Voiko olla jotain haittaa siitä, että ottaa clomifenia esim. joka toisessa kierrossa?
Sain clomifen tabletteja 4kk:ksi ja nyt olen kahdessa kierrossa niitä ottanut kierron 3-7 pv. Ei mitään vaikutusta ja ajattelin, että jos pitäisin kuukauden-parin tauon ja ottaisin sitten ne toiset kaksi kiertoa niitä. Onkohan tämän kaltaiselle toiminnalle mitään estettä? Lääkärissä en oikeastaan edes ehdi käymään, sillä lapsettomuuspoli on toisessa kaupungissa ja en työkiireiden takia ehtisi sinne.
Kommentit (3)
yleensä todella runsaat menkat ovatkin nyt aika niukat eli kohdun limakalvo on selkeästi ohentunut.
Hei,
Onko sinulla ensimmisen clomikuurin jälkeen testattu, että toimiiko lääke.?
Itselläni tilanne on se, että viime kierron alussa söin clomikuurin ja kävin puolessavälissä kiertoa gynellä kierronmääritysultrassa. Selvisi, että clomifen ei minun kohdallani toimi, elikkä ovulaatiota ei ollut tulossa.
Kaikilla ei siis tuo lääke tehoa. Lääkäri sanoi, että metformin saattaa auttaa, kierron puolivälissä olen taas ultraan menossa katsomaan kuulumisia. Syön siis tällä hetkellä metforminia päivittäin ja kierron alussa on tulossa clomikuuri.
pikemminkin lienee turvallisempaa pitää välillä taukoa, koska clomifenit usein vaikuttavat vielä seuraavassakin kierrossa. Mutta jos haluat varman tiedon, niin kysäise vaikka puhelimitse lääkäriltäsi.