Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etätyöpäivä on vapaapäivä

Vierailija
15.06.2013 |

Tai ainakin puolittainen. Eli vähän puuhataan töitä, mutta keskittyminen on kaukana sataprosenttisesta.

Kummasti etätyöpäivät keskittyvät perjantaille, saa pitkän viikonlopun...

Tänne tulee nyt vastaamaan sellaisia, jotka todella tekevät töitä täysillä etätyöpäivinä ilman ruoanlaittoja, kauppakäyntejä, nettisurffailua, kodinhoitoa ym. Te olette reaalimaailmassa kuitenkin vähemmistössä, useimmille etätyöpäivä on extra omaa-aikaa.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon toimistolla jotenkin enemmän "työmoodissa". Kotona (yksin) jotenkin ajatus karkaa aina muihin asioihin enkä saa välillä millään tehtyä niitä ikävimpiä juttuja, siirrän mahdollisimman viimetippaan. 

Minulla yrityksen keskijohtoa päällikkötaso on tärkeää että kontaktoin kasvotusten kollegoita ja tukiyksikön henkilöitä, kuulen toimistolla paljon sellaista mitä ei viesteissä lue tai palavereissa sanota. Pysyn paremmin kartalla kun olen vähintään 3-4 pv viikossa toimistolla. 

Olen etänä välillä viikoa lähinnä siksi etten kestä yhtä kollegaa ja lepuutan ärsytyskynnystäni siten että kun hän on yleensä perjantait etänä, olen silloin toimistolla ja itse edim ti tai ke etänä jos se vaan muuten on mahdollista.

Vierailija
42/49 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on. Pyykit koneeseen, koira pissalle, ruoka uuniin. Puhelussa -merkki päälle jne. Onhan näitä konsteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei juuri pidä etäpäiviä. Voisi pitää viikoittain. Tehottomampaa tehdä kotoa, kun tuotantotilat muualla. Etäpäivinä käyty ulkoilemassa ym.  jos teamspalaverit sallii. Päällikkö hommissa.

Vierailija
44/49 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ilmeisesti talousarvio, tilinpäätös, kehys ym. tekevät itse itsensä kun pidän vain vapaapäiviä kotona. Huokaus.

Vierailija
45/49 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnan ja valtion hommissa se on pelkkää nettohaitallista lorvailua ja ihmisten vainoamista, riippumatta fyysisestä sijainnista.

Vierailija
46/49 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt aina työni etänä (kovan luokan asiantuntijatyötä) ja tuntimäärä ylittää lähes joka päivä muodollisen vaatimuksen. Tietenkin teen välissä muita asioita, koska on oma asiani miten jaan työtunnit työn alla olevien asioiden mahdollistamissa rajoissa, kunhan ne pidemmällä aikavälillä täyttyvät. Ei tulisi kysymykseenkään tehdä vaativaa keskittymistä vaatiaa asiantuntijatyötä jossain toimistokopissa tai avokonttorissa. Onneksi olen alalla jossa voin itse sanella ehtoni, mutta silti kyseessä on myös ehdoton työnantajan etu, saa enemmän kuin mistä maksaa palkkaa.

Vierailija
47/49 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt toimistolla kolmeen kuukauteen. Onhan tämä mukavaa pitää vapaata etätöissä.

Vierailija
48/49 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyöt ovat paras mahdollinen ratkaisu moniin töihin ja konttorityössä on monia selkeitä miinuksia:

Jos siis mietitään konttorityön selkeitä miinuksia ne ovat mm.:

-ilmastotavoitteita ei puolla työpaikalle ajaminen millään kulkuneuvolla, ei omalla eikä julkisella eli  sotii EU:ta vastaan täysin jolloin yrityksen imago kärsii pahasti kun ihmisiä pakotetaan työpaikalle
-kaikki sairaudet leviävät helpommin kun ollaan konttorilla kosketuksissa toisiin ja sairaanhoitokuluja tulee kaikkien veronmaksajien maksettavaksi... ja sairaspoissaolot lisäävät yritysten heikkenemistä...
-yritysten osakkeiden omistajien etu ei ole se että yrityksellä on kalliita konttoreita jos kaikki työt voidaan hoitaa etätöinä
-riski onnettomuuksiin työmatkoilla on selkeästi suurempi kuin etätyössä
-perheelle ja lapsille jää vähemmän aikaa työmatkojen johdosta, joillain hyvinkin aikaa vievät työmatkat

valitettavasti useilla työpaikoilla vain ajetaan ihmisiä väkisin konttoreille joko kokonaan tai ns. hybridi mallilla ja tämä vain sen vuoksi että narsistiset esimiehet haluavat istua alaisten selän takana ja mikromanageerata kaiken ja toisaalta HR ajaa väkisin ihmisiä konttoreille että voi sillä perustella oman ison / kalliin organisaationsa olemassa olon... tämä tappaa yleensä kaiken luovuuden työpaikoilla...

periaatteessa kaikki yritykset jotka eivät kannata 100% etätyötä aina kun se on mahdollista pitäisi laittaa boikottiin

Vierailija
49/49 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyöpäivä on kuin päivä toimistolla. Pidän tauot kun huvittaa, syön kun on nälkä ja teen töitä.

Ei vaan tarvi mennä Espooseen toimistolle missä ei voi keskityä mihinkään. Kyllä jossain välissä voi laittaa astianpesukoneen tai pyykinpesukoneen päälle tai käydä tyhjentämässä sen.

Ennen eroa etätyöpäivät oli vapaapäivä, ainakin puolison mukaan. En ymmärtänyt hänen logiikkaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan