Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auvisen teko - tehty ja unohdettu

Vierailija
09.11.2007 |

Minua ihmetyttää, miksi täälläkin on monella sen asenne, että lopettakaa jo puhuminen Jokelan tapahtumista.

Siitähän on vasta pari päivää! Näistä asioista pitäisi oikeasti puhua. Tapahtumasta pitäisi olla oikeasti järkyttynyt! Tätä ei saisi vain kuopata mahdollisimman nopeasti ja unohtaa.

Tässä hullussa maailmassa vastaava voi tapahtua seuraavaksi juuri sinun lapsesi koulussa tai päiväkodissa. Mietipä sitä! Eikö nyt olisi keskustelun ja turvallisuuden lisäämisen aika?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ei voida teeskennellä, että tälläistä ei tapahtuisi uudelleen missään. Nyt on aika keskustella, miten vastaavat tilanteet vältetään tulevaisuudessa" .

Vierailija
2/18 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voidaan varmistaa, että tälläistä ei enää pääse tapahtumaan? Siihen tarvitaan meidät KAIKKI mukaan - vanhemmat huolehtimaan lapsistaan, koulu oppilaistaan, yhteiskunta sairastuneistaan jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsottu. Voidaan palauttaa Makuuniin ja unohtaa. Seuraava, please!

Vierailija
4/18 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nyt on esim. rauhoittumisen ja hiljentymisen aika. Hauan olla viikonlopun perheeni ja lapseni kanssa. En halua puhua tapahtuneesta kenenkään ulkopuolisen kanssa. Haluan myös että minut jätetään rauhaan ts. ettei minulle tulla puhumaan asiasta. Miksi? Siksi että olen tutkinut tapausta pari vuorokautta. Minä en halua käsitellä asiaa nyt vaan aion rentoutua. Turvallisuutta ei lisätä viikonlopun aikana eikä seuraavalla viikolla puhumalla siitä netissä tai televisiossa. Tilanne on ensin saatava stabiiliksi.

Vierailija
5/18 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunteita? Onko sinulla paljon omia murheita ja siksi aikasi menisi paremmin miettiessäsi Jokelan tapahtumia?

Vierailija
6/18 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ainakin nämä viestit AHDISTAA. Ei niitä pysty olla lukemattakaan, ehkä pitäisi

Vierailija
7/18 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on osa tätä yhteiskuntaa ja jokainen vähättelijä sulkee silmänsä seuraavan Pekka-Ericin hädältä!

Ottakaa vastuu omasta välinpitämättömyydestänne!

Puhuminen ja käsitteleminen, surun näkeminen, auttaa käsittelemään tapahtunutta!

Se joka ei välitä voi olla lukematta..

Vierailija
8/18 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 3 lasta, joista 2 jo koulussa. Maailma on muuttunut paljon omista kouluvuosistani, jolloin pahinta mistä lapsia varoiteltiin oli tupakka ja viina.

Nyt on liikkeellä huumeita ja hulluja. Terveyden- ja sosiaalihuollosta on leikattu paljon varoja. Kun minä kävin koulua, meillä oli vähintäänkin kerran vuodessa terveydenhoitajan ja lääkärin tarkastus. Nyt esim. alaluokilla lapset tapaavat terkkarin 3 kertaa ja lääkäri 2 kertaa 6 vuoden aikana.

Pelkään lapsieni puolesta! Olen harmistunut, että luokat ovat isoja ja siellä on aina isoja ongelmia. Jos jokainen tälläinen tapaus otetaan vain parin päivän " huvituksena" ja unohdetaan, mitä tästä silloin kollektiivisesti yhteiskuntana opittiin seuraavaa uhkaavaa kertaa varten?

Vierailija
9/18 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä lintukodossa tuokin kirjoittaja kuvittelee elävänsä? Näitä on tapahtunut juuri viime vuosina enemmän ympäri maailmaa. Elä siinä sitten pienessä lintokodossasi! Varmasti moni jokelalainenkin eli, mutta ei tule elämään enää ikinä.

Vierailija
10/18 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on niin sinisilmäinen ja naivi " mitään ei voi koskaan tapahtua meille" -asenne. En tietenkään toivo mitään kauheita kellekään, mutta jos joku tragedia sittenkin tuollaista henkilöä koskettaa, niin todennäköisesti takinkääntäminen tulee ajankohtaiseksi.

Vierailija
11/18 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on kieltänyt sinua elämästä onnellista perhe-elämää? Eikö turvallisuuskin kuulu siihen?

Monet perheet, joiden isä on seonnut ja tappanut kaikki, ovat varmasti eläneet juuri tuota onnellista perhe-elämäänsä, kunnes silmät ovat auenneet, mutta silloin liian myöhään.

Vierailija
12/18 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tapaus ei ihan äkkiä unohdu

Vierailija
13/18 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yhteiskunta ei ole vain joku kaukainen instanssi jossain. Yhteiskunta on sinä ja minä, naapurin täti ja setä, lapsesi hoitaja ja opettaja, oma pomosi - kaikki me yhdessä. Miten sallimme tälläisen tapahtuvan vain ja sitten unohdamme sen mahd pian, ettei menisi pieni onnellinen perhe-elämä rikki.

Voi pyhä yksinkertaisuus! Mitä sitten kun sinun lapsesi aivot ammutaan seinälle?

Vierailija
14/18 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään aloitusta en ole tästä aiheesta av:lle tehnyt enkä ole kiinnostunut pohtimaan näitä " miksi se teki niin eikä näin" -juttuja, mutta kyllä minusta aiheeseen liittyviä asioita on syytä pohtia.

Vierailija
15/18 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisin halunnut käsitellä tapahtunutta nyt enemmän jos olisin itsekin kriisissä, mutta kun en ole. Minulla on siis ollut omat onnettomat kriisini ja vaikeuteni. En ole elänyt lintukodossa. Olen kiertänyt maailmaa ennen perheen perustamista ja kokenut henkkoht siellä esim pommiuhkia ja aseella osoittamisia.

Mielestäni juuri (koulu)terveydenhuoltoa pitäisi saada paremmalle tolalle. Itse keskityn nyt onnelliseen perhe-elämääni. Laittakaa ihmiset viestiä poliitikoille, että avohoitoon ym olisi saatava lisää resursseja, niin teen minäkin. Tällä pastalla asioiden käsittely on turhempaa.

Vierailija
16/18 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa toivoisin nyt myös meiltä aikuisilta. En peräänkuuluta mitään verellämässäilyä, vaan asiallista arvokeskustelua siitä, millaiseksi haluamme oman yhteiskuntamme kehittyvän.

Nyt ovat varmaan kaikki jo käsittäneet, että tälläistä ei tapahdu " vain siellä Amerikassa" vaan ihan meidän monien kotikulmilla Suomessakin.

Vierailija
17/18 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti herra pääministeri, kouluissa voidaan pahoin, sinne tarvitaan apua..

Vai lehtien palstoilla ja medioissa julkista keskustelua ja esimerkkejä todellisesta elämästä?

Vierailija
18/18 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tälläkin palstalla on paljon turhaa mässäilyä ja aloituksia aiheesta ihan liikaa.