Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sehän on aivan selvä asia, että ketään muuta ei voi syyttää P-E mielentilasta, kuin vanhempia.

Vierailija
10.11.2007 |

Anteeksi vain, mutta tämä on rehellinen mielipiteeni.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni vanhempi luulee lapsensa olevan erilainen kodin ulkopuolella kuin onkaan. Kotona moni nuori osaa esittää hyvinkin kunnollista ja " kylillä" on ihan eri ihminen. Ei vanhemmatkaan kaikkea pysty läpi näkemään.

Minäkin olen kyllä sitä mieltä, että jonkun olisi pitänyt huomata tuhoisat ajatukset ja mieli. Mutta ei mustavalkoisesti voi vanhempia syyttää.

Vierailija
2/15 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorena ja parani jotenkuten lääkkeillä mutta me kaikki muut sisarukset olemme kyllä ihan täyspäisiä ja normaaleja. Sama kasvatus ja kohtelu on ollut koko sisarusparvella. Tämä yksi vaan oli jostain keksinyt ottaa kaikki maailman huolet ja ekstratyöt kontolleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysdiagnoosin voi saada kuka vaan. Ratkaisevaa etenkin teinien kohdalla haastavinta on oireiden tunnistaminen.

Vierailija
4/15 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ilman muuta selvää, että vanhempien tehtävä on seurata ja valvoa lapsen terveyttä - mukaanlukien mielenterveyttä. Vanhempien tehtävä ja velvollisuus lain edessä ja moraalisesti on seurata, mitä lasten päässä liikkuu. En voisi kuvitellakaan, että väistäisin velvollisuuttani enkä ottaisi asiasta vastuuta, kun lapsestani tulisi hirviö joka tappaa muiden lapsia ja vanhempia.

Asiasta ei voi syyttää koulua eikä alaikäisiä lapsia ja kavereita. Vastuu on totta kai vanhempien.

ap

Vierailija
5/15 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä halusin tappaa itseni teininä. Olen vasta vanhemmalla iällä puhunut asiasta äidilleni. Hän ei huomannut mitään hälyttäviä merkkejä siitä minussa, vaikka on sosiaalialalla töissäkin!

Vierailija
6/15 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat kantakoon vastuunsa.

Vierailija
7/15 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan hän oli vuosikausia TODELLA sairas. Jo ala-asteella häneen oli kiinnitetty huomiota erikoisena tyyppinä. Hänellä oli fasistisia juttuja, sekopäisiä ismejä - minä ainakin vanhempana olisin huomannut merkit jo aikapäivät sitten.

Vanhempien vastuu, ilman muuta.

Ap

Vierailija
8/15 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten vähän vanhempina oikeasti tiedämme miten lapsemme käyttäytyvät koulussa. Opettajien ja vanhempien yhteydenpito on aika vähäistä. Onhan se reissuvihko, mutta ei se ole riittävä tapa kommunikoida. Ja sitten jos haluaa esim. soittaa opettajalle ja kysellä miten ja millainen lapsi koulussa on niin opettajat valittavat kun ei soiteta oikeana aikana ja ihan turhista asioista kun ei ole mitään ongelmia......

Vierailija
9/15 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vaan hän oli vuosikausia TODELLA sairas. Jo ala-asteella häneen oli kiinnitetty huomiota erikoisena tyyppinä. Hänellä oli fasistisia juttuja, sekopäisiä ismejä - minä ainakin vanhempana olisin huomannut merkit jo aikapäivät sitten.

Ap

Vierailija
10/15 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

teineinä haksahdettu vaikka mihin lahkoihin ja suuntauksiin, jos vaikka vanhemmat ajattelivat sen olevan teini-ikäisen uhoa? Eikä ne jyrkimmät mielipiteet aina vanhempien korviin kanna. Eivät välttämättä kitaransoitoltaan ehdi surffailemaan palstoilla..

Vierailija
11/15 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ap

Vierailija
12/15 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjestas mitä äitejä täällä palstalla liikkuu!!!

ap

Vierailija
13/15 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan, että ihmiset näkevät, kenen tällaisissa asioissa pitää oikeasti ottaa vastuu, ja sitä kautta alkavat toivottavasti tarkastella omaa toimintaansa.

On ihan turhaa syyttää mediaa, internetiä, koulua, kavereita tai kavereiden vanhempia. Kukin kantakoon vastuun omasta jälkikasvustaan niin päästään kaikki helpommalla.

ap

Vierailija
14/15 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vaan mutta mä luulen, että sulla yksi sormi nyt osoittaa heihin ja 4 itseäsi kohtaan. Minkälainen äiti ja vanhempi SINÄ olet?

Se on kysymys mikä sinulla pitäisi päässä soida! Anna pojan vanhempien olla! Hävytön moukka!

Vierailija
15/15 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on oma persoonallisuus ja oma tapa käsitellä asioita ja juuri sen nuoren oma ajatusmaailma on keskeisimmässä asiassa. Tietysti kasvatuksellakin on merkityksensä ja vanhempien tulisi tietysti tehdä parhaansa, mutta sen jälkeen ei voi kuin toivoa parasta, loppu on kiinni lapsesta.

Vanhemmat ovat varmasti huomanneet, että Pekka-Eric on käyttäytynyt eri tavalla. Maailmassa kuitenkin on erilaisia ihmisiä, osa viihtyy yksinään jne., joten miksi heidän olisi pitänyt epäillä pahinta, jos heidän poikansa poikkeaa valtavirrasta? Jos he olisivat osanneet epäillä, että heidän poikansa olisi kykenevä tälläiseen niin varmasti he olisivat jotain tehneet. Samoin myös luokkakaverit, naapurit jne. olisivat varmasti tehneet jotain, jos he olisivat voineet kuvitella, että näin tapahtuu. He eivät sitä kuitenkaan nähneet ja se ei ole kenenkään vika. Monille kuitenkin tuntuu olevan helpointa syyttä vanhempia tms. sillä silloin voidaan elää siinä omassa kuplassa ja kuvitella, että näin ei voisi tapahtua itselle tai omassa lähipiirissä.

Tiedän, että se on pelottavaa, mutta ei tälläisiä tapahtumia voida koskaan estää täysin. Siihen vaaditaan onnea, että nämä asiat selviävät siinä vaiheessa, kun ei ole vielä liian myöhäistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi