Osaako kukaan vastata?
Eli mulla siis tilanne se, että rv 27+5 menossa ja eilen lääkärillä käydessä totesi, että kohdunkaula on pehmennyt, jonka vuoksi määräsi sairaslomalle ja suurempi rasitus kiellettiin. En tullut kysyneeksi, että voiko olla yhdynnässä, joten osaisiko joku tähän vastata? =)
Kommentit (3)
Esikoista odottaessani mulla todettiin pehmennyt kohdunsuu joskus rv 23. Saikkua ja vuodelepoa tuli ja rasitusta piti välttää... Olin tilanteesta silloin kauhuissani ja hädissäni kävin jo synnärilläkin yöllä kun (muka?) supisteli. Parin viikon päästä kontrollissa kohdunsuu ei sitten enää ollut pehmennyt... tosin mun ymmärtääkseni se ei enää pehmeästä muutu takaisin " kovaksi" , joten tiedä sitten tuota alkuperäistä arviota oliko pehmennyt ollenkaan. Tyttö syntyi 38+2.
Mutta kontrolliin asti kehotan kyllä välttämään kaikenlaista rasitusta, ettei asukki vain päättäisi syntyä ennenaikaisesti!
Nekku
Yhdyntä on pehmenneelle kohdunkaulalle melkoinen " rasitus" . Lisäksi sperma sisältää kohdunkaulaa pehmentävää " ainetta" . Kannattaa pidättäytyä kontrolliin asti ja kysyä siellä lääkärin mielipidettä.
Tarkista vielä neuvolan kanta, mutta tällainen mielikuva minulla olisi.
t. Porkkana