Voitko sanoa rehellisesti että KASVATAT lapsiasi?
Siis että sinulla on tietyt periaatteet ja säännöt joita noudatatte ja joista kerrot lapsille. Tuet, kannustat, ym.
Vai kasvaako lapsi ikäänkuin sinun rinnallasi?
Minä heräsin ajattelemaan, että minun täytyy olla vieläkin johdonmukaisempi, rakentavampi ja perustella lapsille paremmin miksi asiat tehdään niin kuin ne tehdään. Lapseni ovat 4 ja 6v.
Kommentit (5)
Löysivät itkevän lapsen ja olivat viemässä häntä infoon että vanhemmat löytyisivät! Ei kai ollut tyttöjen syys että vanhemmat eivät itse kuulleet lapsensa itkua ennenkuin vasta siinä vaiheessa kun tytöt jo olivat viemässä lasta sinne infoon?
Sopisi niiden 4-vuotiaan lapsen vanhempienkin kasvattaa lastaan eikä jättää yksin itkemään ja selviämään tilanteesta!!
Teen parhaani, on varmasti minua parempia kasvattajia mutta uskon kuitenkin tekeväni oikein hyvää työtä.
Kasvatan. Olen yh ja hyvin johdonmukainen lasteni kanssa. Oltiin sitten ruuhkabussissa tai kirjastossa tai missä vain, pidän aina rotia. Olen tosin aiemmin ollut päiväkodeissa töissä vuosia ennen lasteni syntymää ja minulla on tuntumaa varhaiskasvatukseen myös ei-henkilökohtaisella tasolla.
En väitä olevani maailman paras kasvattaja tai osaavani aina reagoida oikein.
vaikeutena on, että minulla on periaatteita ja miehelläni ei. väittää aina että on, mutta ei pidä ensimmäisestäkään asiasta huolta. ja naureskelee minulle, jos yritän kertoa esim. hampaiden pesun tai xylitolin syömisen tärkeydestä.
Tänään uutisoitu teinityttöjen yrittämä lapsenkaappaus herättää ajatuksia mitä lasten päässä oikein liikkuu?
Kuka näitä KASVATTAA vai kasvattaako?