Kolmas synnytys = vaikein synnytys
Hei!
Odotan kolmatta lasta ja alkaa tuntumaan, että aina kaikilla kolmas synnytys on ollut se hankalin! Kahteen ensimmäiseen verrattuna siis... Onko tätä tukevia kokemuksia tai tietysti vielä kivempi olisi kuulla päinvastaisista kokemuksista :)
En kyllä keksi mistä voisi johtua, että kolmas olisi hankalampi, mutta näin vaan tuntuu olevan.
Nyt 34+1 ja hetki lähenee (jouluaattoa voi odottaa monesta syystä :) )
Kommentit (15)
itsellä kyllä helpoin ja nopein neljästä.
En uskalla ryhtyä hommaan olmatta kertaa jos pitää paikkansa. Siis suurimmalla osalla.
Mutta tiedän yhden, joka on synnyttänyt 4 lasta ja hänelle kaikki synnytykset on olleet helppoja.
Ja luulen, että iälläkin on vaikutusta. Nuorilla ihmisillä synnytykset sujuu usein helpommin.
ihmettelen, kun itse asiassa kaikki tuntemani kolmen lapsen äidit (joiden kanssa asia on tullut puheeksi) ovat sanoneet sen kolmannen olleen juuri hankalin.
Hyvä, että taitaa olla muunkinlaisia kokemuksia!
Alkuperäinen kysyjä
Eivät ensimmäinen ja toinenkaan synnytys mitään vaikeita olleet, mutta kolmas oli kyllä kaikkein helpoin : mies ajoi sairaalaan tuhatta ja sataa, lapsi syntyi 15 min. sairaalaan saapumisesta ja kotiin lähdettiin, kun lapsi oli 3 vrk:n ikäinen.
Kolme synnytystä takana ja kolmas ehdottomasti paras!
Pikein mukava kokemus, jos synnytyksestä niin voi sanoa.
ja minä olin se kolmas lapsi. Nyt odotan itse kolmatta kahden helpon synnytyksen jälkeen...
Nimittäin tuo 3. synnytykseni on KAIKISTA helpoin!:) Jopa niin " unelmahelppo" synnytys, ettei sellaista uskoisi kenelläkään olevankaan jso ei itse olisi sitä kokenut!!
t. nimimerkki 10 kertaa synnyttänyt
Kolmas synnytys oli vaikein, liian nopea oli, en ehtinyt ollenkaan koko touhuun mukaan =(
tokassa vuosin synnytyksen jälkeen melkein kuiviin.
Kolmas synnytys oli vasta se miellyttävä synnytyskokemus. Ja ikääkin mulla oli kolmannessa jo yli 40.
Kaksi ekaa nopeaa ja helppoa, kolmannella kerralla viittä vaille, ettei henki mennyt.
Tilastollisesti eka aina se vaikein. Itsellä toinen helpoin, kolmas toiseksi helpoin.
toinen synnytys 4 tuntia ja kolmas synnytys reilu 1,5 tuntia. Kolmas ja viimeinen oli kaikkein paras, tosin kaikki kolme helppoja ;)
Kolmannella kerralla lapsi oli pienin, tosin painoi kuitenkin 3600 g, kaksi edellistä hiukka yli 4 kilon. Kolmannelta en revennyt, vain yksi tikki. Tosin miehen mielestä sillä ei kannata leuhkia ;)
Mutta ehdottomasti kannattaa kolmas kerta kokea, vaikka hiukka vaikeampikin, koska palkinto on niin tosi ihana!
Täytyy muistaa, että synnytyksetkin ovat tapauskohtaisia :) Ihanaa joulun ja vauvan odotusta :)