Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenelläkään kokemuksia kaatumisesta raskauden aikana?

11.11.2007 |

Viimeinen raskaus kuukausi menossa ja oon yrittänyt olla niin varovainen. Mutta nyt se sitten tapahtui..

Kaaduin ulkona kävellessä. En onneksi suoraan vatsalleni vaan polvilleni ja siitä kyljelle.

Vauva on sen jälkeen kyllä vielä potkinut ja liikkunut joten elossa on mutta onko mahdollista että satutin vauvaa jotenkin?

Tuttava sanoi että se vauva on niin hyvässä turvassa siellä kohdussa, että ei tarvitse huolehtia. Mutta kaatuessa taituin yhtäkkiä sillätavalla vatsan kohdalta eteenpäin että pelkään ettei vauva kerinnyt varautua sellaiseen yhtäkkiseen liikkeeseen.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni kaatui suoraan vatsalleen kadulla (kompastuin viemärinkannen reunaan). Hän oli vk 36 eikä vauvalle käynyt kuinkaan! Hän meni äitipolille tarkastettavaksi, kun oli ihan varma, että vauva ei voinut siitä tällistä selvitä.

Eli jos vauva liikkuu normaalisti, eikä ole vuotoja, niin en sinuna olisi huolissani. Jos et saa asiaa mielestäni, niin käväise tarkistuttamassa masuasukin vointi sairaalassa.

Hyviä vointeja!

t. Porkkana 9+2

Vierailija
2/3 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohdussasi, mutta meillä on tapana sanoa että kannattaa käydä näytille synnärillä jos on kaatunut, varsinkin rv 30 jälkeen. Siinä on se vuorokausi kaatumisen jälkeen kun halutaan varmistaa että esim istukkaan ei ole tullut mitään ym. Eli ehdotan että käyt siellä että saavat katsoa istukkaa ja vauvaa uä:llä. t kätilö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun odotin esikoista, kaaduin vatsalleni viikolla 35. Vatsa tuli kipeäksi, ja pyysivät näytille sairaalaan. Siellä alkoivat supistukset ja olin pian salissa, ja isäkin jouduttiin jo soittamaan paikalle. Synnytys ei sitten kuitenkaan käynnistynyt ja olin vaan tarkkailussa pari päivää.

Eli ehkä jos ei mitään tuntemuksia ole, niin ei huolta. Olen ymmärtänyt että suurin riski kai on että istukka repeää kaatumisessa, vauva sinällään on kyllä hyvin turvassa.