Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin ikään saakka mittaatte pepusta lapselta kuumeen?

Vierailija
08.11.2007 |

Tuli vaan mieleen kun olin tuttuni luona käymässä ja siellä mittasivat 5v lapselta pepusta vielä kuumeen.

Itse mittaan jo 2v lapseltani kainalosta tai korvasta ja mitannut olen varmaan jo reilu 1v tarvittaessa näin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vauvalta voisin sen kuvitella tekeväni, muttei ole ollut tarvetta. Kyllä jo aika pieneltä saa mitattua kainalosta tai suusta, jos ei korvakuumemittaria omista.

Vierailija
2/21 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perheessä ei ole korvamittaria ja todella tahdotaan tietää lämpö, niin taitaa se peppu olla vielä 5-vuotiaalle se oikea mittauspaikka. Ei mahda kainalossa oikein riittävän hyvin oikealla paikkaa pysyä ja suuhun en kyllä kenellekään tavallista mittaria laittaisi. Vai miten te ne perinteiset mittarit desinfioitte ettei tarvitse vauvan kakkaa tai ukin kainalohikeä kielen päällä pyöritellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään synnärillä mitataan lämpö kainalosta. On kuulemma turhan vanhanaikaista mitata pyllystä.

Se, että 5 vuotiaalta mitataan vielä pyllystä, on mielestäni jo irstasta!!!

Vierailija
4/21 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sieltä muka saa mitattua sen LAPSEN Kuumeen?

Vierailija
5/21 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuhahtelevat, jos kuume on mitattu muualta kuin pepusta...

Vierailija
6/21 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisille on omansa ja lapsille omansa. Tosin lapsilta olen mitannut aina korvasta. Kainalosta antaa ihan saman tuloksen kuin korvasta. Harvoin on muuten tarpeen tietää lämpö ihan asteen kymmenesosalleen.

Vierailija:

Vai miten te ne perinteiset mittarit desinfioitte ettei tarvitse vauvan kakkaa tai ukin kainalohikeä kielen päällä pyöritellä?

Vierailija
7/21 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvakuumemittaria olen käyttänyt. Lekurille olen aina sanonut mitanneeni korvasta kuumeen, jos sillä nyt on mitään merkitystä?

Vierailija
8/21 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kainalosta tai korvasta olen mitannut.

Vierailija
9/21 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika täyttää talvellal 4, ja mittaan edelleen pyllystä. Sehän on kaikkein tarkin paikka mitata kuume, niin sanoi meidän lääkärikin. Kun poika syntyi, ostin innolla korvakuumemittarin, mutta on jäänyt käyttämättä. Antaa joka kerta eri lukeman, kun mittaa peräjälkeen, eli en luota. Pyllystä saa nopeasti ja takuulla luotettavasti.

Ja ei haittaa poikaa yhtään, jos joku sitä miettii. Itse menee pitkälleen, ja kaivaa pyllyn esiin ;)

Vierailija
10/21 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kainalossahan mittaria pidetään useita minuutteja?

Vierailija
11/21 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

poika täyttää talvellal 4, ja mittaan edelleen pyllystä. Sehän on kaikkein tarkin paikka mitata kuume, niin sanoi meidän lääkärikin. Kun poika syntyi, ostin innolla korvakuumemittarin, mutta on jäänyt käyttämättä. Antaa joka kerta eri lukeman, kun mittaa peräjälkeen, eli en luota. Pyllystä saa nopeasti ja takuulla luotettavasti.

Ja ei haittaa poikaa yhtään, jos joku sitä miettii. Itse menee pitkälleen, ja kaivaa pyllyn esiin ;)

Samoin on lastenklinikalla. Joten ihan huoletta olen korvasta myös minä mitannut.

Vierailija
12/21 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo vauvateholla mitattiin kainalosta.

Vierailija
13/21 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset 2v. ja 4v. Ainoa tapa saada selville lapsen ydinlämpö.

Vierailija
14/21 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyssalissa mittaavat pepusta tarkistaakseen samalla että vauvalla on peräaukko, sen puuttuminen ei ole harvinaista. Sen jälkeen kainalosta.

Vierailija
15/21 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ainoa tapa saada selville lapsen ydinlämpö.

Vierailija
16/21 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloksen millintarkkuudella tuskin on niin suurta väliä..

Vierailija
17/21 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa tapa mitata se on tehdä mittaus pepusta (tai emättimestä).

Vierailija
18/21 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pitäsi kyllä jo 7-vuotiaan pyllynreikä jättää rauhaan!

Vierailija
19/21 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan sen nöyryytettyn olon, mikä itselläni oli, kun 3-vuotiaana kuume mitattiin takapuolesta.

Vannoin, että omat lapset eivät sitä tule kokemaan ikinä. Eivätkä synnärin jälkeen ole joutunut.

Vierailija
20/21 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en mittaa lapselta kuumetta juuri koskaan, enkä ole ikinä mitannut lapsiltani pepuista. Kädellä koittaessa tuntee kyllä otsasta, onko lapsella kuumetta vai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi