Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***HELMET VIIKKOON 46***

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin täälläkin on pakkasta!!

Ihanaa ku nei joka kerta tarvii putsata koiran tassuja kun se käy ulkona ja poikien kengistäkin tulee huomattavasti vähemmän likaa!

Kolomosen Ronjalle onnittelut ja kiva kun ei korvista löytynyt tulehdusta!

Toivottavasti kuume pien helpottaa!

HuutoNet on mun myyntipaikka (Hennakos kyseli?).

En oo koskaan maksanu sitä hintaa, että sais siihen näyteikkunaan kohteita, mutta tokihan se auttaa asiaa kun ilmoitus on esillä kokoajan! Kaikki uudet ilmoitukset menevät jonon hännille sen mukaan miten pitkän vuorokausimäärän on laittanut (max14 vrk).

Aika moni varmaan käyttää kuitenkin sitä hakua jos on ostamassa isompaa (esim. juuri rattaat, istuimet ym.) joten sillon ne tulee pelkästään näkyviin..

Meille taitaa seuraavaks riesaks tulla mahatauti!

Kakkonen kävi aamulla monta kertaa vessassa ja maha oli kuulemma kipee. Lähti kuitenkin kouluun vaikka olin jo soittamassa opelle, että ei tule.....Innokkaampaa koululaista saa etsiä!

Mulla tuntuu mahassa kans kierävän, joten vessaan saattaa olla jonoo lähipäivinä..

Mun kaveri just soitteli ja kertoi tästä lähestyvästä hoitajien irtisanoutumisesta ja lakosta ja siihen liittyvästä sairaalan ja tk.n ruuhkautumisesta...Toivottavasti ei tarvita niitä palveluita hetkeen!

Joo, mutta nyt on mentävä tekeen jotakin muuta..

mammutti ja Peetu

Vierailija
2/46 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Käytän tätä viimeistä kotonaoloviikkoa muuhun kuin netissä surffaamiseen mutta piti sentään poiketa pikaisesti syömisen ohessa kun pirpana nukkuu. Eilen meillä nukuttiin vaan yhdet 3,5 h päiväunet ja laitoin sitten yöunille jo klo 20. Heräs vajaan tunnin päästä ja oli selvästi sitä mieltä että ne oli iltapäikkärit. Sain nukutettua uudelleen mut 21.30 huusi sitten ihan suoraa huutoa eikä edes syli tai tissi kelvannut. Tämä on meillä ennennäkemätöntä joten annoin panadolia siltä varalta että joku hammas vaivaa pahasti. Otin suosiolla viereen nukkumaan ja yö meni perinteisin lukuisin syötöin mut ilman huutoa. Aamupala ja lounas ei kelvanneet mut muuten hyväntuulinen. Lauantaisesta influenssarokotteesta ei näyttäis tuleen ainakaan vielä mitään. Oletan että hampaita pukkaa...on aikakin, kaks vasta suussa ja viime viikolla tuli jo 9kk täyteen :-)

HUUTO.NETISTÄ: en ole ikinä katsonutkaan minne ne myymäni kohteet listalla katoavat. Olen vaan tarkistanut että ne löytyvät sieltä jos käyttää informatiivisia hakusanoja. Kaukaloa tai vaunuja hakevat laittavat hakusanaksi usein myös tuotteen merkin yms. joten kunhan ilmoitusteksti on mahdollisimman tarkka niin kyllä ne sieltä esiin tulevat.

SYÖTTÄRISSÄ SEISOMAAN nousemisesta joku joskus kirjoitteli. Meillä tyttö nousee tuolissa myös jos ei ole pehmustetta pienentämässä tuolia, jolloin ei mahdu kääntymään siinä. Kun pehmusteen kanssa tulee ahdasta, laitan ehdottomasti tuoliin kiinni valjaat niin uskaltaa selkänsä kääntää huoletta.

Nyt muihin puuhiin.

äippä + pimu 9kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

onko teillä tullut minkäänlaisia oireita influenssarokotuksen jälkeen? meillä oli hirveetä valitusta koko eileinne piävä ja ilta, enkä meinannut saada poikaa nukahtamaan valitukseltaan millään. Imetin varmaan 10 kertaa ja aina kampes ittensä pystyyn sen jälkeen.. Tänäänkin kitinä vähän vielä jatkuu. hampaittenkin piikkiin voi tosin osin mennä, niitä tuli viikonloppuna ekat 2 !

Mä olen huutiksesta aika ajoin ostellut jotain, mutta en kyllä ikinä katsonut sitä näyteikkunaa, vaan selaan kuluvaa päivää joitain sivuja eteen päin tai etsin haulla.

Sellasta meinasin myös kysyä, että olikos täällä muila isompia lapsia päiväkodissa? Miten hoidatte lapsen haun päiväkodista vauvan kanssa kun päiväunet vähenee? Tähän mennessä oon yleensä saanut vauvan nukahtamaan vaunuihin siksi aikaa kun haetaan. Yleensä pitää siis käydä päiväkodissa sisällä, enkä halua viedä vauvaa sinne . Mut alkaa hirvittää että mites kohta, kun ei välttämättä enää nuku siihen aikaan.... ja jos pitäs ottaa sisälle mukaan, niin ei siitäkään varmaan oikein mitään tule, kun isompaa pitää vielä auttaa talvivaatteiden pukemisessa. Jos lasken vauvan maahan, niin sehän lähtee lipettiin siitä... Meillä ei päiväkodin henkilökuntakaan suosittele vauvojen tuomista sisälle ellei ole pakko.

V + poika kohta 9 kk

Vierailija
4/46 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä hermoheikko pelkään aina että vauva viedään . Mutta onneksi tuo tapaus päättyi hyvin!

Vierailija
5/46 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ulkoillaan oikeasti talvessa, jee : )

Kaisalle: kiva ettei korvatulehdusta ollut, vaikka onkin virus. Kiitos unikouluvinkistä, etsin netistä eilen tietoja ja kyllä se taitaa olla ohjelmassa, heti kun mies saa hoidettua työmatkansa pois alta.

Huuto.netistä: itse luen melkein vain näyteikkunaa ja olen ostanut melkein vain näyteikkunassa olleita, ei vain laiskuuttaan jaksa selata pitkiä listoja. Olen ostanut ja myynyt n. pari kertaa kuussa jotain. Mutta uskon että sellaiset jotka etsivät jotain tiettyä, esim. rattaat merkkiä se ja se, niin löytävät haulla kyllä ilmankin näyteikkunaa. Mutta jos etsii vain " tuplarattaat" tms. niin voi jäädä huomaamatta hännillä olevat ilmoitukset. Etenkin vaatteissa ja leluissa on hirveästi tarjontaa.

Vauvan sieppauksesta: luotan itkuhälyttimeen ulkona, että ainakin ehtisin paikalle jos joku menisi vaunujen ihan viereen.

Iloista talvipäivää kaikille!

T: Sporttari ja Milli

Vierailija
6/46 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistaipäivää!!

Meillä oli aikas kitinä päivä eilen sen rokotuksen jälkeen ja yöllä nousi kuumettakin. Tänään ollut kuitenkin ihan ok, jää nähtäväksi tuleeko toisesta myös reaktiota.

Meitin terkka muuten sanoi et eihän tää näihin kotimaisiin räkätauteihin sinänsä auta tää rokotus ja rivienvälistä huomasin lievää epäillystä. Ei hän kyllä ole mitenkään puolesta tai vastaan puhunut koko asiasta ja sanoi ettei muutenkaan ole kelleen tyrkyttänyt niinkuin jotkut terkat tekevät...

Huutiksesta olen jotain ostanut ja lähinnä haun kanssa etsinyt.

Onkos jollain vaunuissa ns.pehmeä kantokoppa? Meillä sellainen on ja nyt käytössä lämpöpussina. Ihmettelin vain et onkohan tämä vaunujen oma vähän ahdas ja ei niin lämmin...olen katsellut sellaista Eisbärchenin-pussia joka aivan ihanan muhkea...mielipiteitä!!

Toistaiseksi ollaan unilla pärjätty sisävaatteet+fleecepuku, tunput,sukat ja hattu yhdistelmällä kun olen pojan tuohon pussiin sujauttanut. JA aina on lämmin herätessään. Toppahaalari ollut muutaman kerran kauppa reissulla päällä.

Kolomonen: Hyvä että edes vähän selvisi mikä vaivaa. Paranemista.

Mulla tässä leikkauspäivä lähenee ja ei vielä ole peruutus soittoa tullut, joten uskovat ilmeisesti Tehyn sopuun. Jänskättää vähän miten iskä pärjää täällä paripäivää lasten kanssa. Varsinkin kun öisin poika minun perääni kovasti. Yksi yö sain rauhoittumaan sänkyynsä sillä että annoin oman paidan hänelle nuuskutettavaksi loppuyöksi.

Niin ja vaikka en oo kun pari päivää pois niin sitten on parin viikon nostokielto maitopurkkia raskaammille tavaroille et voi olla haastavaa.

Tämmöisiä...täytyy mennä kurkkimaan mitä " pahaa" isommat ovat ulkona keksineet =0)) Mielikuvitusta yleensä löytyy..Ihanaa kun ei sada vettä!

calmus ja pikkumies 9.5kk

Vierailija
7/46 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Calmus, meillä on Emmaljungan pehmeä kantokassi, mutta poika ei mahdu siihen enää talvitamineissa joten olen irrottanut päädyn ja pohjakovikkeen pois. Mutta aivan saman oon huomannut, että eihän tuo mikään " lämpöpussi" kyllä ole... Nytkin oli pohja kovin kylmän oloinen ja pojalla jalat oli palelleet.. Just irrottelin sitä ja kokeilin että mitä laitan sen alle lämmikkeeksi. Kovilla pakkasilla laitan kyllä lampaantaljan, mutta sitten ei voi käyttää valjaita. Hmmmm, vaikeaa. Onko muilla ideoita?

calmus:

Onkos jollain vaunuissa ns.pehmeä kantokoppa? Meillä sellainen on ja nyt käytössä lämpöpussina. Ihmettelin vain et onkohan tämä vaunujen oma vähän ahdas ja ei niin lämmin...olen katsellut sellaista Eisbärchenin-pussia joka aivan ihanan muhkea...mielipiteitä!!calmus ja pikkumies 9.5kk

Vierailija
8/46 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt huomasin, että niinhän se on,että se nousee lähemmäs etusivua mitä lähempänä sulkeutumisaika on. Rattaista tuli jo huuto, eli ne varmaan menevät kaupaksi- kaukalolle pitää miettiä joskos sen laittas näyteikkunaan tai veis sitten lastentarvikekirppikselle keskustaan.

INFLUENSSAROKOTUS: taisin jo viikko sitten kirjoitellakin, mutta siis meillä ei tullut kummallakaan tytöllä minkäänlaisia oireta- ei kuumetta eikä kiukuttelua. Saa nähdä, tuleeko tehosteen jälkeenkään, toivottavasti ei.

PEHMEÄ KANTOKOPPA: meillä on (tai siis oli, juuri ne on myytävänä) yhdistelmissä pehmeä kantokoppa- ei mielestäni oo lämpöpussina niin lämmin kuin ihan pelkästään siihen tarkotettu. Ostin esikoiselle joskus kuomurattaisiin semmosen niihin tarkotetun lämpöpussin ja se on kyllä tosissaankin lämmin! Varmasti tulee olemaan käytössä noissa sisarusrattaissakin talven mittaan.

Ja kun tänään aiemmin valittelin ettei meillä vielä tehdä mitään niin kyllä meillä ISTUTAAN hetket ilman tukea! huojuvaahan se on, tyynyt kun laittaa taakse ja sivuille niin säästyy huutokonsertilta :) kaikki kotiteatterin nappulat kiinnostaa hirveästi ja sinne pyöritään selältä mahalle niin kauan että on päämäärä saavutettu, täytyis varmaan laittaa joku suoja eteen ettei aina ois asetukset miten sattuu..

Mutta nyt dottelemaan miestä kotiin, viideksi sinne neuvolaan meno kera kauhukaksikon! Mukavaa iltaa :)

-henna ja tytöt-

Vierailija
9/46 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olen ollut kahden vaiheilla juuri tuon kirjoittelemanne influnssa rokotteen kanssa, että ottaisko sitä Jesselle vai ei? Taitaa olla et jätän sen väliin... Vai pitäiskö sittenkin? Kertokaapa omia mieli-piteitänne lisää =)

Vierastetaanko teillä muilla kovasti? Nyt nimittäin olen huomannut,että meillä on alettu vierastaan miltei kaikkia. Minä kun tässä olen " hehkuttanut" kuinka saan poitsun mummullensa hoitoon, kun lähden joulukuussa töihin. Niin meidän vauveli vierastaa mummuansakin nyt =( Se ei kyllä oikeastikaan ole mikään ihme. Sillä mummulla menee aikas lujaa" viidenkympin villitys" , ja mikään viikonloppu mummu ei ole ollut edes kotona. Vaan on aina uuden mies ystävänsä luona. Mummu oli sanonut,että kun hän perhepäivähoitajana hoitaa lastenlapsiansa molempia 10pv/KK:ssa, niin ei niitä tarvi sitten onneksi iltaisin ja viikonloppuisin enään hoidella. Ja tästä aiomme pitää kiinni,koska jos hän noin sanoo muille. Ei huvita kysellä hoitoon muulloin. Tämä mummu siis mieheni äiti. Ja mieheni sanoikin,et on se hienoa kun joutuu vielä maksamaan, jotta lapsi näkisi mummuansa!!! Olemme olleet erittäin pettyneitä ja samoin mieheni veljen perhe joilla 1,5 vuotias poika. Ajattelen kuitenkin näin, et enempi hän menettää, kuin me. Kun ei halua olla lastenlapsillensa mummu. Muille hän kuitenkin hehkuttaa olevansa niin onnellinen mummuksi tulosta. Eipä olla nähty mummua nytkään 3viikkoon, ja samalla paikkakunnalla asutaan. Nyt yritän mennä käymään siellä useammin Jessen kans ennen hoidon alkua, ihan vain Jessen takia!!! Äitini onneksi on muutaman kerran vuodessa käytettävissä iltaisinkin hoitajana. Saadaan edes joskun omaa aikaa kahden miehen kanssa. Hui mikä valitus virsi, mutta tämä asia on painanut mun mieltä jo pitkään =(

Iloisempiin asioihin Jesse oppi et miten pääsee istuvaltaan hyvin konttaus asentoon tänään. Ja seisaaltaan työntää hurjasti brion-taaperokärryä edellänsä,tukena siis olen kuitenkin mukana =)

Nyt lopettelen valmistaudun jumpalle lähtöön, sain lapset kaverilleni ensi kertaa hoitoon puoleksi tunniksi. Sitten jo mies ehtiikin töistä hakemaan lapsukaiset. Ja mikä parasta lupautui tämä kaverini, et voi jatkossakin aina joskus ottaa lapsiani hoitoon... Olen oikeasti tosi iloinen, sillä mulla täälläpäin vasta muutamia ystäviä. Kun olen 3-vuotta asunut täällä, eikä mulla täällä siis ennestään ketään tuttuja. Ja kun päivät on ollut työssä,niin illat mennyt lasten kanssa. Ei siinä sit hirveästi tutustuta uusiin ihmisiinkään... Hyvät illan jatkot, ens kerralla yritän kirjoitella positiivisemmalla tuulella =)

terv. Vivian+ vekarat

Vierailija
10/46 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään Kirkkonummella ja sielläpä oli ihanasti maa ihan valkoinen! Täällä itäisellä Uudellamaalla on lunta ihan vaan sillai vihjeeksi, ei valkoista oikeastaan ollenkaan. odottelen kyllä jo kovasti valkeaa hankea :-)

Meillä on yöt olleet suht ok, mutta oikeasti olen minäkin miettimässä jo unikoulua...tai sitten vielä antaa vähän ajan kulua ja katsotaan josko neidin yöriekkumiset kuitenkin alkaisi vähenemään. Olen nyt kaksi yötä nukkunut yksin tytön kanssa, sänky tiukasti työnnettynä makuuhuoneen kulmaan ja tyttö minun ja seinän välissä. Näin olen saanut neidin suht ok rauhoteltua kun on meinannut alkaa alkuyön aikana itkeskelemään tai vaan muuten olemaan rauhaton. Tassuttelen tai siis ihan vaan silittelen selkää tai kylkeä eli tällaista itse-viriteltyä tassuttelua. Viimeistään kahden aikaan sitten alkaa enemmän levoton aika ja ihan viimeistään neljältä neiti alkaa vähän väliä liikkumaan tai yrittämään pystyyn, vartin välein aamuun asti. Tyttö ei välttämättä herää ennen aamuyötä liikkumiseensa mutta ei siinä kyllä vieressä nukkuja paljoa nuku...yleensä annan kerran yön kuluessa maitoa pullosta (en oikeasti enää osaa sanoa mihin aikaan yöstä, on sen verran yhtä putkea vaan kaikki yöt), lähinnä silloin jos tuntuu että tyttö alkaa itkemään niin paljon että oikeasti meinaa herätä unestaan.

Vaan ihan mielellään yhäkin nukkuisin miehen kanssa samassa kerroksessa, tai peräti samassa sängyssä...ja olisihan se kiva saada makuuhuone ihan vaan meille omaan käyttöön ja pikkuneidin ikioma nätti huone hänelle käyttöön. Olikos se kolomonen vai kuka tuossa jollekin lupaili unikoulu-ohjeita..? Voisin olla kiinnostunut minäkin :-)

Onkos kellään ollut muuten lastenhoitajaa/kodinhoitajaa tai au-pairia perheessään? Miten on hommat toimineet? Meillä on pikkuisen harkinnassa joko au-pair tai sitten muutamana päivänä viikossa täällä oleva lasten-/kodinhoitaja.

Jahaa, nyt taitaa mies tulla kotiin. Pikkuinen nukkuu alkuillan päikkäreitä nätisti tuolla sängyssään - jos ei koirat nyt haukunnallaan juuri neitiä herättäneet....

Palaillaan :-)

pau ja lauma

Vierailija
11/46 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vaikka piti tehdä muuta tämä viimeinen viikko kotona.

LÄMPÖPUSSI: meillä käytössä Haglöfsin Baby Zleep makuupussi tällä hetkellä ja varmaan talvellakin. NÄin nollakelillä/pikkupakkasella sinne alle tarvii vaan sisävaatteet ja huppukin on niin hyvä ettei edes pipoa kaipaa. Pussilla mittaa 90 cm joten meillä menee tämän talven ja ehkä seuraavankin (itse oli 2-vuotiaana vasta 81,5 senttinen!). Vaunuissa on pehmeä koppa josta olen jo tuet irrotellut mutta styrox-pohja saa olla paikallaan kun vauva pussiin hyvin mahtuu kuitenkin. Sinne varmaan lykkään siitten kylmemmällä tuon makuupussin pimuineen sisään.

INFLUVAC: saatiin lauantaina, toistaiseksi ei oireita. Meillä tosin ei ole muistakaan rokotuksista tullut mitään paitsi rotasta ripulia. En ensin meinannut tuota ottaa mutta sitten neuvola (eri täti kuin millä normaalisti käymme, kokeneempi) selkeästi suositteli ja eihän siitä haittaakaan ole. Ja jotenkin mulle jäi se kuva, että vaikka ei itse influenssaa ymmärtäisi pelätä (se on kyllä todella eri tauti kun tavallinen flunssa ja helpolla menee viikko kunnon kuumeessa, joka pienellä voi olla pelottavaa) niin jälkitaudit on kurjat - ja aika todennäköiset - myös: korvatulehdus (joita toiset sairastaa muutenkin - eikö yksinkin vähemmän olis plussaa?) ja keuhkokuume (josta pienen kanssa tulee äkkiä sairaalareissu). Eli päädyttiin sitten ottamaan rokote. Tehoste tulee sitten 10 kk neuvolassa. Tätä päätöstä meillä puolsi sekin, että vauva menee ensi vuoden alussa hoitoon.

Tuota hiukan ihmettelin että vauvaa ei " saisi" /uskaltaisi/haluaisi ottaa mukaan hakemaan muita lapsia hoidosta. Ei sitä pukemisapua kai niin pitkää aikaa tarvitse että vauva ehtisi eteistä pidemmälle viipottaa (ovia kai saa kiinni?) ja jos hoidossa leviäviä tauteja pelkää niin tuleehan ne sieltä muiden lasten mukana kotiinkin eikä siinä toppatamineissa kauheesti taudinaiheuttajia ehdi pyydystää. Pisaratartunta ja huono käsihygieniahan kuitenkin on se yleisin leviämistapa! Itse ottaisin vauvan mukaan jo ihan siedätyshoidonkin vuoksi jos olisi esikko jota hoidosta hakea :-)

Nyt siivoomaan. Imuri makaa olohuoneessa eikä mokoma tee mitää itsekseen...

Vierailija
12/46 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

unipussi on leikattu, josko huomenna ehtisin sen ommella. Tämä on viimeinen yritys rauhottaa kiipeilyä iltaisin. Jos ei toimi niin kiipeilköön kunnes kyllästyy.

Vierailija
13/46 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuume on vihdoin laskenut ja lopputuloksena pieniä näppylöitä eli taisi olla sitten vauvarokko! No hyvä että selvis ettei mitään kummempaa. Ronja on edelleen tosi kiukkuinen eikä syö muuta kun rintamaitoa. Yöllä nukkui tälläkertaa jo parin tunnin pätkiä putkeen eli herätyksiä ei ollut kuin noin 10. Kyllä kai tämä tästä. Esikoisen synttärijuhlat olis sitten lauantaina, en vaan tiedä milloin ehdin tämän kotona olevan kaaoksen selvittää. Taitaa olla niin et pakastealtaasta tulee meidän synttäritarjoilut tälläkertaa. Täytekakku on kuitenkin väsättävä.

Nyt meen kahvin keittoon jotta pysyn edes puolipäivää elävien kirjoissa. Mukavaa päivää kaikille!

T. Kaisa ja Ronja 8 kk

Sorry, en nyt yhtään muistanut mitä muut ovat kirjoittaneet, meni siis aika omanapaiseksi =(

Vierailija
14/46 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kolomonen ollut jo aikaisin liikkeellä :) Moneltakos teillä ja muilla normaalisti heräillään? Meillähän on nyt heräilty vallan siinä 7.30-8 välissä.

Täällä ei toivoakaan lumesta, mut onneks sentään on valosaa.. Illalla sitten pimeys iskee yhtäkkiä. Kävin viime viikolla ostamassa Viiville MLL:n toimistosta poikanen-heijastimen, kun ei meillä yhtään ollut heijastimia ennestään. Nyt ollaan kotosalla polteltu kynttilöitäki illan piristykseks.

Viivillä alko taas räkä vuotaa nenästä kunnolla. Oikein vihreää ja paksua limaa.. Olikos se merkki viruksesta/bakteerista? Vasemman puoleinen silmäkin rähmi eilen jonkun verran, nyt ei mitään. Toivotaan ettei mitään tulehdusta nyt iske.

Täällä on ollut juttua siitä infl.ROKOTUKSESTA, niin meillä se otetaan ens viikon tiistaina mikäli ollaan terveitä. Siitä onkin teille kysymys, jotka olette ottanu sen jo: Annetaanko käynnillä pelkkä pistos ja sanotaan heihei vai ehtiikö ottaa mittoja ja vastailemaan äidin kysymyksiin? Onko ollut ajanvarauksella vai ilman?

VIERASTUS-NYT: pääosin meillä mennyt kokonaan ohi, johan sitä kestikin sillon kuukauden.. Ainoastaan vierastaa erityisen paljon ex-isäpuoltani eli ns.tekopappaa. Vieraammissa paikoissa vieraillessa Viiville iskii kauhee EROAHDISTUS eikä äiti saa mennä metriä kauemmaks.

VAATTEET: kaapista pengoin 74cm käyttöön, kun ei noita 70cm vaatteita oikein tunnu löytyvän. 68cm vaatteista alkaa jäädä hihat ja lahkeet lyhyiksi, muuten on sopiva koko. Taitaa meitillä olla pitkäraajainen neiti.

Ai niin, narskutteleeko kenenkään muu pikkunen hampaitaan? Viivi on tällä viikolla alottanu tuon NARSKUTTELUN ja itellä tekee oikein pahaa kuunnella.. Tuo narskuttelu alkoi kun Viivi alkoi tehdä yläkulmahampaiden viereisiä hampaita. Alut näkyvät, mut ei ole läpi vielä. Alhaalla edelleenkin vaan 2 hammasta :D

Sit lopuks vielä JOULUaiheisia kysymyksiä..

1) Joulusiivous: Tehdäänkö teillä kotona kuinka perusteellinen ja milloin?

2) Joulukortit: Itsetehdyt, kaupan vaiko sähköiset? Itsetehdyistä olisi kivaa saada vinkkejä. Postitatteko kenelle?

3) Pikkujoulut: Onko kellään tiedossa pikkujouluja, jotka suunnattu erityisesti lapsille/vauvoille? Aiotteko osallistua ja miten pukeutuminen?

- Palailen itse noihin myöhemmin. Viivi kaipailee seuraa.

t.Ufa & Viivi (8,5kk)

Vierailija
15/46 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, eilen illalla käytiin neuvolassakin- pitää ne uudet mitat kaivella tuolta neuvolakortista päivän mittaan ja lisätä kasvupinoon :) ihan kivasti oli tullut pituutta molemmilla-painoa sitten hieman vähemmän.. olikos se vauva0207 joka sanoi olleensa 2-vuotiaana vasta alle 82cm... meidän esikoinen oli eilisen mittauksen perusteella kyllä 84,5cm mutta painoa oli tullu 7kk aikana VAIN 600g! Olin kyllä aika äimän käkenä,tyttö syö kuin hevonen mutta kai on sitten periny isänsä aineenvaihdunnan :)

Tuo INFLUENSSAROKOTUSjuttu meni meidän kunnassa niin että oli neljänä päivänä tietyn kellonajan välillä mahdollista mennä rokotus ottamaan. Ei siellä ehtinyt mitään alkaa kyselemään sen enempää kuin mittailemaankaan, pistettiin vaan ja sitten seuraava sisään. Näin taitaa olla täälläpäin lähikunnissakin että menee tuollain kertarysäyksellä. Tehosterokotukseen sai päättää jonkin päivän tietystä neljästä sille viikolle kun ne annetaan, ettei kaikki lapset tuu samana päivänä.

VIERASTUS: meillä ei vierasteta toistaiseksi, ehkä tiettyjä vanhempia ihmisiä hieman. Eilen terkka sai tutkia ilman vierastusta, toisinaan vierastaa kovastikin.

LASTENHOITAJA KOTIIN: meillä on ollut kotona lastenhoitaja vielä muutama kk sitten, kun olin itse hetken päivätöissä. Löytyi kyllä sellainen helmi hoitajaksi ettei toista! Hänellä oli omat lapset mukanaan myös, ja hyvin pärjäsivät. Olen nyt kotona siihen asti että Melina täyttää vuoden, sitten varmaan tulee takaisin meille töihin :)

Mutta nyt täytyy mennä käymään lasten kanssa äitini luona ja katsoa miten hän pärjää. Joutui eilen sairaalaan kun oli saanut kolmannen sydäninfarktin muutaman päivän sisällä! Tänään ovat aamulla tutkineet ja sepelvaltimotauti on vahvasti epäilylistalla :( Ikää on vasta 45 v, joten toivon tosissaan että pian selviää mikä vaivaa- lapset ei tahdo ymmärtää kun mummu ei enään leikikään samaan malliin niiden kanssa..

Menoksi siis!

-Henna ja tytöt-

Vierailija
16/46 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tuohan unohtui :)

Eli JOULUSIIVOUS: en tee varsinaista joulusiivousta, tavallisesti siivotaan ja ehkä jonkun kynttelikön/tuikkuja laitan esille mutten muuta. Ulos asetellaan varmaankin jouluvalot alakerran kuistille ja parvekkeelle, ehkä jopa autotallin katokseen roikkumaan. Semmosia pieniä sieviä roikkuvia valoja, aika hillittyjä :)

JOULUKORTIT: ei tehdä itse, jos inspiraatio iskee niin ostetaan ja postitetaan joillekkin tuttaville mutta epäilen suuresti että niin kävis. Lahjojen yhteyteen laitetaan kortit jos laitetaan.

PIKKUJOULUT: lapsipikkujouluja ei näillä näkymin oo tulossa, vain miehen työpaikan pikkujoulut on listalla. Lapsiaiheiset olis kyllä kivat, sais pukea pikkuiset tonttupukuihin :) Tai eihän sitä tiedä,jos sellaisiakin vielä tulee!

Nyt sinne äitin luo köröttelemään...

-Henna ja tytöt-

Vierailija
17/46 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...täällä taas vaiks ei pitänyt. Pirpana on unilla ulkoilun päätteeksi ja on kiva istua hetki kuuma kaakaon kanssa ennen muuta puuhastelua.

INFLUVAC annettiin meillä kahtena rokotuspäivänä tk:ssa. Lapsille sai varata ajan (10 min) ja aikuiset jonottivat ja heitä rokotettiin sitten noiden aikojen väleissä (eihän piikin tuikkamiseen mennyt kuin pari minuuttia). JOs oli neuvola muuten sopivasti tässä marraskuun alussa niin sitten rokotteen sai siellä normaalin neuvolakäynnin yhteydessä. Tehoste siis meillekin 10kk neuvolassa sitten.

JOULUSIIVOUS: imurointi, pölyjen pyyhintä, lattianpesu ja mattojen & petivaatteiden tuuletus. Ikkunat saatan pestä sisältä jos oikeen pahalta näyttävät. Siivouksen teen varmaan vasta viikonloppuna ennen aattoa. Kyntteliköt laitan jo ekaksi adventiksi ikkunoihin. PIhalle hillityt valot (ei välkkyvää eikä värejä). Kuusi tuodaan sisälle aatoksi ja saa olla sitten uuden vuoden yli jollei neulaset tipu ennen.

KORTIT: itse teen kaikki kortit. Kortteja niille lähisukulaisille ja ystäville, joille ei anneta lahjaa. Lahjansaajat saavat oman korttinsa siinä paketin yhteydessä. Ideoitakin on, mutta en juutu niihin nyt.

PIKKUJOULUT: vain työpaikan pikkujoulut tiedossa ja nekin taidan jättää väliin. Pukeutuminen tällä hetkellä on ongelmallista minne tahansa kun kaikki vaatteet on vähän väljiä eikä ole kiinnostusta eikä rahaa shoppailuun.

nyt pois.

Vierailija
18/46 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Ronja on ollut kuumeessa viikonlopusta ja samoin kun Kolmosen Ronjalla, eilen kuume laski ja pikkuinen oli täynnä mahastaan ja selästään pieniä näppyjä, siis kai se meilläkin oli sitten sitä vauvarokkoa? Ajattelin ensin että kuume johtui hampaista kun ylös puhkesi maanantaina molemmat etuhampaat samanaikaisesti, mutta sitten kun tuli nuo näppylät, niin alan kallistua sille vauvarokon kannalle. Anyway tänään aamulla ei enään kuumetta ollut ja tytsy muutenkin paljon iloisempi ja pirtsakampi, ei enään halunnut illa vaan sylissä. Leikki jopa itsekseen pitkän aikaa kun siivosin ja imuroin. Ronjasta on ihanaa kun siivotaan hän pitää imurista kiinni ja kävelee sitä tukenakäyttäen samalla kun mamma imuroi ja pölyjä pyyhkii myös innoissaan oma rätti pitää olla ja sillä huitoo ympäri kämppää menemään, katsoo aina välillä äitistä mallia, toivotaan että tämä siivousinnostus säilyy seuraavat 15-vuotta. Toivossa on ainakin hyvä elää ;)

Influenssarokotus meillä olisi huomenna, pitkään sitä pähkäilin, että ottaako vaiko ei? Päädyin kuitenkin nyt sen ottamaan josko se säästäisi niiltä kamalilta ja peloitelluilta jälkitaudeilta.

JOULUSTA, Rakastan joulua ja kaikkea siihen liittyvää hömppää. Siis kortit teen itse ja lähettelen noin 15 lähimmälle. Joulusiivous noin 3pv ennen joulua jolloin pesen ja puunaan tämän meitin pikkuisen asunnon oikein kunnolla saunaa myöten samalla vaihdan jouluverhot ja pöytäliinat, kyntteliköt ikkunoihin ja jouluvalot pihapuskaan. Joulukuun ensimmäinen päivä maalaan makkarin ikkunaan (piimällä ja sormiväreillä jotka helppo pestä pois mutta pysyy hyvin) talvimaiseman, lähinnä lumikinoksia. Sitten joka päivä jouluaattoon saakka siihen lisätään jotain esim lumiukko, lapsia pulkkailemaan, kirkko, tähtiä taivaalle, lapsia laulamaan,joulukuusi ja aattona viimein joulupukki rekineen taivaalle lentelemään. Meillä makkarin ikkuna yleiselle pihalle päin, saavat sitten muutkin naapuruston lapset ihmetellä tätä (asutaan siis rivitalossa) " joulukalenteria" Oon joskun ollut au-pairina ja siellä tämmöisen väsännyt useampana vuonna ikkunaan ja oli menestys koko kadun lapsille, tulivat aina innoissaan katsomaan mitä uutta oli ilmestynyt. Aattoaamuna haetaan kuusi sisään ja koristellaan. Toivottavasti saadaan valkoinen joulu!

Pikkujouluja ei ole näköpiirissä, einakaan ei toistaiseksi.

Nyt kahvin keittoon kun tuo tirppana viellä nukkuu päikkäreitä!

Äippä ja Ronksu kohta 9kk

Vierailija
19/46 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kahvikupin verran koneella.. elikkäs Vauva(0207) ihmetteli, miksi en halua viedä vauvaa päiväkotiin sisälle. Ihan yksinkertaisesti siitä syystä, että siellä jyllää aina joku tauti (nytkin vatsatautia ja kuumetta), ja en nyt ihan ehdoin tahdoin halua näin pientä vauvaa altistuttaa yhtään ylimääräistä. Kyllä siedätystä kerkeää tehdä vähän isommalle lapselle mielestäni. Päiväkodissa olivat samaa mieltä, että ei kannata tuoda sisälle ellei pakko. Näin juuri kuumetaudista ja influenssarokotuksen oireista päästyämme olen todellakin sitä mieltä, että jokainen terve päivä on mahtava juttu! Ja päiväkotia käyvä esikko kantaa niitä pöpöjä meille jo ihan tarpeeksi. PÄiväkodissa ei myöskään valitettavasti voi pitää vauvaa minkään oven takana, vaan kun sisään menee, ollaan kuraeteisen jälkeen jo lähes suoraan (välillä aika hurjien ja kovaäänisten) leikkien keskellä. Enkä oikein henno likaiselle märälle eteisen lattiallekaan vauvaa laittaa... Mutta olenko siis ainoa, joka hakee vauvan kanssa isompaa päiväkodista?

Joulukyssäriin; siivous riippuu siitä, ollaanko kotona vai ei. Ellei olla, niin tuskimpa kovin ruvetaan puunaamaan ja koristelemaan. ja siivous tietysti vasta juuri ennen aattoa. Ulos laitetaan korkeintaan hillityt talvivalot.

Joulukortit - jos saan aikaiseksi, niin otan lapsista kuvan ja teetän niistä kortit. Muutoin kaupan. Aina en ole lähettänyt edes niitä...

LapsiPikkujouluja ei ole tiedossa ainakaan vielä. Ehkä jo arvasittekin, että en ole jouluihminen..!

UfaKuk:

Sit lopuks vielä JOULUaiheisia kysymyksiä..

1) Joulusiivous: Tehdäänkö teillä kotona kuinka perusteellinen ja milloin?

2) Joulukortit: Itsetehdyt, kaupan vaiko sähköiset? Itsetehdyistä olisi kivaa saada vinkkejä. Postitatteko kenelle?

3) Pikkujoulut: Onko kellään tiedossa pikkujouluja, jotka suunnattu erityisesti lapsille/vauvoille? Aiotteko osallistua ja miten pukeutuminen?

Vierailija
20/46 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana sää! Ehdinkin jo kysellä tuolla yleisellä puolella koppa&pussiketjussa, mistä saisi Haglöfs Baby Zleepejä : ) Eli haalari ei ole tarpeeksi lämmin ja nyt on ollut vain äp-makuupussi alla.

Hennalle voimahali äidin sairasteluihin!

Stellar: meillä on vauvanhoitajat.com:in kautta hoitaja nyt n. kuukauden ollut 3 h päivässä ja 3 x viikossa, nyt pidennämme 4 tuntiin. Ei mitään ongelmia ole ollut, eikä ikävöintiäkään. Ekat pari päivää totuteltiin niin, että olin itse läsnä.

Influenssarokotus: ei oteta, olen melko vakuuttunut siitä, että rokotukset rasittaa elimistöä ja alentaa vastustuskykyä, joten muita sairastumisia voi tulla sitten enemmän. Ja toisaalta suojakaan ei ole varma, oliko se nyt n.50%? Vaikka influenssa on kyllä erittäin ikävä, kyllä se puolikas riskikin on parempi kuin kokonainen.

Jouluihin ja muihin myöhemmin, nyt täytyy yrittää ottaa 15 min pikaunet, kun tytteli herää varmasti kohta...

Mukavaa keskiiviikkoa!

T: Sporttari ja Milli