Miksi uskisMiehet ovat jotenkin ressukan näköisiä/oloisia?
Kommentit (9)
Siis tarkoitatko pukeutumista, kampausta, ulkonäköä kokonaisuudessaan? Minun uskismies ainakin on komea, mutta vaatetus nuhjuinen ellen ole katsomassa mitä päälleen vetää kun kotoa lähtee ... ei halua satsata rahaa merkkivaatteisiin, käyttää vaatteet todella kuluneiksi ennenkuin raaskii niistä luopua. Tämä ei kyllä mielestäni liity uskovaisuuteen, vaan ihan hänen kotinsa " perintöön" ja malliin mitä on omalta isältään omaksunut.
Tunnen monia komeita uskismiehiä. Ovat hoikkia ja terveen näköisiä, kun eivät kaljoittele tai tupakoi.
Mielestäni ressukkana olo liittyy minäkuvaan ja itsensä arvostamiseen. Kun tietää olevansa Luojan luoma ja rakastettu, voi kulkea pää pystyssä onpa sitten ihmisten mielestä komea tai ei. Ressukka kulkee pää painuksissa ja on epävarma sosiaalisissa tilanteissa.
no ainakin vl miehet suurin osa laittautuu siisteihin vaatteisiin ja hiukset on siististi leikattu tai laitettu. Ovat jotkut kuin muotilehdistä.
Eivät näytä ressukoilta mun mielestä. Aina varmaan niitä poikkeuksiakin on. Tietysti, joka ryhmissä.
On ne sellaisia nössykän näköisiä. Vaatteista kyllä näkee kuka on esim. lestamies, yleensä tummat prässihousut, kuviollinen kesäpaita eli siis sellaista vähän vanhentunutta muotia ja lestanaisilla kaapumaisia vaatteita ja monesti sellainen kasarityylin hiusmalli: polkkatukka jossa on permis tai sitten se on kreppiraudalla käherretty ja päälaelle leikattu sellainen " pörrö" tai sitten sellainen hiirulaisen hiekanvärinen pitkä tukka johon on laitettu hiusneuloja.
t. uskisnainen, joka tuntee uskismiehiä bisnesmiehestä rokkariin ja verkkaripojasta trendipelleen.
Minun mieheni on pikemminkin Iso-Arskan näköinen. Nössöä ulkonäköä tai käyttäytymistä saa hakea.
Ja voin sanoa, ettei kukaan muukaan kaveripiirin uskismiehistä ole ressukan näköinen. No, ehkä yksi kymmenestä.
Vierailija:
On ne sellaisia nössykän näköisiä. Vaatteista kyllä näkee kuka on esim. lestamies, yleensä tummat prässihousut, kuviollinen kesäpaita eli siis sellaista vähän vanhentunutta muotia ja lestanaisilla kaapumaisia vaatteita ja monesti sellainen kasarityylin hiusmalli: polkkatukka jossa on permis tai sitten se on kreppiraudalla käherretty ja päälaelle leikattu sellainen " pörrö" tai sitten sellainen hiirulaisen hiekanvärinen pitkä tukka johon on laitettu hiusneuloja.
Tule tänne Oulun alueelle katsomaan, ei kyllä vastaa kuvaustasi :)
terv. ateisti Oulusta
toi kutonen on ihan hakoteillä.
Mutta mä en usko että ulkonäöstä tunnistaa normaalin " uskismiehen" tai lestadiolaisen.
Tietty niin, ettei oo värjätty tukkaa/tatskoja/lävistyksiä/hirveetä hevilettiä.
Tai voikai tavisuskiksella olla.
Mutta mun mielestä tää aloitus on huono, ei usko ja ulkonäkö oo yhteydessä, eiköhän se oo päänsisäinen juttu!
ja pointti oli?
kysymys oli miehistä!
Siis suurin osa nuorista miehistä.
T: ei-lesta