Miten neuvoa väsynyttä äitiä lastenkasvatuksessa kun häntä itseään asia ei vaan kiinnosta?
Kiertää tehokkaasti päiväkodin ehdotukset tutkimuksista ja avunhakemisesta. Sanoo vian olevan päiväkodin hoitajissa tai koulun opettajissa.
Vetoaa että pitää hyvää huolta pojistaan. Jotka taas ovat kauhukakaroita kaikkien mielestä - paitsi siis äidin. Ei viitsisi yhtään pitää yhteyttä kun ovat niin huonosti käyttäytyviä.
Tosin tämä äitikin on yksinäinen, ystävyyssuhteet kaikki katkolla. Sairastaa masennusta ja toisinaan myös psykoottisen oloinen. Kertoo ettei ole lääkitystä. Käy töissä.
Kommentit (20)
Miten itse suhtautuisit jos ystäväsi ottaisi puheeksi että on huolissaan lapsistasi?
että todella pitäis ottaa yhteyttä sosiaaliviranomaisiin!!
Ap tarvitsee tukea-
kasvatus- ja perheneuvola olisi ok kohde- ja järjestää perheterapiaa?
karkasi viesti ( ap ei tarvitse siis tukea, anteeksi. karkasi viesti- eikä tarvitse kertoa oletko päiväkodissa töissä-tietenkään---)
T. edellinen nro
4 muistaakseni...
Vaikea aihe.. kun toisaalta tekisi mieli laittaa silmät kiinni mutta toisaalta auttaa naista mäessä. Mutta minkäs teet kun kaikki avuntarjoukset ja -ehdotukset kaikuu kuuroille korville.
ap
jotka nolaavat lapsia julkisella paikalla-
itsetunto murenee lapsilla...
Ei kai äitiä voi pakottaa mihinkään tutkimuksiin jos ei halua? Eikä työpaikaltakaan ohjata? Hassua, että terveydenhuoltoalan työpaikka vielä?
Vielä, onko kenelläkään kokemusta?
ap
Laki muuttuu, jolloin vanhemmat eivät enää voi kieltää lastensa tutkimuksia. Ne tehdään, jos joku taho on sitä mieltä että ne tarvitaan. Siihen ei tietysti riitä pelkkä tuttavan sana, mutta päiväkodin voi olla jo ihan riittävä.
Toki lapset oireilevat voimakkaasti, mutta syynä on sairas äiti.
ap
Miten lasten isä käyttäytyy vai onko hän kuviossa?
mieti mielummin miten voisit auttaa muutoin äitiä ja nimenomaan auttaa. Vähentämällä esi´merkiksi äidin työtaakkaa (auttaa kotitöissä, tarjota lastenhoitoapua ja sitä kautta rentoutumista ja vapaa-aikaa, ylipäätään aikaa itselle). Eivät vanhemmat jaksa huolehtia lapsistaan elleivät vanhemmat itse tai kukaan muu huolehdi vanehmpien jaksamisesta.
Vievät tavaroita sekä päiväkodista että kaverin luota. Haluavat ehdottomasti saada toisen tavaroita mukaan, eikä tietenkään palauttaisi niitä (äiti vaan myöntelee)
Pojat ovat todella suuri äänisiä, äiti ensin sanoo pienellä äänellä ei ja heti perään että tottakai kultaseni! Kun lapsi vaan korottaa ääntään. Kylässä joka ikinen kerta menee jotain rikki, äiti vaan hyssyttelee että pojat on niin reippaita otteissaan (mielestäni nuorempi rikkoo tahallaan tavaroita)
Äiti ei kerta kaikkiaan kuuntele lapsiaan eikä puutu millään tavalla heidän tekemisiin. Oma lapseni on ihan hädissään kun pelkää myös tavaroita menevän rikki. Oma poikani on opetettu kertomaan aikuiselle jos ei pärjää joten vierailut ovat yhtä kaaosta kun oma poika itkee enimmän ajan että häntä kiusataan tai tavaroita otetaan/piilotetaan/rikotaan
Isä ei ole kuvioissa mukana kuin ihan satunnaisesti.
En jaksa kirjoittaa kaikkea enkä ainakaan halua että ko tunnistaa itsensä.. Olen itse ihan väsynyt jo tilanteeseen ja kohta loppuu tekosyytkin miksi meille ei enää voi tulla kylään.
ap
Eipä tässä tilanteessa paljon ole tehtävissä vaikka onkin tyypillinen tapaus että pojista osaa jo ennustaa että tulevaisuus ei tule olemaan ruusuinen...
Omatunto painaa. Sen vuoksi varmaan mietinkin tätä päivästä toiseen.. Kun pitäisi keksiä jotain miten auttaa hukassa olevaa.
Itse olen saanut apua kriisitilanteessa, mutta osasin sitä itse pyytää (vaikka ensin olikin vaikeuksia juuri siksi, että eihän mikään voi ola pielessä jos itse apua pyydän)
ap
Ei miellä päin vaan noilla meriiteillä vielä kauhukakaraksi muututa. Omasta mielestäni sellaiset lapset jotka itkevät muoviroinan takia ovat aika outoja. No, makuasiat jne.
Vierailija:
Ei miellä päin vaan noilla meriiteillä vielä kauhukakaraksi muututa. Omasta mielestäni sellaiset lapset jotka itkevät muoviroinan takia ovat aika outoja. No, makuasiat jne.
Mutta koita uskoa ettten tänne myöskään turhaan tee tällaista aloitusta. En oikein uskalla tarkkaan kuvailla tapahtunutta ettei ko henkilö arvaa hänestä kirjoittavani.
ap
ps. meillä ei muuten ole " muoviroinaa" , " kaveri" sai rikki myös Brion junaradan ison aseman... jossa ei ole muoviroinaa.
Itselläni ainakin olisi korkea kynnys ottaa yhteyttä sosiaaliviranomaisiin jos kyseessä olisi ystävä.
Eikö päiväkoti/koulu ole sitten mitenkään puuttunut tilanteeseen? Eikö se olisi enemmänkin heidän velvollisuus jos lapsilla on ongelmallista käyttäytymistä.
Luulen että kyse on eräänlaisesta noidankehästä..äiti on väsynyt, lapset huomaavat sen ja heittäytyvät hankalaksi/hakevat huomiota ja tästä sitten seuraa se että äiti on entistäkin väsyneempi.
Onko isovanhemmat tai muut sukulaiset kuviossa joilta äiti saisi tukea ja lapset välillä hoitoon?
Eiköhän normaaleille ihmisille ole ap:n viesteistä tullut ilmi millaiset asiat noilla lapsilla on pielessä, ja on aika idioottimaista vähätellä lasten ongelmia. He kun eivät itse niihin syypäitä ole, vaan liaian väsynyt äiti/isä joka ei kanna vastuuta jälkikasvustaan.
Vierailija:
Äiti on apusi ulottumattomissa, lasten hyväksi voit jotain tehdä.