Voiko olla totta että 60% kansasta kannattaa tehyn vaatimuksia?
Musta se on aivan utopistinen ajatus, kun en itse tunne ketään joka tehylaisia kannattaisi. Kiristykselle ei saa antaa periksi, eli hoitajien on tyytyminen siihen luvattuun 12%+joulurahaan.
Kommentit (60)
Vaan tutuistamme. Ja minun mieheni tai vanhempani (esimerkiksi) eivät todellakaan vietä aikaansa täällä.
tarvitsevansa hoitoa ovat hoitajien puolella.
ja sitä ei saa enää jatkossa jos palkkoja ei nosteta.
Haluatko itse esim. vaikeasti vammaantuneena selittää huonosti suomea puhuvalle mihin koskee?
Jos haluat niin ok ap, mutta olet vähemmistössä.
ap, jäikö pääsemättä hoitajakouluun vai mikä on kun noin ahdistaa?
Näen sieluni silmin, kuinka korkeat hoitajien palkat vaikuttavat siihen, että määrärahoja ei riitä tutkimuksiin, lisätyövoimaan jne. Tällä hetkellä päivystyksessä pitää jonottaa neljäkin tuntia. Ensi vuonna sitten varmaan jo kuusi tuntia.
av-mamma. Lisäksi Suomen kansa on vanhaa, joten heitä koskettaa tämä terveydenhuolto enemmän kuin keskimääräistä av-kävijää.
Minäkään en tunne ketään joka hyväksyisi Tehyn toimet.
Onkohan kysely tehty Tehyn hoitajille?
siihen ihan liian harvoin. Jospa nyt asia paranee, kun nämä " muka kaiken osaavat" hoitajat irtisanoutuvat - saadaan ehkä parempaa hoitoa ;-)
Itse asiassa pääsin syksyllä lukemaan terveydenhoitajaksi mutta en mennyt kun ajattelin vielä olla vuoden kotiäitinä kolmen lapseni kanssa. Ja kotihoidontuella kun olen ollut jo kuudetta vuotta niin kyllä mun mielestä yli 2000 E kuussa keskipalkka hoitajilla on ihan hyvä.
Mutta joo, ahdistaa sikäli että olen sen verran oikeudenmukainen että minusta kaikkien pitäisi saada yhtä paljon. Eli jos nyt hoitajat saavat läpi 25% korotuksen niin mistäs se otetaan muillekin halukkaille?
suomalaosen hoitajan on muutettava ulkomaille arvostusta saadakseen.
Tiesittekö esim. että Norja ei edes ota niitä teidän himoitsemianne filippiinejä ja puolalaisia töihin sairaaloihin, vaan nimenomaan haluavat suomalaisia hyvinkoulutettuja sairaanhoitajia.
Hemmetti miten tyhmää! Kai nyt työn vaativuus ja opiskeluvuodet jne. vaikuttaa. Eli sun mielestä, s. hoitajan ja lähetin pitää saada sama palkka?
Ap, olisi kannattanut ottaa se opiskelupaikka vastaan. 6 vuotta kotona on vieraannuttanut sut reaalimaailmasta.
Olen joutunut kuluneen vuoden aikana olemaan useita kertoja sairaalassa eri osastoilla ja nähnyt kiireen ja vastuun käytännössä. Itse en moista työtä suostuisi tekemään tuollaisilla palkoilla, en mitenkään. Mutta haluaisin vastaisuudessakin, että päteviä, motivoituneita ja työlleen omistautuneita hoitajia löytyisi. Mieluusti maksaisin vaikka selvästi suurempia hoitomaksuja kuin tyytyisin huonoon hoitoon.
Tuo yli 2000 euron keskipalkka tulee niillä vuorotöillä. Jäät alle tuon jos et tee vuorotyötä. Jos nyt on jo vaiketa niin mietihän asiaa sitten kun teet kolmivuorotyötä ja itselläsi on murrosikäisiä lapsia. Kuinka mukavaa on olla viikonloput yötäissä. Sitten täytyy vaan toivoa että avioliittosi pn pysynyt koossa ja miehesi huolehtii hyvin lapsistasi.
Jos tuon yli 2000 euroa haluat se tosiaan tietää vuorotyötä. Joulut, juhannukset, äitienpäivät, vaput. Vietät ne usein töissä. Jos et nyt pysty viemään lapsiasi hoitoon niin miettisín vakasvasti muuta uraa. Helpolla et tule pääsemään ja palkka on pieni. Vaikka se ehkä nyt tuntuu isolta kun on kotihoidontuellä niin mieti silti. Tuo palkka ei nimittäin nouse paljoakaan iän ja kokemuksen myötä.
kun kukaan ei tule sillä surkealla palkalla töihin julkiselle puolelle.
Varmaan tulevaisuudessa jonot ovat 6 tuntia tai pidemmätkin jos palkat eivät nouse.
Vaikutat ap aika lapselliselta. Huomaa, että olet ollut kuudetta vuotta kotihoidontuella ja sinulla ei ilmeisesti ole juurikaan koulutusta. Vai oletko kenties kommunisti?
Vierailija:
siihen ihan liian harvoin. Jospa nyt asia paranee, kun nämä " muka kaiken osaavat" hoitajat irtisanoutuvat - saadaan ehkä parempaa hoitoa ;-)
Toivottavasti sitten kaikki mummot ja papat osaavat enkkua.
Itsellä olisi joulukuussa monia tutkimuksia jotaka varmaan siirtyvät (jos tuo tapahtuu) jonnekkin ensi keväälle tai perutaan kokonaan. Pitää varmaan pyytää lääkäriltä vähän pidempi sairasloma ensi kerralla.
En ole kenellekään ilmaissut omaa kantaani enkä aloittanut keskustelua asiasta. Olen kertonut kantani vasta kun toinen on sen minulle kertonut.
Jos kysely on tehty sairaalassa (tuskin), niin en yhtään ihmettele. Itsekään en siellä potilaana ollessani uskaltaisi hoitajien mahdollisesti kuullessa sanoa, että kannatan vain luvattua korotusta (joka mielestäni on maks. 15%) enkä tätä tavoittelun kohteena olevaa 25%. Sen hoitajat ovat mielestäni ansainneet, maksimissaan siis.
Mielestäni palkat ulkomailla ja Suomessa eivät sellaisinaan ole vertailukelpoisia, niissä on otettava huomioon yleinen palkkataso, kustannustaso, työn vaativuus, tuottavuus ja vastuu.
Enemmän huolissani kuin palkkojen suuruudesta, olen kasvavasta työmäärästä, johon palkan suuruus ei mielestäni ole ratkaisu. Rahaa tulisi saada useampien hoitajien palkkaamiseen ja jos palkkoja korotetaan, halukkaita palkattavia voi tulla enemmän, mutta paikkoja heille on tarjolla entistä vähemmän suhteessa työmäärään.
Voit aina mennä yksityiselle tai odottaa ensi kevääseen.
Tai kaikki periaatteessa suo hoitajille korotuksen, mutta tätä kokonaisuutta ei kannata kukaan minun tutuistani. Vedättääköhän uutiset meitä jotenkin...?