Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni lähtee tänään Pattayalle :(

Vierailija
12.11.2007 |

Minä jään kotiin lasten kanssa. Mies lähtee kaveriporukalla reissuun.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei mennä koko perheen kanssa ainakaan ulkomaanmatkoille, koska ei ole varaa. Minä en ole 17 vuoteen käynyt ulkomailla ollenkaan, mies sen sijaan useita kertoja. Jokunen vuosi sitten hän sanoi lähtevänsä viikoksi Limassoliin, mutta soittikin sieltä, että tulee vasta kahden viikon päästä kotiin. Meidän kuopus oli tuolloin vuoden ikäinen.

Vierailija
2/31 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Koskaan ei mennä koko perheen kanssa ainakaan ulkomaanmatkoille, koska ei ole varaa. Minä en ole 17 vuoteen käynyt ulkomailla ollenkaan, mies sen sijaan useita kertoja. Jokunen vuosi sitten hän sanoi lähtevänsä viikoksi Limassoliin, mutta soittikin sieltä, että tulee vasta kahden viikon päästä kotiin. Meidän kuopus oli tuolloin vuoden ikäinen.

rahaa,ja pääsisitte koko perhe matkustamaan..

No itsepähän olet soppasi keittänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
4/31 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtee mukaan Jallu sekä Kalle..

Pannaas menneen Pattajalle, vehreiden palmupuiden alle

Rommikolaa siellä juodaan, yksi loppuu toinen tuodaan,

sitten mennään nudistirantaan

Vierailija
5/31 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan on niin työnarkomaani että ei pysty olemaan töistä poissa 3 päivää pitempään. Ex teki monta kertaa niin että lähti kavereitten kanssa tallinnaan (tai helsinkiin), mutta minä sain jäädä kotiin koska molempien matkaa ei ollut vara maksaa. Silloin koin olevani ihan täysjärkinen, mutta nyt jälkeenpäin kun asioita miettii niin kyllä minä olen vuosia pelkkä kynnysmatto. Onneksi se mies ei ole enää elämässäni muuta kuin lapsen isän ominaisuudessa.

Vierailija
6/31 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huolehdit siittä että sinulla on vientiä reissussa.

Vierailija
7/31 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa käydä testaamassa itseni varmuuden vuoksi, kun tuo ukko oli niin omituinen kun tuli keväällä ulkomailta. Ei tule näkemään lastaan vähään aikaan jos testit on positiivisia. Oireita ei ole.

Vierailija
8/31 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tosissaan, tee tilanteelle jotain, siis suhteellenne yleensä! Et ehkä näe tarpeeksi hyvin, mikä kynnysmatto olet. Siis ok jos molemmat saavat mennä, mutta teillähän ei ole niin. Voimia ja parempaa tulevaisuutta toivon! Yrittäkää puhua ja jos mies ei tajua, että sinä et ole häntä vähäarvoisempi, kannattaako suhteessa jatkaa?

Vierailija
9/31 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotioveen olisi kyllä vaihdettu lukko matkan aikana---

Vierailija
10/31 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kaipaa lomaa.

ap

Vierailija
11/31 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mies on ainakin rehellinen: lähden pattayalle, koska elämä kypsyttää, haluan vetää perseet ja unohtaa perheeni viikoksi.

Monen mies tarkoittaa tätä sanoessaan: voi voi, taas olisi ensi kuussa se työmatka, kai se on pakko kun pomo käskee.

Vierailija
12/31 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, siellä se äijä pahimmassa tapauksessa tunkee banaaneja pikkupoikien takapuoleen. Sairasta!

Vierailija
13/31 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli naisella on ihan yhtä oikeus mennä ja tulla siinä missä miehelläkin.

Mies hoitaa lapsia ihan siinä missä nainenkin!

Mies hoitaa puolet taloustöistä!

Mies ei lähde kavereitten kanssa mihinkään ilman että asiasta keskustellaan ensin!

Rahat ovat yhteisiä!

Matkustelut tehdään joko yhdessä perheen kanssa tai sitten niin että lähdemme miehen kanssa kaksin!

Joten mies ei ikinä edes miettisi lomaa kavereitten kanssa eikä häntä sellaiset lomat onneksi kiinnostakkaan! Eipä ole tähän päivään asti ollut halukas lähtemään kavereittenkaan kanssa mihinkään! Yhdessä lähdemme juhlimaan jos lähdemme.

Vierailija
14/31 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 5vrk ulkomailla lomalla isän ollessa 1,5-vuotiaan kanssa kaksin kotona.

Vierailija
15/31 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde vaikka ailku keväästä ja totea et tarviit lomaa kun olet ollut niin kauan kotona. Miehille pitää antaa omaa lääkettä muuten ne ei opi ja ukkos lähtee ensi vuonna uudestaan.

Vierailija
16/31 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkaan, mies katsoo, että hänellä oikeus mennä kun kerran hän on työelämässä ja ap:lla ei oikeutta/mahdollisuutta mennä) niin onhan tuo perseestä! Enkä minäkään mitään tuollaista räikeän epätasa-arvoista katselisi.

Mieshän olisi voinut jäädä kotiin hoitamaan YHTEISIÄ lapsia kotihoidontuella ja ap olla työelämässä. Olisiko perheen rahat sitten ap:n ja ap saisi matkustaa ja mies jäisi kotiin? Ei varmaan! Onhan tuo nyt ihan käsittämätön asenne mieheltä!!! Jos toinen on kotona yhteisten lasten kanssa, on toisella luonnollisesti taloudellinen vastuu perheestä, eikä ne rahat ole silloin sen enempää hänen kuin toisenkaan osapuolen. Ja muutenkin parisuhteessa pitäisi mahdollisuuksien ja lastenhoidon suhteen vallita tasa-arvo.

Tasa-arvo ei kuitenkaan mielestäni tarkoita sitä, etteikö kumpikaan voisi tehdä jotain erikseen (kuten matkustaa), vaan sitä, että molemmat voivat. Mitä itse Pattayan matkaan ilman perhettä tulee, siinä en näe mitään väärää, JOS sama mahdollisuus on molemmilla vanhemmilla ja JOS yhteisiä matkoja tehdään myös yhdessä.

Meillä on ainakin aina (hyvinvoivaa parisuhdetta takana monta vuotta, yksi lapsi) matkustettu, harrastettu ja vietetty vapaa-aikaa niin pariskuntana, perheenä kuin erikseenkin. Minun mieheni on lähdössä joulukuussa Australiaan ja minä jään tänne töihin ja lasta hoitamaan, mutta eipä haittaa yhtään. Päin vastoin, olen iloinen miehen puolesta ja toivotan hyvää matkaa. Ikävä tosin tulee puolin ja toisin. Itse olen sitten lähdössä alkuvuodesta Thaimaahan tyttöjen kanssa. Ensi kesänä teemme koko perheen yhteisen reissun Ranskaan ja viime kesänä olimme miehen kanssa kahdestaan Prahassa. Meidän perheessä tehdään keskimäärin 3 ulkomaanmatkaa vuodessa. Yksi yhteinen matka (joko lapsen kanssa tai ilman) ja sitten aikuiset tekevät yhdet omat reissut. Usein nämä omat reissut tosin ovat olleet vain joku yö Tallinnassa tms, mutta nyt taloudellisen tilanteen ollessa aika hyvä, otamme molemmat omat kunnolliset lomat talven keskellä...

Lapsemme on jo koululainen, joten pärjää kyllä viikon tai kaksi ihan kaksisteen kummankin vanhemman kanssa. Parisuhteessakin on meidän mielestä hyvä välillä olla erikseen, ja luotamme toisiimme täysin. Itse olen ollut jokusella reissulla ilman miestä tyttöjen kanssa, kivaa on ollut, mutta eipä ole tullut mieleen miestä lähteä pettämään näillä reissuilla...Miksi kuvittelisin miehen heti pettävän minua, jos lähtee itsekseen reissuun? Minä tunnen mieheni ja tiedän mitä meillä on yhdessä.

Aika surkeissa suhteissa täytyy ihmisten olla, ja aika vähäinen luottamus heillä on miehensä persoonaan, jos heidän täytyy ajatella, että miehen lähtiessä Thaimaahan tai vastaavaan hän saattaa lähteä sinne tunkemaan jotain banaaneita pikkupoikien perseeseen!!! Itse en lähtökohtaisesti edes suostuisi olemaan suhteessa, jossa epäilisin toisen olevan kyvykäs pettämiseen riippumatta siitä, tarjoutuuko hänelle siihen " helppoja tilaisuuksia" vai ei.

Ap:n tapauksessa tilanne nyt on selvästi perseestä, mutta kyllä sellaisiakin - hyvinkin onnellisia ja toimivia - parisuhteita on, joissa MOLEMMAT osapuolet voivat käydä matkoilla MYÖS erikseen. Minun ystäväpiirissäni muuten meidän parisuhde on yleinen kateuden ja ihastelun aihe: Harvoin kuulema tapaa yhtä rakastuneen oloisia ja onnellisia ihmisiä. Eikä itsellänikään ole mitään valittamista.

ps. Tauteja ei ole vielä kotiin miehen matkoilta tullut, mutta kylläkin aina kasa huolella mietittyjä tuliaisia sekä levännyt ja rentoutunut mies, joka ei saa käsiään irti minusta pitkän ikävän jälkeen...Kannattaisi kokeilla joskus teidänkin skeptikkojen. Nimittäin luottamusta suhteessa ja vaikkapa omaa lomaa tyttöjen kanssa.

Vierailija
17/31 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hitusen kunniottava nainen katsoisi tuollaista touhua!!!

Vierailija
18/31 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa meidän tyttöjen reissuilla on kyse enemmän hauskanpidosta. Shoppaamme, syömme ja juomme hyvin, lojumme biksuissa altaalla jne. Mies on enemmän harrastelijatyyppiä. Nyt hän lähtee treenaamaan surffausta, yleensä hän käy laskettelemassa (ja ei, ei missään hiihtokeskuksissa, vaan esim. todellisilla vuorivaelluksilla, jossa nukutaan viikko paskaisina jossain vuoristomökeissä viiden haisevan miehen kesken). Että jos jollakulla olisi näistä lomista syytä olla huolissaan, se olsi sitten mies (mutta ei hänelläkään ole syytä).

Ja mitä tuohon ulkonäköön tulee, voin ihan objektiivisesti todeta, että siinäkin mielessä minulla on etulyöntiasema meidän suhteessa. Kyllä minä huomiota miehiltä näillä matkoillani saan (ja ihan kotimaassakin), joten en kiellä, etteikö tarjokkaita olisi. Niihin tarjouksiin ei vaan tarvitse tarttua, kun kotona on jo se mitä haluaa!

Edelleen sanon skeptikoille, että kannattaa kokeilla. Nimittäin hyvää ja toimivaa ihmissuhdetta. Itse roikuin teini-iästä nuoreen aikuisuuteeni tosi huonossa suhteessa, jossa luottamusta oli nolla % ja turpaanhan siinä tuli, vaikka yritti kuinka rajoittaa ja syynätä toisen menemisiä. Nyt ei tarvitse, ja on ihana olla!

26

Vierailija
19/31 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti joillekin se sopii, mutta ymmärsin, että ap:n tapauksessa kyseessä ei ole kovin usein tapahtuva matkailu niin että koko perhe pääsisi reissuun. Silloin on kyllä outoa, että toinen katsoo oikeudekseen mennä, ja muu perhe ei pääse minnekään. Eikös lastenhoito kotona ole aviopuolisoiden yhteinen valinta, jolloin ei kai voi katsoa, että työssäkäyvän rahat ovat hänen omiaan. Ja ei kai parisuhteessa muutenkaan tehdä sellaisia asioita, jotka aiheuttavat kumppanille mielipahaa.

Vierailija
20/31 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaisemmin oli tosiaan niin et mies kävi ja minä olin kotona pienten lasten kanssa nyt kun lapset jo 5v ja 2v niin repäisin ja lähdin myös sinkku kaverini kanssa reissuun. mies oli kuin olikin mustis ja sain kuulla kommenttia et ei kai me nyt koko ajan erikseen mennä kun on perhekin. Niin ja tämä oli siis mun eka kerta ja ei todellakaan jää viimeiseksi ;) Tosi kivaa ja rentouttavaa oli ilman miestä ja lapsia ! !