Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan mun vauvassa jotakin vikaa?

Vierailija
10.11.2007 |

Mun 3,5 kk vanha vauva ei vielä käänny selältä kyljelleen eikä varsinkaan selältä mahalleen, niin pitäisikö olla huolissaan?

Esineisiin on alkanut tarttua vasta nyt ja kovasti koittaa laittaa niitä suuhunsa ja toisinaan siinä onnistuukin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen meidän lapsista kääntyi vasta 6 kuukautisena. Käveli kuitenkin tasan vuoden ikäisenä ja puhui jo 1,5 vuotiaana. Veljensä taas kääntyi jo pari kuisena ja kehittyi aluksi niopeaa, mutta myöhemmin hitaammin.

Vierailija
2/12 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kanssa sitä vaan kyttää jniin kympillä, että tuntuu vialliselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä hän ole millään tavoin kehityksessä jäljessä!

Vierailija
4/12 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanan rauhoittavia vastauksia. En tiedä, miksi ihmeessä olenkin näin neuroottinen. Kait kaikki tai monet esikoisen kanssa ovat. t-ap

Vierailija
5/12 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän poika kääntyi vasta 6kk 1vko ja ennen sitä ei edes elettäkään että olis edes kyljelle kääntynyt.

Vierailija
6/12 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JO 1v4kk !!

kaikki ei vaan opi edes

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ei kun tosissani olin. Mun kaverin 2 viikkoa vanhempi lapsi kääntyy jo ja kaveri sanoi mulle, että mun kannattaa puhua asiasta neuvolassa, niin jotenkin vain säihkähdin/huolestuin.

t- ap

Vierailija
8/12 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esineisiin tarttuivat kunnolla vasta 4-kuisina. Ihan normaaleja lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!

Nyt mulla on jo paljon rauhallisempi mieli. t-ap

Vierailija
10/12 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esineisiin tarttuivat tyttö 2kk, poika 4kk, istumaan tyttö 5kk, poika 10kk!!! tyttö nousi seisomaan 6,5kk ja poika heti perään 10,5 kk =). Eli niin kehittyvät lapset eri tahtiin ja normaalin oloisia 5v ovat nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitten alkoikin saman tien konttaamaan ja kävelemään, ja reilun vuoden ikäisenä käveli jo täyttä häkää. Eikä tossa pojassa todellakaan mitään vikaa ole. On vain luonteeltaan hyvin harkitsevainen ja varovainen. Joten oli sitä liikkeelle lähdön kanssakin. Samoin oli muuten varovainen puheen aloittamisen kanssa. Yli kaksi vuotiaana ei puhunut oikein edes sanoja. Mutta alkoikin sitten puhumaan suoraan kuuden sanan lauseita.



Ei siis kannata vertailla vauvoja toisiin, sillä ne kehitystahdit vaihtelee niin hirveästi. Lopulta kouluiässä ne on kaikki ihan yhtä lailla koulukypsiä. Luota vain neuvolaan. Kyllä ne siellä ihan kivasti seurailee. Ja osta jokin vauvan kehitystä käsittelevä kirja. Saat siitä puolueettomampaa tietoa kuin jonkun kaverin yhden lapsen kokemukset.

Vierailija
12/12 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varmaan niin oikeassa.

t-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi