Olen odottanut äitiyspakkausta nyt 9 viikkoa.... Turhauttavaa
Laskettuun aikaan on alle kolme viikkoa aikaa, ja tosiaan olen hakenut äitiysavustusta yli kaksi kuukautta sitten. Olen soitellut Kelalle ja käynyt kyselemässä missä pakkaus viipyy. Sanovat ettei asiassa ole mitään epäselvää, vaan pakkaus tulee minä hetkenä hyvänsä. Mutta tuota vastausta olen saanut kuulla jo monta viikkoa. Olisi niin kiva saada se pakkaus, laittaa vauvan vaatteet paikoilleen ja järjestää muutenkin vauvan tavarat valmiiksi, kun ei voi tietää millä hetkellä tulee lähtö synnyttämään. Kelan sivuilta katsoessani saan aina saman vastauksen, hakemus vastaanotettu... Tiedoksi heille jotka ovat juuri pakkausta hakeneet: Ei välttämättä kannata odottaa pakkausta kovin nopeasti, muuten odottamisesta tulee piiitkä. Toki alueellisia eroja voi olla, itse asioin Helsingin toimistossa.
T: JeanetteJ rv 37+1
Kommentit (9)
kannattaa käydä paikanpäällä henk.koht. rähisemässä että päätös on tehtävä NYT. ties vaikka ovat hukanneet hakemuksesi.
päätöksestä ei pitäisi enää kauan kestää että pakkaus tulee. itsellä ainakin paketin lähettäjänä ei ollut kela, vaan tais olla joku firmoista, joka tekee tuotteita pakkaukseen.
Kelan sivuilla kirjautuessani lukee aina vaan että hakemus on vastaanotettu sinä päivänä kun sen alunperin jätin. Kyllä, varmaan pitää taas mennä Kelan toimistoon ja vaatia että tekevät päätöksen siinä saman tien.. tai vaatia saada puhua suoraan käsittelijälle, kun ei hänelle jätetyt kiirehtimispyynnöt ym ole auttaneet.
Kiitos vastauksista!
JeanetteJ
Paketin lähettäjänä on todennäköisesti ReimaTutta, Kankaanpää.
Itselle siis perjantaina ilmestyi nettiin tieto kelan sivuille, että päätös tehty ja äitiysavustus tilattu. Kun paketin sain, siinä oli tieto, että Reima on postittanut paketin heti seuraavana maanantaina (eli vain la ja su välissä!). Ja viikon päästä postituksesta paketti oli noudettavissa postista.
Joten epäilen että sun kohdalla on nyt kyllä käynyt joku kämmi, jos päätöstäkään ei ole vielä tehty.. Kyllähän ne sen avustuspäätöksen tekee melkein heti hakemuksen saapumisesta. Päivärahapäätöstä voi joutua odottamaan pidempään.
jonttu rv 28
ja selittää tilanne että sulla on laskettuaikaki jo niin lähellä, että päätöksen pitäis syntyä. kyllä ne yleensä siinä sitten samantien käsittelevät sen ja tosin kun päätös on tehty, ei paketin tulemiseen pitäisi enää olla kauan.
et jollekkin on tullut ä-pakkaus vasta kun lapsi on syntynyt. Hänkin on lähettänyt jo hyvissä ajoin noi paprut, mutta kun ei ole tullut aikaisemmin niin ei ole. Syytä ei tiedä, kun ei kelalla sitä sen tarkemmin ole selitetty. lapsi oli syntynyt la:n jälkeen. ja se et mikä kela on kyseessä niin sitä en tiiä
Vein Kelaan paperit viime viikolla, olisko ollut tiistai(?) ja äitiyspakkaus tuli tänään (pe). Eli noin 1,5 vko meni papereiden viemisestä siihen, että pakkaus tuli postiin. Äitiysraha- ja avustuspäätös tuli tämän viikon maanantaina postissa. Päätäöksen teosta meni siis noin viikko siihen, että paketti tuli. Kannattaa kovistella, että mikä kestää. Hermot menisivät minullakin tuollaisesta..
hain äitiyspakkausta ja kuitenkin sain ilmoituksen että minulle maksetaan HAKEMUKSENI mukaisesti äitiysavustus ja päivämääräkin oli ja ihan eri tili kuin minkä olin ilmoittanut. soitin kelaan samantien ja siellä sanottiin että ihan ookoo oot pakkausta hakenut, jokin kämmi vaan oli tullu. sitten palautin rahat ja siitä viikon päästä sain pakkauksen, kaikkinensa käsittely vei 3-4vk. joten mene ihmeessä vaatimaan kelaan että missä mättää..
Soita tosiaan Kelaan, eivät ilmeisesti ole edes tilanneet pakkausta. Itse kun vein hakemuksen, parin päivän päästä luki " hakemus vastaanotettu" ja sitten se muuttui " äitiyspakkaus tilattu" tms. Jos ei itselläsi näy edes noita tilaustietoja, joku mättää!
Itse sain pakkauksen nopeasti. Jätin hakemuksen maanantaina, saman viikon perjantaina löytyi kelan sivuilta päätös: äitiysavustus tilattu, toimitus kahden viikon kuluessa. ja meni viikko, kun paketti tuli postissa.
Lukeeko siellä, että ovat tilanneet pakkauksen? jos ei lue, niin tod. näk hakemuksesi seisoo jossain pinossa, tai on tullut joku kämmi?