Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hidastaako epiduraalin otto synnytystä?

Vierailija
13.11.2007 |

Kokemuksia? Vaimentaako tarvetta ponnistaa?

Eli kannattaisiko ainakin YRITTÄÄ jättää epiduraali väliin ja mennä luomuna (tai ilokaasulla)?

Ekassa lapsessa ponnistusvaihe oli melko pitkä (45min) joten toiveissa olisi että nyt menisi nopeammin..Väliä tosin 7 vuotta joten lähes ensisynnyttäjä olen fyysisesti..

kiitos avusta!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensisynnytys kesti 3 ja puoli tuntia, epiduraali annettiin joku 4.30 ja vauva synty 6.30...ponnistusvaihe 15min... jos hidastaa niin on varmasti tapauskohtaista

Vierailija
2/6 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hidasti, mutta voi olla ja ehkä onkin vain sattumaa, että supistukset heikkenivät epiduraalin laiton jälkeen.

Ponnistusvaiheen vaikutusta en osaa arvioida.

Tuli kyllä sen verran inhottava olo epiduraalista, että kuvittelen taas josku synnyttäväni ilman sitä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa vain omasta kokemuksestani, minulla on epiduraali nopeuttanut avautumista ja ponnistusvaiheessa ei ole ollut mitään vaikutusta.

Ekaa ponnistin 30 min ja toista 10 min, mutta varsinkin toisessa synnytyksessä epiduraali auttoi avautumisessa huomattavasti. Avautuminen tapahtui hitaaaaaasti, kätilö ehdotti monesti epiduraalia, mutta epäröin. Suostuin lopulta ja humpsista vaan niin oltiinkin jo ponnistusvaiheessa. Noin puolessa tunnissa avautui loput sentit :)

Ekassa oli ikävää se kun epid vei tuntoa jaloista, toisessa ei tapahtunut sitä, mutta sain kamalan kutinan ja vapinan epiduraalin laiton jälkeen. Raavin itseni ihan punaiseksi :/ se ei onneksi haitannut synnytystä :)

Vierailija
4/6 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nopea synnytys, jossa avautumisvaihe ei ollut paha mutta ponnistusvaihe ihan hirmuisen kamala. Epiduraalia ei ehditty laittaa kun eteni niin nopeasti. Kätilö sanoi jälkeenpäin että mun tapauksessa ei olis kannattanutkaan laittaa, että ei se olisi ponnistusvaiheen tuskiin mitään auttanut kuitenkaan. Ja kuulemma ei kannata seuraavassakaan synnytyksessä ottaa sitä. Mikähän siihen ponnistusvaiheeseen sitten auttaisi?

Vierailija
5/6 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponnistusvaihe oli kivulias mutta nopea.

Vierailija
6/6 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tokassakin sain ja se oli nopea