailija
47/59 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv. 49

Vierailija:

Tervetuloa sullekin vuoteen 2007.. ei maksamakkaraa ja oikeaa maksaa voi verrata!

Vierailija
48/59 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanne on se, että maksa EI ole kielletty, sitä vaan ei pitäisi syödä kovin paljon suuren a-vitamiinmäärän vuoksi. Ja jos joku keksii lisäksi pelätä maksaan kertyneitä myrkkyjä, niin broilerinmaksaa se ei tod. koske vaan vain vanhempana teurastettavia eläimiä. Minua siis pänni se, että raskaana oleva ihminen nyrpisteli nenäänsä minun tekemälleni erinomaiselle ruoalle aivan ilman mitään faktaan perustuvaa syytä.

Varovaisuus on ok, mutta hysteerisyys ei, ainakaan silloin kun se hankaloittaa muiden elämää ja loukkaa muita.

Vierailija:

Kala-allergisille vittuillaan, että mitä et laittanut ruokalistaa etukäteen!

Vaikka hyvin tiedetään, että toinen on allerginen..

Eri asia jos ei tiedä mitä raskaana olevien ei suositella syövän, mutta jos tasan tietää ja silti VAIN niitä ruokia tarjolla.. No joo, enpä välittäis semmosen luona käydä kylässä joka hermostuu siitä, etten riskeeraa syntymätöntä lastani, jotta maistaisin hänen maksaruokiaan!

Vierailija
49/59 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos helvetti neuvolassa on annettu selkeästi lappu jossa lukee, että maksaa ei suositella lainkaan syötävän niin se kuuluu sivuuttaa kun SINÄ sanot, ettei se mitään haittaa!!

Helvetti mikä omaan napaan tuijottaja!

Vierailija
50/59 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei, en heittänyt vierasta ulos vaan tarjosin hymyillen enemmän lisukkeita. (Ja vielä jauhaakseni tätä: jos 10 hengen lasaganessa on 100 g maksaa, niin siitä ei taatusti yksi syöjä saa myrkytystä syntymättömälle lapselleen vaikka vähän söisikin. )

Ai niin ja se joka ihmetteli, mitä sitten tehdään jos joku vieraista ei tykkääkään tehdystä ruoasta: hyviin tapoihin kuuluu silti syödä edes vähän sitä mitä tarjotaan. Jos mulle joku aikuinen vieras sanoisi pöytän tullessaan " Ai kalaa, yök, en syö" niin voi olla että lentäisi ihan oikeasti ulos.

Vierailija
51/59 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ihan neuvolan oheissa (jotka perustuvat Kansanterveyslaitoksen ohjeisiin) kielletään syömästä esim. tyhjiöpakattua raakakalaa, niin sinun mielestäsi sitä on sitten pakko syödä? Aika ääliö olet, suoraan sanoen. Hieman kunnioitusta vieraita kohtaan - ihan eri asia on jos joku muuten vaan huvikseen nirsoilee, eikä edes maista jotain.

Vierailija
52/59 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohje oli, että maksaa ei suositella mutta pieniä määriä voi silloin tällöin syödä. Tästä on siis jo ehkä kolmisen vuotta.

53

Vierailija
53/59 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

allergia = ei tykkää jostain ruoasta? Aika ääliö olet itse, jos et osaa erottaa näitä kahta asiaa toisistaan.

Vierailija:

Ja jos ihan neuvolan oheissa (jotka perustuvat Kansanterveyslaitoksen ohjeisiin) kielletään syömästä esim. tyhjiöpakattua raakakalaa, niin sinun mielestäsi sitä on sitten pakko syödä? Aika ääliö olet, suoraan sanoen. Hieman kunnioitusta vieraita kohtaan - ihan eri asia on jos joku muuten vaan huvikseen nirsoilee, eikä edes maista jotain.

Vierailija
54/59 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia, eli ei tykkää = allergia. Ja siitä näitä rasittavia huomionkipeitä haloon nostattajia juuri syntyy. Sama myös näissä raskausasioissa.

Vierailija
55/59 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm. KTL:n sivuilla sanotaan, että maksaa ei suositella lainkaan, ja jos joku siitä näiden ohjeiden pohjalta kieltäytyy, niin on kyllä ihan ymmärrettävää.

Itsekin olen kylllä raskausaikoina vähäisissä määrin maksaa syönyt, ja tiedän nuo faktat asian taustalla.

t. 57

Vierailija
56/59 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa etiketit niin tiedätte mitä tarjotaan ja miten suhtaudutaan erityisruokavalioon!!

ALETA HUUTAMAAN KENELLEKÄÄN JOS EI SYÖ JOTAIN OLI ALLERGIAA TAI EI!!

Sivistymätöntä ja käsittämöttämän töykeää väkeä olette!

Vierailija
57/59 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun neuvola ei ole antanut mitään kiellettyä listaa koska SEMMOISTA EI OLE. Suositukset muutuu. Ne ei ole kieltoja. Maksankin syömisessä on positiivisia vaikutuksia! Jos mietitään että syöt maksaa esim. kerran kuussa, ei sen syöminen ole MISSÄÄN NIMESSÄ VAARALLISTA! Ei edes kerran viikossa, mutta moniko syö maksaa tai isoja kaloja niin usein??

Olen kokki ja listeeria on maaperänen myrkytys joka tulee vaikka huono laatusesta vesijohtovedestä. Ruokamyrkytys on kotioloissa TODELLA yleinen ongelma ja sekin on vaarallista sikiölle jos pahaksi onneksi sattuu.

Minua ei ole koskaan kielletty tekemästä mitään, mutta on sanottu neuvolassa että omaa järkeään saa käyttää.

Loukkaantumisesta voin sanoa että jos joku tarjoaa minulle viinilasin sijasta alkoholitonta niin pyydän lasin viiniä. Teen itse päätökseni mitä syön ja juon!

Alkoholi ei ole myrkkyä jos ei ole alkoholiongelmaa eikä ala vetään kun sieni tai jää putki yhdestä juomasta!

Asiaa ei ole tutkittu, koska ihmisen sikiöllä ei voida tehdä alkoholitutkimusta, mutta tuloksia voidaan verrata eläinkokeissa todettuihin tuloksiin! Mutta se ei ole vielä sinällään todellinen tutkimus.

Vierailija
58/59 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat juomat ovat alkoholipitosia!

Nää on näitä maksantuputtajien juhlia nää, missä ei viinastakaan kieltäydytä vaikka autolla kyllä kaikki tulleet........

Vierailija
59/59 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun neuvolatätin mielestä saa syödä ja toisen ei.. Kumpi siinä sitten on oikeassa..

No se jota kukanenkin haluaa uskoa? Eikö??

Eli annetaan olla jokaisen oman kroppansa herroja ja huolehtia syntymättömästä lapsestaan kuten tahtoo!