Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Minkälainen on suomalainen köyhä? Vai onko suomessa köyhiä?

Vierailija
10.11.2007 |

Ja perusteluja kiitos.

(toisen ketjun innoittamana innostuin kysymään).

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen on köyhä, joka joutuu laskemaan joka sentin ja talous on aina tiukilla. Jolla ei ole varaa ostaa juurikaan uusia vaatteita ja ruuat ovat pääsääntöisesti halpoja. Jolle pesukoneen hajoaminen merkitsee taloudellista katastrofia. Jonka lapset eivät voi harrastaa maksullisia harrastuksia.

Kyllä Suomessa on paljon köyhiä.

Vierailija
2/14 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä siis edellyttäen, että ihminen ei siis ole itse valinnut tällaista tapaa elää, esim. käyttää rahansa huvituksiin ja vaatteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisivät enemmän töitä ja eläisivät tulojensa mukaisesti + tekisivät tulojensa mukaisesti lapsia.

Vierailija
4/14 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mistä se johtuu, työttömyydestä?Siitä ettei osata jakea oikeutettuja tukia vai mistä?

Kulutus ja harrastustottumukset eivät välttämättä eroa ns. köyhän ja rikkaan välillä. Minäkin lasekn sentilleen mitä ostan. Ja jos minun pesukone menee rikki, en minäkään sitä seuraavana päivänä saa hankittua ehkä menee 3kk ja lapseni harrastus on edullinen, mutten koe olevani köyhä! Meillä jää elämiseen kuussa 500e pakollisten menojen jälkeen.

Vierailija
5/14 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim en ymmärrä että miks useimmat tuttuni ajattelevat only money esim perhe asuu larussa ja miehellä auto ja vaimo voi pahoin kun muiden lasten äidit vie/tuo lapset autolla hoitoon eli 2 niillä on 2 autoa tai kun mun frendi ei ymmärrä et miten lapsen kanssa voi asua kerrostalossa ja ajattelee kun ei ole omaa pihaa niin ei voi olla asiat hyvin tai mistä vitusta mä sen tiedän mitä se meinaa mut anyway

Vierailija
6/14 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli köyhä ja tyhmä olen kai mielentänikin, kun suostun tähän.

Vierailija
7/14 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ilmainen opetus, terveydenhoito, kirjasto, ilmaisia tai lähes ilmaisia harrastuksia kaikenikäisille.

Tukea saat jos joudut sairaaksi tai työttömäksi, on lapsilisät, elatusturva jne.

Voi olla syrjäytynyt ja sitä kautta kärsiä köyhyydestä (esim. rappioalkoholistit) mutta ei minusta kynnelle kykenevä lapsiperhe voi puhua olevansa köyhä.

Vierailija
8/14 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Suomessa on köyhiä, menkää vaikka Liikuntamyllyn ruokajonoa katsomaan, tai jonnekin muualle.

Moralisointi (ei-ois-köyhä-jos-ei-ostais-sipsejä) on aina ollut hyvintoimeentulevien tapa sivuuttaa epämukava asia. Se ei kuitenkaan poista sitä. Eikä se, että täällä ei ole Arfrikan nälänhätää. Tuloerot ovat kuitenkin kasvaneet ja epätasa-arvo luo aina, kaikkien tutkimusten mukaan levottomuutta ja väkivaltaa. Sille tielle ollaan nytkin menossa, näkyy kaikkialla. Oma turvallisuus maksaa aina, sen voi tehdä rakentamalla muureja ja palkkaamalla aseistettuja vartijoita tai huolehtimalla siitä, että ihmiset eivät koe epäoikeudenmukaisuutta. Muurit voivat olla okei, mutta niiden huono puoli on että ne rajoittavat myös maksajan vapautta, syntyy kultainen häkkiefekti.

Vierailija
9/14 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun elää 10 vuottakin sillä rahalla niin kyllähän se syö ihmistä. Meillä asuu tuossa metsässä ihmisiä peltihökkeleissä joita on koottu rakennusjätteistä. Kyllähän se huolettaa, että miten kovilla pakkasilla pärjäävät.

Vierailija
10/14 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi ylivelkaantuminen voi johtaa todella köyhään elämään.

Vierailija
11/14 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä jonossa on enemmän niitä,jotka dokaa rahansa (olen nähnyt liikuntamyllyn ruokajonon). Myös pikavipeillä ja sillä, että jatkuvasti elää yli varojensa saa itselleen aikaiseksi rahavaikeuksia, mutta se ei ole käyhyyttä vaan sitä ettei osaa laskea.

Vierailija
12/14 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi köyhän pitäisi olla jokin jeesus jonka puhtoisuutta ja köyhyyttä kaikki sitten saisi hyvillä mielin ihailla?

Vierailija
13/14 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansaneläkeläisellä voi olla säästöjä ja muita esim. pääomatuloja.

t. itse minisairaspäivärahalla ollut 6kk, mutta silti olen pärjäillyt pääomatulojeni ansiosta.

Vierailija
14/14 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Täällä on ilmainen opetus, terveydenhoito, kirjasto, ilmaisia tai lähes ilmaisia harrastuksia kaikenikäisille.

Tukea saat jos joudut sairaaksi tai työttömäksi, on lapsilisät, elatusturva jne.

Voi olla syrjäytynyt ja sitä kautta kärsiä köyhyydestä (esim. rappioalkoholistit) mutta ei minusta kynnelle kykenevä lapsiperhe voi puhua olevansa köyhä.

Kaikki on tietysti suhteellista. On toki eri asia olla köyhä suomalainen kuin köyhä romanialainen.

Aina löytyy jostain joku jolla on huonommin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme