*~*~* ISOT Enskat MA-KE *~*~*
Kommentit (23)
[color=green]...kun voisin olla miehen kainalossa nukkumassa... Miksi tähän surffailuun on jäänyt näin kiinni?
COLTSFOOTILLA siellä mielikuvitus lentää ;) Tulehan toki sitten kertomaan, oliko testin tulos millainen! =)
Voi MAMMISTA ja Oona, tekin kipeinä :( Ei oo kivaa! Toi nenän tukkoisuus on mun mielestä pienillä pahinta, kun unet huononee ja ei voi hengittää nenän kautta --> ei voi tuttia lutkuttaa... Tosin Arttukin 90% sylkäsee tutin aina suusta just ennen kuin nukahtaa, eikä syö sitä kuin nukkumaan mennessä oikeestaan. Joskus kaupassa tungen sen suuhun, jotta voin rauhassa antaa kaikkea tutkittavaa käteen, mikä ei sitten tutin vuoksi voi kulkeutua heti suuhun :) No olipas taas hyvin selitetty... x)
Mutta oli mulla asiaakin.
Olen hurahtanut kahteen asiaan enempi ja vähempi. Toinen on kestovaipat, ja toinen Hylätyt lapset ry.
Ja kyselenkin tässä, että JOS teillä mahdollisesti pyörii nurkissa MITÄ VAIN teille tarpeetonta tavaraa (lastenvaatteista piirustus-tarvikkeisiin jne. jne. jne.), niin voisin tästä Järvenpään läheisyydestä tulla niitä vaikka noutamaan. Mitään yhdistyksen keräyspistettä mulla ei varsinaisesti ole, mutta saan tavarat helposti eteenpäin joko keräyspisteisiin, tai sitten laitetaan parin yli-ihanan kaverin kanssa pakettia suoraan menemään rajan yli. Lisätietoja edelleen sivuilla www.hylatytlapset.fi
Ja nuo kestovaipat... Nyt mulla on jo yhdet villahousut (en oo vielä pessyt tai lanoliinittanut, odottaa sopivaa hetkeä, että olis aikaa ;D), ainakin 5 sisävaippaa, kuoret, 3 tai 4 Fuzzieta ja yks bumGenius... Ei musta täyskestoilijaa saa never ever (enkä ikinä oppisi vaippoja itse tekemään, kässän nro 6), mutta hauskaa puuhaa tämä on!
Ja voi kuulkaa, minkä virheen olen mennyt tekemään... x) Kun mies oli Ranskassa sen pari vkoa, aloin silloin nukkumaan Arttu kainalossa joka yö. Tai siis aina vein nukahtamaan pinnasänkyyn, mutta jollain heräämiskerralla olen aina hakenut sen meiän väliin. Nyt sitten ei meinaa enää suostua nukkumaan yksin! Tai siis nukahtaa edelleenkin tosi hyvin pinnikseen - no problem. Mutta äskenkin heräs eka jodlaamaan (nukahti jo kasin jälkeen siis yöunille), ja kun se yltyi itkuksi, menin rauhoittamaan. (Rauhoitus meillä tarkoittaa syliin nostoa pystyasentoon, koska itkun syy 95% tulossa oleva röyhtäys, jonka jälkeen nukahtaa ja voi laskea takaisin sänkyyn.) Nyt ei sitten meinannukaan nukahtaa enää. Aina, kun lähin hiipimään ovelle päin, niin kampes puoliks istumaan ja " huuteli" takas sieltä! Muutaman kerran menin ja laskin vaan käden rinnalle. Kaappas heti käden omaan kainaloon ja alkoi nukkua. Mutta tietty heräs, kun koitin pois lähteä...ääh... Nyt sitten kirjoitan tätä pelkissä rintsikoissa, kun revin t-paidan pois päältäni, että sais sitä halailla: ja niinpä tuo paita kainalossa jäi sinne kellimään. =) Äidin ihana rakas mussukka! Ja ei Arttu siis todellakaan rääy naama punasena, vaan se huuto/itku on sellasta tosi pientä komentamista, että " äiti, heti mun viereen, en nuku yksin" . Eli en huudata lastani ;) Mutta me nukutaan miehen kanssa niin huonosti, kun Arttu on aina poikittain tai kokonaan jomman kumman (yleensä miehen!) päällä ja vie muutenkin niin paljon sängystä tilaa, niin täytyy taas koittaa päästä eroon tuosta perhepeti-tavasta. Mutta päikkärit aion nukkua Arttu kainalossa!!! :) Voisko oikeesti olla ihanampaa tunnetta...tänäänkin silittelin piiiitkään nukkuvan Artun hiuksia, kun päivällä köllittiin sängyllä... Siinä se tuhisi naama mun kainalossa niin tyytyväisenä, käsi puristaen mun paitaa. *huoh* Ei tätä enää koskaan takaisin saa, kun ei toisen lapsen kanssa välttämättä jää näin paljon " luppoaikaa" , jonka voi käyttää kymmenien minuuttien hellimis-tuokioihin. Voi kun sitä aina osais nauttia täysillä siitä ajasta, missä elää. Esim. raskausaikakin oli näin jälkeen päin ajateltuna niiiiiin ihanaa aikaa (etenkin vikat vkot äippälomalla ennen synnytystä): sai viettää omaa laatuaikaa...mutta eihän sitä silloin arvostanut, kun odotti niin kovin nyyttiä syntyväksi! :) Nyt niitäkin viikkoja arvostais, kun ei voi enää takaisin saada... Seuraavalla (toivottavasti sellainen tulee) raskauskerralla on sitten Arttu, jonka kanssa pitäisi kovasti jaksaa peuhata ison masun kanssa, eikä voikaan enää lökötellä :) Enkä mä nyt tietenkään tarkoita, että toisen lapsen tulo olis maailmanloppu, päin vastoin. Mutta nautitaanhan näistä kaikista tulevista hetkistä, tässä ja nyt! =)
Näihin filosofisiin pohdintoihin lopetan tämän yön istuntoni. Ja kappas, hyvää tiistaita sitten jo! :)
P
Vitsi piti kaupungille lähteä, mutta pakko jumittaa kotona. Sisko oli laittanut seiskalta viestiä, että on mennyt synnyttämään ja äskön ilmoitteli olevansa 4 cm auki. Mua jännittää niiiin kamalasti, paljon enemmän kuin oma synnytys aikoinaan (joo, siitään on vuosikausia aikaa...). Ilmoittelin siipallekin aamusesta (oli jossain kokouksentyngässä ja meikä selittää supituksista...) ja toinen rimputteli juuri takaisin ja pohti kovasti meidän Hirmun synnytystä. Mietti, että miten meillä oli olleet supistukset kun olimme lähteneet laitokselle, ei muistanut, että olin siellä jo valmiina raskausmyrkytyksen takia. Ja sitten ukko pohti, että oliko siskon mies jo paikalla (tietenkin menivät sinne yhdessä...) ja kuinka hän aikanaan oli myös ihan synnytyksen alusta paikalla. Piti vähän oikaista, että olin synnytellyt jo kuusi tuntia ennen kuin siippa tuli paikalle ja hänelle ne loppusynnytyksen kolme tuntia olivat niin rankkoja että ;) No meillä kyllä ukko oli koko tapahtuman niin sekaisin ja pyörtymispisteen partaalla, että ei ihme ettei muisti pelaa..
Ai niin, [color=orange] Kandi [/color] kyseli myös joululahjoista. Meilläkin meinataan ostaa taaperokärryt ja sitten joku sellainen kepatsutsydeemi johon voi laittaa rinkuloita (olen niin selvillä kaikesta): Pelottaa jo valmiiksi kuinka anoppi varmaan hukuttaa Hilun lahjapaljouteen. Se on aivan hirmu kova lahjojen ostaja, meikäkin on saanut siltä jouluna varmaan kymmenen pakettia ja siippa tuplaten. Coolsoft olisikin muuten paljon coolimpi nimimerkki kuin tämä nykyinen...
[color=orange] Mammiskin [/color] oli käynyt linjoilla. Sairastatte porukalla :( Paljon vaan lämmintä kehiin. Meilläkin taitaa Hilulle pukata nuhaa, on ollut eilisen illan ja tämän aamun tosi itkuinen ja lämpöäkin oli hiukan. Aivan kamalaa kun oma pikkanen on kipeänä!
[color=orange] Pi-Ki [/color] on nhurahtanut hyviin asioihin. Kävin itsekin joku aika sitten tuolla hylättyjen lapsien sivuilla ja oli niin surullista luettavaa :( Ihana teillä tyuo Arttu, niinhän se on äidin kainalo paras paikka! Meilläkin Hilu tulee kahden kolmen maissa ekan syötön aikaan kainaloon nukkumaan. Ja samoin tokat päikkärit nukutaan meidän sängylla ja muksu herää heti kun hiivin pois vaikka olisi muka ollut kuinka syvässä unessa tahansa.Oivoi!
Pitää kai alkaa puuhailemaan jotain, jumankekka, varmaan neljän tunnin sisällä olen tuplatäti, veikkaan tuon tulevan kummipojan putkahtava maailmaan kolmelta...
Coltsfoot ja Hirmu 7kk
Tulin vaan ilmoittelemaan, että laitoin pystyyn pinon enskojen pikkujouluista, mikäli ihmisillä vielä aikaa ja innostusta löytyy. Käykäähän ehdottamassa aikaa ja paikkaa!
Henna, Joel ja Ninni