G: Kuka täällä oikeasti uskoo, että tulee olemaan uskollinen puolisolleen seuraavat 50 vuotta?
Kommentit (23)
Vierailija:
Minä kyllä uskon. Oikeasti. Ikäni on 47.
Kyllä saa haaveilla ja se on varmaan ihan tervettäkin, mutta pettämään en rupea.
Ei tulisi mieleenikään pettää. Ja tilanteita, joissa voi niin käydä, voi välttää. Pettäminen kun on oma valinta.
Vierailija:
Ei tulisi mieleenikään pettää. Ja tilanteita, joissa voi niin käydä, voi välttää. Pettäminen kun on oma valinta.
Vierailija:
Kumpaakaan aviomiestäni.
Hyvä suhde syvenee vuosi vuodelta, mutta se edellyttää sellaista intiimiyttä, jota tuskin voi saavuttaa kumppanin kanssa, jonka mielestä uskollsuus on tylsää. Kaikki vaan eivät uskalla sitoutua.
t. 2
että se olisi helppoa.
Minä toivon että jaksan tahtoa niin kovasti, että uskollisuuttakin riittäisi. Toisaalta ymmärrän realiteetit ja toivon myös, että jos jotain pettämisiä joskus tulee niin yhdessä tahdomme mennä niistä eteenpäin.
Olisi aika naiivia kuvitella että tosta vaan helposti pystyy elämään toisen ihmisen kanssa hienosti ja rypyttömästi. Se tulee varmasti joskus olemaan hyvin vaikeaa.
Olen sekä pettänyt etä tullut petetyksi aiemmissa suhteissani ja sen takia olenkin päättänyt että tämä suhde ei ainakaan koskaan päädy siihen että minä petin.
Ja itseni tuntien tiedän että kun jotain päätän niin se pitää. Ja lapsiani en voisi koskaan pettää ja koen että jos pettäisin mieheni niin samalla pettäisin lapsemme.
Vierailija:
Hyvä suhde syvenee vuosi vuodelta, mutta se edellyttää sellaista intiimiyttä, jota tuskin voi saavuttaa kumppanin kanssa, jonka mielestä uskollsuus on tylsää. Kaikki vaan eivät uskalla sitoutua.t. 2
että tulee aikoja, jolloin sitä ei ehkä meidän välillämme ole.
ap
Jos elämä yhden miehen kanssa on tylsää, niin ole sitten eri miesten kanssa vaikka vuosi kerrallaan. Pettäminen on tosi tyhmää. Jos jostain syystä ajaudun umpikujaan mieheni kanssa (mitä en usko), eroamme. Onko sinulle yhdentekevää jos miehesi pettää sinua?
En ole koskaan tuntenut kiusausta olla uskoton, vaikka ikää ja elämänkokemusta on tosiaan kertynyt jo lähes 50 vuotta. Sitoudun suhteeseen aina niin täysillä, etten vaan pysty ajatteleman ketään muuta.
Tämä ei tarkoita että parisuhde olisi aina helppoa. Vaikeudet vaan voi olla muuallakin kuin uskottomuudessa. Ajattelenkin, että jos uskollisuus vaatii kovaa itsekuria ja kieltäymystä niin onkohan suhteessa muuten kaikki kunnossa?
t. 2
eihän sitä muuten voi luottaa toiseenkaan, jos ei itseensäkään usko ja on aika hataralla pohjalla koko liitto, jos uskoo puolisoaan pettävän. Sekä minulle että miehelleni tämä on periaatekysymys ja kestämme myös huonojen aikojen ohi luottaen ja olemalla luottamuksen arvoinen. Olen muutenkin sitä mieltä, että antamalla tuollaisten ajatusten tulla mieleen, antaa samalla ikään kuin luvan käyttäytyä sen ajatuksen mukaan. Siksi ajattelen aina olevani miehelleni uskollinen eikä minulle ole olemassa muunlaista vaihtoehtoa, koska en muunlaista halua. Siksi en edes ajattele koko asiaa, paitsi nyt, kun ajatus täällä silmiini osui. Uskollisuus rules!!!! Se on mahtava arvo tässä nykyisessä yhteiskunnassa.
t. Opeäiti
Ei nyt tule heti mieleen, mitä aikoja voisi olla, kun seksi ei ole mahdollista parisuhteessa. Seksiäkin kun on niin monenlaista.
Vierailija:
Jos elämä yhden miehen kanssa on tylsää, niin ole sitten eri miesten kanssa vaikka vuosi kerrallaan. Pettäminen on tosi tyhmää. Jos jostain syystä ajaudun umpikujaan mieheni kanssa (mitä en usko), eroamme. Onko sinulle yhdentekevää jos miehesi pettää sinua?
Vierailija:
Ei nyt tule heti mieleen, mitä aikoja voisi olla, kun seksi ei ole mahdollista parisuhteessa. Seksiäkin kun on niin monenlaista.
Se, että olen rakastellut pelkästään mieheni kanssa on oikeastaan osa seksuaalista identiteettiäni ja jos pettäisin miestäni, joutuisin määrittelemään itseäni uudestaan monellakin tapaa. Kokisin siis epäonnistuneeni.
Pidän itsestäni näin ja tällaisena, joten saa ihmeitä tapahtua, että pettäisin.
Elämällä on hassu taipumus joskus muuttaa suuntaa, mutta tällä hetkellä uskon näin.
Minusta on jotenkin hienompaa olla uskollinen. En mainosta sitä ystävilleni, juttelen ystävättärieni kanssa komeista muista miehistä enkä tuomitse jos joku pettää miestään. Minä vain en halua.
Tunnen useinkin intohimoa toista miestä kohtaan, mutta en siltikään halua pettää miestäni, koska rakastan häntä. Halut menee kuitenkin ohi. viikossa tai kuukausissa, mutta mieheni pysyy rinnallani.
Suhteemme paranee kokoajan. En voisi kuvitella aloittavani suhdetta toisen miehen kanssa.
Minä kyllä uskon. Oikeasti. Ikäni on 47.