Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kouluissa annetaan vielä nykypäivänäkin läksyjä?

Vierailija
13.11.2007 |

Eihän kukaan työpaikoillakaan anna osaa töistä kotona tehtäväksi, vaan tehdään töissä se mitä ehtitään ja jatketaan siitä seuraavana päivänä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työnantajani muuten antaa mulle kotihommia jokaikinen päivä.

Vierailija
2/7 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekemällä kotona läksyt lapsi samalla kertaa koulussa opittua tietoa tai taitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa ollaan 4-5 tuntia päivässä, josta suuri osa menee välitunteihin, pukemiseen, riisumiseen, syömiseen ja muuhun säätämiseen. Lisäksi kurinpitoon, puhutteluihin, yhteisten sääntöjen kertaamiseen ja muuhun sälään, jota nykylasten levottomuus yhä enenevässä määrin aiheuttaa. Jos kuvittelet, että jäljelle jäävänä aikana ehdittäisiin oppia opetussuunnitelman sisällöt kokonaisuudessaan, niin sinulla ei ole kyllä mitään käsitystä asioista.

Vierailija
4/7 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ihan perseesstä! Aivan älyttömästi läksyjä, niitä sai tehdä sitten koko ilta! 1987-1990

Vierailija
5/7 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että opetustunteja on jouduttu vähentämään mutta opetuksen sisältö on pysynyt samana

Vierailija
6/7 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilaskirjoitukset olisivat tehneet tiukkaa, jos en olisi tehnyt tehtäviä.

En olisi pystynyt oppimaan kaikkia tarvittavia asioita peruskoulussa kolmenkymmenen oppilaan hälisevässä ryhmässä, jos en olisi kertaillut kotonakin opittuja asioita läksyjen muodossa.

Tämä on vain minun subjektiivinen näkemykseni.

Vierailija
7/7 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ketään, joka olisi pääsääntöisesti käyttänyt yli varttia läksyjen tekemiseen. Kokeeseen saatettiin lukea tunti-pari viimeisenä iltana, mutta muuten aika usein kirjat vaihtuivat repusta vasta aamulla. Ja näiden tuntemieni ihmisten keskiarvot ovat peruskoulussa liikkuneet ihan laidasta laitaan. Itse en tehnyt läksyjä juuri koskaan ja keskiarvo ei ollut koskaan ya-iässä alle 9.5:ttä. Heikommat oppilaat tietenkin luulivat, että ne pärjäävät lukee iltaisin, mutta se oli ihan täyttä valhetta. Pk on niin helppoa, että siellä oppii tuntiaktiivisuudella.