Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

* ELOKUISET viikolla 46 *

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka keskustelitte korvatulehduksista/rokotuksista. Olen myös sitä mieltä, että jotain tauteja lienee ihan hyväkin sairastaa, eikä vain ängetä rokotusta rokotuksen päälle. Me kuitenkin rokotutetaan lapsemme voimassa olevan ohjeistuksen mukaan, mutta ylimääräisiä rokotuksia ei olla otettu. Rokotusten yhteydestä korvatulehduksiin en tiedä, mutta itselläni alkoivat korvatulehdussairastelut vasta isompana lapsena ja juuri niin, että niistäessä limaa meni ahtaisiin korvakäytäviini tai että nukuin varmaankin liian " matalana" . Aikuisena olenkin alkanut nuhien yhteydessä nukkua lähes istuallani ja niistän varovasti ja nuo kikat ovat auttaneet minua.

Jaa siitä " jatkuvasta tekemisestä" . Mielestäni teen jatkuvasti jotakin, siis jomman kumman lapsen kanssa :) Siinäpä se sitten onkin, mitä nyt sopivan hetken tullen roikun täällä ja käyn suihkussa, mutta eipä juuri muuta. Menen nukkumaan lasten kanssa samaan aikaan, paitsi tänään, ja herään vauvan tahtiin.

Tunnustus: meillä käy nykyään siivooja joka toinen viikko ja se on ollut pelastus!! Aivan ihana ratkaisu meille, joiden esikoinen (kohta 3 v.) pelkää imuria lähes hysteerisesti ja jotka emme rakasta siivousta. Tietysti kevyt siivous pitää tehdä vähän joka välissä ja rikkaimuri laulaa.

Olen liikunnallisessa työssä " normaalielämässä" ja tämä liikkumattomuus kyllä ahdistaa. En vain vielä osaa/halua ottaa aikaa kuntoilulle, vaikka pian on kerta kaikkiaan pakko. Kilot kun eivät juuri ole tippuneet kohta kolmeen kuukauteen... Niin ikään kaipaan lukemista iltaisin ja kulttuuririentoja, mutta aikansa kutakin. Niiden aika tulee kyllä taas, mutta kuten sanonta kuuluu: lapset ovat vain hetken pieniä... Eli tämä oli lähinnä listaa siitä, mitä _haluaisin_ tehdä :)

Päivittäisestä kevyestä meikkauksesta päätin pitää kiinni, mutta kauppareissuttomina päivinä tai päivinä, jolloin ei ole esikoisen muskaria tai tanssiharrastusta, olen meikkauksestakin lipsunut...

Tuolla oli juttua noista lämpöpusseista/taljoista. Esikoinen pärjäsi hyvin ilman kumpaakaan, mutta nyt mietityttää vauvan kohdalla asia. Hän kun nukkuu vaunuissa mielellään, joten kannattaisiko joku pussukka hankkia? Asumme pääkaupunkiseudulla, missä paukkupakkaset eivät kestä kovin kauan, jos niitä sattuu tulemaan (eikä silloin kai vauvoja ulos pidä viedä muutenkaan). Vaunumme ovat Brio Combit, joiden makuuosa ei ole turhan leveä.

Nyt nukkumaan!

Hannele9

Vierailija
22/37 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen olo, kun viime yönä oli vain pari herätystä verrattuna edelliseen yöhön, jolloin herätyksiä oli vähintään tunnin välein joko esikon tai vauvan vuoksi. Olo on pirteä, ihmeellistä!

Pian päästääkin kavereiden kanssa ulkoilemaan talviseen maisemaan. Harmi, että lunta ei vielä ole pulkkailuun.

Poika meillä oli eilen ihan tihkahtuakseen nauruun, kun leikittiin kurkistusleikkiä. Ihanaa, että poika hoksaa jo moisen leikin. Toki liinan alla oltiin piilossa varmaan vain sekunti, ettei ehdi kääntää päätään pois. Vauvan nauru on kyllä mahtava, alkaa itseäkin väkisin naurattamaan.

Hannele9: Itse olen haaveillut siivoojasta, mutta mies vastustaa sitä. Pitää laittaa mies imurin ja luutun varten pariksi kuukaudeksii, niin ehkä mieli siivojasta muuttuu. Mies vain on ihan sokea pölylle ja villakoirille.

Tyttö lukee parhaillaan ulkoa kirjaa pikkuveljelleen ja äiti hiippaili nettiin.. Nyt kyllä on laitettava varusteet valmiiksi ulkoilu/kyläreissua varten.

Västis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä kommentoida huhtikuun vauvan isoa kokoa! Siinä on kyllä painoa kerrakseen. Varmaan on hauikset hyvin treenautuneet. Silti suhtaudun itse varauksella maissivelliin, jos on siihen asti menty tisumaidolla. Maissivellissä on sekä vastike että maissi uusina aineina. Jos jompikumpi tekee oireita, on vaikea tietää, että kumpi. Tytön terkka(4v sitten) suosittelekin enemmin varhemmin kiinteitä kuin vellejä,jotta mahdolliset allergian aiheuttajat löytää helpommin.

Nyt tavarat kasaan..

Västis

Vierailija
24/37 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä kamala kamala aamu!!!!!!!

Saana heräsi varttia vaille viisi, syötyään ja kakattuaan neljältä (!!!miksi meillä tyttö kakkaa yöllä???). Halusi taas maitoa ja ilmeisesti vähän syliä. Laitoin sitteriin ja makasin hiljaa sohvalla ja kas Saana nukahti.. Siirsin sen sänkyyn ja menin itsekin. 45 minuuttia nukuttiin kunnes noustiin huudon kanssa ja siitä huudettiin varttia vaille kymmeneen jolloin meni nukkumaan taas!! Heräsi äskön ja joi KAUHEAN tappelun jälkeen pullon maitoa ja jo nyt kitisee viihdekeskuksessaan!!! Yleensä viihtyy sinnä aika kivasti, nyt ei!!

En oikein ymmärrä mikä nyt on????

Yön kuitenkin nukkui tosi hyvin tohon viiteen asti!

Miksei yöunia voi nukkua niin sanotusti loppuun???

Herää ihan selvästi usein kesken yöunien ja sitten koko päivä on pilalla!!

Tosi tyhmää!!!

No nyt se hermoo taas... Täytyy kai mennä :(!

Mistä muuten näkee/ huomaa että on hampaita tulossa???

Jos oireilee sitä??

T:Mona ja huutava Saana

Vierailija
25/37 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen oli sarjassamme " kaikki menee pieleen päivä" ,illalla oikein itkeä tihrustin,kun oli kurja olo...en nyt jaksa listata,mutta kaikki vaan mätti. huh.

oikeestaan kerran viikossa on tällänen maailmanlopun päivä,jolloin kaikki vaan kasaantuu,ja sitten se taas helpottaa.

mutta molemmat,sekä esikoinen että vauva koittivat mun hermoja,no vauva ei tietenkään tahallaan...mutta pitivät huolen että äitiä vietiin ja kunnolla =)

nyt taas kiva päivä.äitini oli jo aamulla vauvan kanssa, toki vauva nukkui taas 11,ja minä olin jumpasta kotona 11.30. naureskelleet kuulemma vain =)

ihanaa,olo on aina jumpan jälkeen niin energinen ja ihana,tuo kummasti voimaa =) =) hiki lensi ja paikat ovat kipeenä,ja sen verran kuntoa olen pitänyt raskausajankin yllä,että samoilla painoilla meikä veteli kun ennenkin,eli vuosi sitten.

miehellä illalla pikkujoulut.ja huomenna lähdetään ystäväpariskunnan kemuihin,jee =) mummu ja pappa tulevat hoitamaan.vielä viikko sitten emmin,että raskinko lähteä,mutta eilisen päivän jälkeen olen NIIN VALMIS kyllä menemään.ihanaa.se on sitten vuorokausi ilman lapsia, kääk.esikoinen oli varmaan 1,5v kun oltiin noin pitkään poissa.mutta mä kyllä luotan että kaikki menee hyvin.

vauva nukkuu hyvin parvekkeella vaunuissa tunnin aina kerrallaan,ja valvoo 1,5t-2tuntia ja maitoa kun tarjoaa tossa välissä,niin eiköhän kaikki ole sillä selvä.ja illalla tainnuttaa maidon kanssa omaan sänkyynsä,niin nukkuukin aamuun asti,syö pari krt ja herää 11 maissa ylös,ja sitten pian jo me tullaankin kotiin.

@MONA@:lla oli kiusallinen vaihe liian aikaisin heräämisen kanssa... siis juurinkin varmaan jokin vaihe,joka menee ohi..paitsi tahtoo niitten vaiheiden tilalle tulla aina jokin uusi vaihe =)

meillä pikkumies syö joskus 8/9 aikaan,ja tunnin päästä tästä alkaa ähkimään ja tuntuu että meinaa herätä,äkkiä omaan sänkyyn pullo suuhun ja huikkaa lisää vaikka onkin siis syönyt juuri tunti sitten,niin sitten nukahtaa uudelleen.ja silittelen vielä jonkin 15min päälle,niin rauhoittuu,ja tosiaan 90% nukkuu kellon ympäri 23-11 asti,ja klo 11 viimeistään hänet herätän,jos ei ole herännyt itse.

mä oon ite ollut pienenä samanlainen nukkuja,ja päivät oon myöskin valvonut,kuten tämäkin pikkumies.eilen nukku ensin 30min,1t unet ja sohvalla lopuksi 10min,siis päiväunta,ja ei nukkunut kun tuon 10min klo 18 jälkeen,ja nukkumaan meni siis klo 23!!!

mutta eipä mitään,kun nämä LUKSUS YÖT ovat jatkuneet.

edellispäivänä heräsi ekan kerran elämässään 4t kuluttua nukahtamisestaan syömään, eli 03,jota ei ole tehnyt ikinä.mutta tänään taas nukkuikin 23-07 asti heräämättä.

voih..koti odottaa siivoojaa...on taas sen näköistä että huh huh.tiistaina kyllä siivosin aika perinpohjaisesti vessat,imuroin hyvin ja korjasin kaikki tavarat oikeisiin paikkoihin,kun illalla oli vieraita.nyt on taas kun olisi pommikone käynyt.

vauva koisii parvekkeella usein sen tunnin,joten taidan hyödyntää tämän ajan muutenkin kuin kirjoittamalla täällä.

viikonloppuja kaikille!

Vierailija
26/37 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintatulehdusta taitaa taas täällä pukata päälle. Toinen rinta on turkasen kipeänä ja nyt päiväunilta (juuh, otan esikoisen kanssa päikkärit aina kun vauva on nukkumassa samaan aikaan ;) herätessä viluttaa kovasti eli kuumetta taitaa puskea päälle. No, buranaa nassuun niin kait se taas siitä. Ja muistaa taas muutaman viikon pukea kunnolla päälle ulos lähtiessä. Aika tarkkaan kolmen viikon välein näitä tulehduksia tuntuu tulevan mutta niin niitä oli silloin esikoisenkin aikaan.

NEuvolassa käytiin eilen (vai edellispäivänä ;) ja mitat oli 5900g ja 59,5cm. Lakkikokoa ei nyt muista. Ikää nyt siis 2,5kk. Ei saatu vielä rokotuksia vaikka periaatteessa olikin 3kk neuvola vaan saadaan sitten kuukauden päästä. Aikoja vaan on niin nihkeästi saatavilla täällä tuppukylässä että ei mene kuukausien kanssa ihan tasan mutta väliäkö tuolla.

Aurinko paistelee pitkästä aikaa ulkona ja huomaa kyllä että heti on mielikin virkeämpi (vaikka nyt onkin vähän kivulias olo...). Tunnin päästä ei auringosta olekaan taas sitten tietoakaan.

Jokos teillä vanhemmat lapset odottelee joulupukkia? Meillä tyttö joka päivä muistaa kysellä koska pukki tulee ja kohta täytyy varmaan alkaa rustaamaan lahjalistaakin, huoh.

Mutta viikonloppuja kaikille, meillä on tiedossa taas niin vilkas viikonloppu että ei varmaan paljoa ehdi kirjoittelemaan.

JAv@ ja poika 2,5kk ja tytteli 4vee

Vierailija
27/37 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Västäräkki2: Siivouksestahan saa kotitalousvähennyksen, joten hinta ei mielestämme nouse liian korkeaksi siihen helpotukseen nähden! Meillä käy kaksi daamia ja ovat vain reilun tunnin joka toinen viikko, mutta apu on huomattava. Esikoinen kysyi ensimmäisen siivouskerran jälkeen kotiin tullessamme: " miksi meidän lattia kiiltää?" ... Ei siis näköjään ole kiillellyt turhan usein viime aikoina!

Meilläkin on ollut joidenkin mainitsemia huutopäiviä pitkästä aikaa pari viime päivää. Eilen lääkäri (olimme korvatulehduksen jäkitarkastuksessa) sanoi, että kyse lienee hampaiden tulosta. Näin itsekin epäilemme, koska poikamme (huomenna 3 kk) hinkkaa nyrkeillään ikeniään ihan kauheasti, kuolaa ja on siis ollut tosi itkuinen hereillä ollessaan. Tämä aamu alkoi klo 4.15 ja poikkeuksellisesti vauva nukahti takaisin vasta kolmen tunnin kuluttua! Ihan selkeästi taistelee unta vastaan. Huoh. Onneksi mieheni suostui valvomaan tämän aamun. En tiedä, kuinka näitä aamu-unia saisi jatkettua? Poikkeuksetta vauvan aamu alkaa 4-5:n välillä,eikä häntä voi pitää illalla väkisin hereilläkään, jotta nukahtaisi myöhemmin. Vinkkejä?? Kiitos jo etukäteen!

Hannele9

Vierailija
28/37 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen (kohta 3 v.) on ehdottomasti kieltänyt, että pukki ei saa tulla. " Ostetaan ne lahjat itse" , hän ehdotti... On kovin arka neitonen, joten ei siis tule pukkia vielä tänä jouluna, paitsi ehkä käy jättämässä lahjat oven taakse yöllä ;)

Hannele9 taas

Vierailija
29/37 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannelelle ja muillekin, kun olen kans tota nukkumis rytmiä ihmetelly! Olen nyt päivänä muutamana huomannu, että mitä aikasemmin Saana " saa" mennä yöunille sitä myöhempään aamulla Saana nukkuu!

Kaverini muksula oli aikoinaan ihan sama! Jännä juttu, mutta pitää oikeasti paikkansa!!

Esim. meillä keskiviikkona kävi yöunille klo18 ja heräsi aamulla klo 6.15. Torstaina meni yöunille klo 20.30 heräsi klo 4.45. Eilen meni nukkuun klo 19.15 heräsi klo 6.45!!

Nyt on pakko jatkaa muita hommia!

T:Mona ja muut

Vierailija
30/37 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa, että on muuallakin kasvettu. Meidän epeli oli tosiaan 3 kk -neuvolassa 7810 g ja 66,1 cm. Siis huhtikuunvauvan vauvaa pidempi mutta hieman kevyempi. Ja meillä ottivat myös nuo kiinteät ja vellit puheeksi. Niitä onkin nyt jo kolmatta viikkoa pupellettu, ja aivan ihanasti ovatkin tyytyväisyyteen vaikuttaneet! Vauva jaksaa iltaisinkin naureskella entisen vinkumisen sijaan, ja päiväunet on tällä viikolla järjestäen venyneet jopa 5-6-tuntisiksi! Mahtavaa =)

Tämä meidän uusi vauva on luonteeltaan ihan erilainen kuin esikoinen oli. Vauva vierastaa varsinkin kovalla äänellä puhuvia ja lähelle tuppaavia ihmisiä, vaikka olemme kyllä mielestäni varsin aktiivisesti kyläilleet ja nähneet vieraita. Esikoinen oli aina yhtä aurinkoa ja tuli juttuun kenen kanssa vaan. Tämä pikku-ukko on selvästi varauksellisempi. Tylsää oli esim. tänään, kun olin kaksi tuntia harrastukseni parissa ja äitini katsoi vaavia. Voi sitä huutoa, joka loppui kuin seinään, kun mami saapui paikalla. Söpöä mutta raskasta. Tuskin itsekään raskin vauvasta erossa olla, eikä se yleistä tosiaan olekaan, mutta jos toinen edes tekisi siitä helpompaa. Snif. Joko muiden vauvat vierastavat?

Täytynee mennä nukkumaan, vauva on vedellyt jo tunnin unta. Hän syö klo 3.30, 5.30 ja herää sitten seitsemän pintaan. Toimii kuin kello.

Vointeja kaikille!

- Hertzi

Vierailija
31/37 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ehtinyt ollenkaan ottamaan osaa keskusteluun, lukemaan kylläkin. Meillä poika täytti juuri 3kk ja mitat samana päivänä olivat 7925g ja 66cm. Iso, tyytyväinen vauva, joka on nukkunut yli kuukauden jo jokaikisen yön putkeen syömättä (7-9h). Valitettavasti pojan hyvien unenlahjojen takia maidon tulo tyrehty lähes täysin, eikä monista yrityksistä huolimatta maitoa tule kuin sen verran, että voi juuri ja juuri sanoa, että vauva saa rintamaitoa.

Vierailija
32/37 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pakko tulla purkaa pahaa oloa pois,ku ei ole kenen kans jutella...

en tiedän olenko ahdistunut turhaan ku kaikki pitäis olla hyvin.mulla on ihanat lapset ja mies. tosin tämä mies saa minut ahdistumaan vaikka onkin rakas.

kaikki lähtee siitä ku hän tulee kotiin töistä ja tässä ne vaihtoehdot mitä tekee. menee unille,pelaa pelejä, tai kattoo tv sarjoja. välissä saattaa pidellä sylissä pienenpää et pääsen ees vessaan on ihana syli vauva toi poika. tavallaan auttaa tavallaa ei. mä teen kaikki koti hommat ja en valita paitsi sit ku se ei ees viit viedä roskia,tai jättää lautasen tiskipöydälle kun vois samantien koneeseen laittaa... pienillä asioilla vois mua ilahduttaa ni ei.

eilen ja tänään oli vp ja eilen kävi kavereiden luona pelaa pelejä (sanonkin sille mikä pikku poika on) ja tänään olis olli meille aikaa pyysin lähtee ulos ni kuulemma jaksa.tästä kun huomautin ni johan saaatiin mylly aikaseks. ei sille voi sanoo mitää.

eilen kysy mikä mul on ja en voi sille sanoo mitää ja jos sanon niinku tänään niin sehän siitä suuttuu...

täämän viikonloun on viel oikeen kruunannu et hissi on rikki ja asutaa 5 kerroksessa ni siinä meet sit kahen lapsen kans ja vaunuja rynkkyttäen ylös ja alas. perseestä koko homma...

mut ajatus katkes ku poika heräs unilta.

sori ku valitin mut asutaan viel ihan vieraassa paikkakunnalla eli kaikki ystävät on kaukana et juttu seura tosi vähissä ku ei sitä saa ees omasta äijästä.. huomaa et oon lasten kans kaksin ku rupee tuntuu kauhealta,masentaa,

illanjatkoja

ankka tyttö kohta 3 ja poika 3kk viikko päälle

Vierailija
33/37 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantai taas. Eilistä isänpäivää ei juhlittu kovinkaan isosti. Esikoinen oli tehnyt itse lahjan ja kortin ja isä sai aamiaisen vuoteeseen. Kakku tehtiin ja syötiin.

Vauva on nukkunut nyt yönsä aika hyvin. Yöstä selvitään 1-3 syötöllä, mikä on minusta hyvin inhimillistä. Sitten tuo esikoinen on nyt kahtena peräkkäisenä yönä valvonut. Toisena yönä herästi 3.30 ja valvoi pari tuntia. Viime yönä heräsi vähän neljän jälkeen ja valvoi 1,5 tuntia. Nukkui kyllä sitten aamusta pidempään, kuten minäkin ja vauva. Meillä aamu EI ala neljältä, joten tyttöäkin sitkeästi silloin nukutellaan. Silitellään ja ollaan vieressä tai tyttö on meidän välissä. Kyllä sitten aina nukahtaa, mutta tuo valvominen oli kyllä tuskaisaa, kun itsekin oli töissä ja sai ehkä tytön nukahtamaan puoli kuudelta ja kello soi pian kuuden jälkeen ja tyttö piti väkisin herättää seitsemältä. Meidän tämä esikoinen on tehnyt koko ikänsä tätä. Vauvanakin joskus yöllä valvoi ilman mitään näkyvää syytä yöllä. Enää ei taida kaupoissakaan olla myynnissä sitä yömaitoa. Mieluiten heräisin vaikka seiskalta, mutta en valvoisi 4-6 väliä.

Poika on meillä keksinyt selvästi, että omalla kädellä voi saada ääniä aikaiseksi tai jonkin tavaran liikkeeseen, mutta ei osaa vielä tarttua esineisiin.

Nyt täytyy kyllä saada nämä aamutoimet loppuun, poika on jo ekoilla päikkäreillä..

Västis ja lapset

Vierailija
34/37 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen on kerhossa ja poika tisulla. västis, meilläkin tytär on ainas silloin tällöin herännyt valvomaan koko ikänsä ajan. erityisesti keväisin ja kesäisin. pikkuveli on kova vierastamaan! tytär ei koskaan, missään iässä ole vierastellut ketään, mutta tämä pikku- ukko on vierastanut jo 2 viikkoa!vaikka tutuille on oikea hymypoika:) lapsille on alkanut rakentua yhteisiä juttuja; vauva seuraa tarkasti isosiskon touhuja ja hymyilee tälle, ja isosisko leikkii vauvan ympärillä ja selittää pikkuveikalle juttuja ja pussailee. ihanaa! pikkuveli aikoo käätyämasulleen koska hyvänsä, kyljelleen päästyään yrittää keikauttaa jaloilla itsensä masulleen ja harmistuu kun ei onnistu. Kädet ovat löyytyneet n 2 viikkoa sitten ja niitä ukkeli imeksii kuuluvasti vähän väliä. Nyt käsiä myös ojennellaan ja katsellaan kovasti.

Täytyy tästä lähteä laittamaan ruokaa. Mukavaa maanantaita kaikille elokuisille!

TGekko ja Urho 2kk3viikkoa

Vierailija
35/37 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mentiin taas viime yö yhdellä syömingillä, selvästi asiaan vaikuttaa se että kun jaksan syömisen jälkeen kammeta vauvan takaisin omaan sänkyyn niin nukkuu paremmin kuin että jos itse simahdan ja vauva jää siihen maidolle tuoksuvan rinnan viereen. Tänään olenkin jo saanut sitten lattiat pestyä ja kauppaan käy kohta tie.

Ja sitten hiphei, onnistuin varaamaan meille liput ensi kesän Iron Maidenin konserttiin ;) Viimeksi kun olivat Suomessa epäonnistuin ja nyt sitten ihan sattumalta huomasin että lipunmyynti alkoi tänään ja ei kun nettijonoon. JA ihan viimeisiä sain. Annan liput miehelle joululahjaksi jos vain siihen asti saan säilytettyä salaisuuden ;) Kerrankin on joululahja ajoissa hommattuna...

Mutta siinä pikaiset kuulumiset, nyt täytyy tosiaan lähteä kauppaan ja esikoisen hakureissulle.

Jav@

Vierailija
36/37 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme Suomessa ja nyt meitin vauvasta tuli kastajaisten

myötä virallisestikin Stella. Kastajaiset meni hyvin, tosin tyttö

huusi suoraa kurkkua koko ajan. Seremonia kun meni pitkäksi

ensin täytellessä tukun papereita ja sitten meidät siunattiin

avioliittoon. Meillä on mukavia kuvia, kun minä ja mies poseerataan

nätisti ja tyttö huutaa sylissä kitarisat näkyen...

Meillä löytyi nyrkki viime viikolla. Imeskellyt on niitä jo muutaman

viikon, mutta nyt niitä katsellaankin. Veikeän näköistä... Kääntymistä

ei yritetä sitten minkäänlaista. Köllötellään vaan aktiviteetti-matolla

selällään ja välillä kiikkuvia leluja huitoen. Ei varsinaisesti tartuta.

Ensi viikolla 3 kk täyteen ja vaatekoko taitaa olla kuuden kympin

puolella. Mitoista ei tietoa, koska Tanskassa ei neuvoloissa käydä

niin usein. Tarttee varmaan rokotus-aika tilata. Yö menee yhdellä

syötöllä. Päivällä syödään keskimäärin parin tunnin välein. Maha

vaivaa vieläkin eli huutoa tulee tunti syönnistä. Vyöhyke-terapiasta

ei mitään suurempaa hyötyä.

Menee siis ihan mukavasti ja on tosi kivaa seurata, miten neidillä

taitoja karttuu. Kunhan itse jaksaisi levätä ja olla rauhallinen.

Seuraava koitos Baby-bio eli mennään leffaan. Kuinkahan siinä käy...

Mirris

Vierailija
37/37 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeet kommentit esikon kerhoilessa ja Saana on torkuilla!

Paljon paljon onnea Mirrikselle rouviintumisesta!!! Kiva nimikin tytsyllä!

Meillä on myt flunssaa.. Plaah.. Toivoin ettei olis tullu ollenkaan. Esikoisella räkä valuu ja ääni on käheänä ja Saana on ihan tukossa! Oksentelee limaa vähän väliä, mutta kaikkien yllätykseksi nukkuu yöt!!! Todella huikeaa!!! Syödään vaan 1-3 kertaa ja muuten posotellaan! Pari yötä mennyt näin... Taidan saada nyt liikaa unta, kun väsyttää niin pirusti ;)! Mutta on se kaikkien kannalta ihanaa kun saadaan vähän yörauhaa! Täytyy nyt toivoa, että jatkuu näin!

Ja Nanille, jolla oli samanlainen yötilanne kun meillä, että tämä muutos tapahtui ihan yhtä äkkiä itekseen! Mitään ei muutettu/ tehty erilailla. Eikä syötetty mitään erikoista, pelkkää maitoa! Toivotaan, että teilläkin helpottaa pian!!

Päivät Saana istuu sylissä ja valittaa huonoa oloaan..

Meillä olis ens viikolla se kolme kuukautis neuvola mikä siirrettiin vesirokon takia. Saas nähdä saadaanko vieläkään rokotettua jos flunssa ei helpota?!

Mitäs jos se siirtyy paljon, kun jo 5 kuukautisena pitäs saada toinen???

Outoa muuten ettei muksuilla ole kuumetta ollenkaan!

No nyt täytyy laittaa pyykkejä, kun on kädet vapaana!!!

T:Mona ja räkäinen Saana 3,5kk