KESÄNUPPUJEN to-su
Avataanpa loppuviikolle uusi pino. Tässä linkki alkuviikon juttuihin.
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11653213&p=2&tm…
Täällä ei uutta auringon alla. Ilmat masentaa ja muutenkin on nuutunut olo koko ajan. Masua alkaa olla vaikea peitellä. En kuitenkaan haluaisi kertoa ennen np-ultraa.
Jokelan tapaukset ovat varmasti järkyttäneet meitä kaikkia. Muistakaahan kaikki sytyttää tänään kello 18 kynttilä ikkunalle. Näin olemme muistamassa nuoria koululaisia ja opettajia, jotka vielä keskiviikkoaamuna uskoivat elämään ja tulevaisuuteen.
Eliador 8+4
Kommentit (33)
Hei vaan kaikki,
tänään siis kävin polilla alkuraskauden ultrassa selvittelemässä raskauden kestoa ja viikkoja olikin muutama enemmän kuin itse arvelin joten samalla katsottiin niskaturvotukset yms. Viikkoja on siis 10+3 ja laskettu aika 3.6.
Kaikki näytti muutenkin olevan ihan kunnossa, supistuksia on ollut aamuisin ja iltaisin - kuten aiemmissakin raskauksissa heti alusta alkaen. Mutta nyt siis voi jo vähän huojentuneena jatkaa odotusta - varsinkin kun sai tietää tuon lasketun ajan :)
Vielä kun pääsisi eroon tästä kellonympäriyökötyksestä niin elämä voittaa.
Mukavaa viikonloppua kaikille kurjasta säästä huolimatta!
Heipatihei ja terkkuja hyvin kovin väsyneeltä reissulaiselta..
Mä olin työreissussa eilisen ja tän päivän. Eilen aamuna vaan 5 ylös ja ajamaan reilu 3h.. sitten täys työpäivä ja 40min ajo et pääs hotellille.
Tänään taas täys työpäivä ja sit ajo kotia reilu 3h.
Eihän siinä muuten mitään.. mutta.. väsy on ollu kovaa näitten heräämisten takia ja sitten se huono olo.. ..
Mulla oli omat eväät joita autossakin vähän väliä ajaessa popsin. Pakko syödä aina jotain ainakin kerran tunnissa.
Eilen paha olo iski sitten heti pian puolenpäivän jälkeen ja jatkui ihan iltaan asti..
Tänään huono olo oli jo heti kun heräsin sieltä hotellin sängystä. Aamupala auttoi hetkeks mutta sitten huonoa oloa riitti koko päiväks ja edelleen....
Ruokiksen jälkeen kävin sitten sellaisessa yleisessä vessassa yökkimässäkin. En taaskaan oksentanut mutta ei se kaukana ollut..huhhuh.
Mulla kans maha on aika mieletön Eka raskaus mutta kyllä se vaan pullottaa ja pömpöttää. Mies sanoi (olin poissa vaan 1 yön..) että tässä ajassa huomaa jo selvästi et maha kasvanut..
Ja varsinkin iltaisin se on iso pallo!
Mulla on np ultra viikon päästä perjantaina. Kyllä se vaan mielessä pyörii..
ALkuraskauden ultrassa kävin 7+5 ja siellä kaikki oli oikein hyvin mut väkisin miettii onks kehittynyt siitä kans hyvin jne. Toivotaan!
Mulla on ollut kans tosi herkkänä mieli. Oon katellu telkasta Jokelan koulun juttuja ja joka kerta itken ja itken vaan. Kamalaa.
Mielitekoja mulla on ollu melkein alusta asti. Millon mitäkin. Sit aina kun syön sitä jotain, niin ei tee kyl ihan heti taas mieli. Ilmeisesti syön sit yliannostuksen
Rinnat on edelleen vaan tosi arat, painavat, kipeet.. pakko nukkuu aina rintsikat päällä..
Muuten yöt menee ok. On mulla seassa niitä unettomia öitä et valvon vaik väsyttäis. Ja sit joka ikinen yö ihan plussaamisesta lähtien oon sen kerran heränny pissille.
Ja unia näen kamalasti! Unet on nykyisin lähinnä tästä vauvelista..
Mies laittaa poikiaan just pikkuhiljaa nukkumaan tuol.
Mutkin se vois laittaa. Tai mä luulen et se oon mä joka nukahdan tänään ihan ekana.. ei tartte unta houkutella.. :DD
Oli kiva lukea kaikkien kuulumisia ja kiva tietää etten yksin ole näitten olojen ja fiilisten kanssa. Kaikki ollaan samassa veneessä :D
Ja kiva että uusia on myös lisää tullut mukaan :)
Palailen huomenna taas.
Kauniita unia!
a_j 10+1
Heippa Kesänuput!
Mites on lauantai sujunut?
Tänne ei olekaan kukaan tänään kirjoitellut mitään.
Mulla aamupäivä oli energinen. Jaksoin hyvin käydä kaupassa, lenkillä ja salillakin.
Sit kun päästiin iltapäivään niin johan iski huono olo ja edelleen vaan oksettaa.. YÖK.
Mieli on älyttömän herkkänä. Tuntuu että kaikki asiat itkettää :DD
a_j 10+2
heippa vaan kaikille
kävin ilmottautumassa listalle kun nyt jotenkin havahduin tänne vauvalehden sivuille tulemaan. kuumeiluvaiheessa joskus vuosi sitten täällä kävin ja kirjottelinkin, mutta asia jäi unholaan jo välillä. Nyt sitten kun jotain OIKEASTI on tekeillä tuolla vatsan perukoilla niin tuli mieleen tulla ajatuksia jakamaan... kun välttämättä ei aina kaikki jaksa kuunnella tuskailuja ja pähkäilyjäni näissä vauvakuvioissa.
Eli siis, rv 10+1 täällä tänään:)
avaudun nyt näistä omista oireistani, niistähän sitä on hyvä aloittaa... mulla ei ole ollut aamuisin pahoinvointia, olo on ollut jopa " liian" normaali ja alkoikin jo pelottaa mikä on meininki kun ei tunnu missään. neuvolassa kävin viime viikolla, ja dopplerilla sieltä sydänäänet löytyivät! iltoihin on jonkun verran alkanut tulemaan etovaa oloa, tosin senkin ennakoimalla voi välttää.. eli napostelemalla vähän sitä sun tätä... tissit on turvoksissa ja arat ja herkät.... ja kasvaneet:) ja iltaisin väsyttää vietävästi, enkat on klo 20.45 vedetyt iltatorkut sohvalla.. välillä on vähän nipistänyt tuolta nivustaipeiden liepeiltä, mutta mitään kestämätöntä se ei ole ollut. vissiin ne kiinnikkeet siellä venyy ja paukkuu.
joo, mitäs tässä muuta.. niin esittelystä voisin vielä mainita sen verran, että olemme uusperhe johon siis kuuluu minä, mieheni ja hänen kaksi lastaan jotka siis asuvat meillä ihan vakituisesti. tuo nyt on olennaista meidän elämää ja tätä vauvanodotustakin ajatellen.
no niin, tässä tätä avautumista näin ensi kerraksi:)
[color=red]Mulla ei kyllä hyvin alkanut aamu. Aamupalan jälkeen menin lepäämään siinä toivossa, että ruuat pysyisivät sisällä. Mut ei onnannu, tuli tosi paha olo ja matkalla vessaan tuli jo oksennus suuhun... YÄK! Tulikin sit ihan kunnolla kaikki pihalle. En tiedä johtuiko rautatableteista, mutta maha on ollut kipeä ja oon ravannut aamun sitten senkin takia vessassa. Ei hyvä olo siis täällä..
Meillä on tänään ihan herkkulounas. Ostin lehtipihvejä ja salaattia, lisäks ranskalaisia. Jälkiruuaks teen sitten täytekakkua. Tai pohjan tein jo eilen, tänään tarvii vaan täyttää. Jospa ne ruuat sitten pysyisi sisällä.
Huomenna ois lääkäri, saan joko saikkua tai sit pitäis mennä töihin. Olo tuntuu vaan pahentuneen, eli enköhän mie jatka saikkua. Tuntuu taas ihan mahdottomalta ajatukselta, että pitäis oikeesti keskittyä johonkin. Eilen sain olon pidettyä kurissa jotenkin ulkoilemalla useasti ja syömällä oikeasti tunnin välein ja ihan vähän kerrallaan. Mut ei sekään aina auta.
Taas vähän pelottaa hampaiden puolesta tää jatkuva oksentelu. Lisäks illalla kyllä ruokatorvea korventeli, ei varsinaisesti närästänyt. Mut tuskin tää jatkuva oksentelu hyvää tekee kropalle. Pitää varmaan käydä ostamassa jo Rennietä...
Enää neljä päivää ultraan =) Ei millään malttaisi odottaa.
Tytteli-83 rv 10+6
Huomenta siis täältäkin :).
Itse en ole oksentanut, mutta pari kertaa oon yökännyt ja on tuntunut että oksennus meinaa tulla. En osannut ennen kuvitella et miten sitä oikein joillakin tulee se oksennus ja tosiaan niin pahaolo että oksentaa. Itselläni on ollut vaan välillä voimakastakin kuvotusta, mutta ei oksennus lähelläkään. Nyt nuo muutamat kerrat tuntu ihan pelottavalle, et hui,oksennanko minä, kun se tuli ihan yht' äkkiä odottamatta se olo. Yleensä kun sitä on vaan vatsataudissa oksentanut, niin se antaa vähän merkkejä etukäteen ja vatsassa kiertää. Nopeasti se olo meni kyllä ohikin. Syödessä on nyt tullut sit myös sellaista oksetusta lähentelevää oloa, että on pitänyt lopettaa syöminen siihen paikkaan. Esikoisesta pahoinvointi oli lievempää.
Eilen jouduin ostamaan h&m:ta äitiyshousut, kun ei mene nappi tavallisista housuista kiinni. Ajattelin sitten ostaa jo äitiyshousut, kun ei ole hirveesti varaa ostella erilaisia housuja. Ne pysyy ihan hyvin jalassa. Niissä tulee se joustava kangas vatsan päälle. Laitoin tosin vyön vielä. Sekään ei kauaa mene, kun on jo viimeisessä reiässä ja alkaa jo hieman ahdistamaan.
Ensi viikon keskiviikkona olis neuvola ja heti aamulla klo 8,yöks. En varmaan saa syötyä ennen sitä mitään ja sitten onkin siellä pahaolo. Kuinkas monilla on mies ollut ekassa neuvolassa mukana? Sydänäänet tuskin kuuluu vielä, jos niitä edes kuunnellaan.
Ihanaa kun satelee lunta, tulis vaan enemmänkin.
Nyt alkaa loppumaan nuo kakkosen lastenohjelmat pikku hiljaa, joten pitää alkaa keksiä tuolle esikoiselle jotain touhua.
Hyviä vointeja kaikille!(auttaakohan tämä toivotus?:) )
Moi vaan kaikille!
Lueskelin pitkää ketjua läpi, onpa aktiivista porukkaa! Meille on tulossa toinen lapsi, eka on jo 3,5 v tyttö.
Mä olen ollut todella väsynyt ja normaali arjesta selvityminen on aika tiukkaa välillä, etenkin töissä jaksaminen... Tekisi mieli vaan nukkua joka päivä kunnon päikkärit siinä klo13 aikaan, mutta eihän se töissä käy päinäs. Ootan kuin kuuta nousevaa, että tämä väsymys alkaisi helpottumaan! Etova olo tulee ja menee, mutta menettelee kumminkin. Monta kertaa on ykä ollut tuloillaan, mutta vain yhden kerran ei lepo auttanut. Olen myös huomannut, että kun kellon mukaan syön kahden tunnin välein, niin pahaolo pysyy poissa. Paino ei varmaan pysy kauaa näissä lukemissa:D
Laskettu aika on 3.6, onko muilla samaa laskettua aikaa? Sehän voi kyll sit muuttua np-ultrassa, joka on tän kuun lopussa. Onkos täällä paljon ns. ensikertalaisia? Entäs jo lapsen tai uaseammankin saaneita?
Mukavaa isänpäivänjatkoa!
Gallie 10+5
Hyvää Isänpäivää!
Mies lähti tossa just viemään poikiaan heidän äitinsä luo.
Aamusta jopa mullakin oli energiaa et mentiin kaikki viis porukalla puistoon riehuun oikeen kunnolla :D Lumipallosotaa ym.
Heti taas kun iltapäivään päästiin niin alko taas tää tuttu kuvotus, huono olo. Oksettaa KOKO AJAN :(
Heti kun imeskelen jotain kovaa karkkia niin se on nyt ainut mikä tuntuu siihen auttavan. Höh. Muistan kyllä syödä jotain aina n.1-2h välein muttei sekään aina riitä.
Tervetuloa uusille taas, ainakin Gallie tossa viimeisempinä. Minä olen ensikertalainen.. Laskettu aika tähän tietoon 5.6. Np ultra tulevana perjantaina jolloin tarkentuu.
Pakko mennä makaamaan. Huh oksettaa..
a_j 10+3
Kirjoittelen ekaa kertaa tähän pinoon, muuten olen kyllä kysellyt vuodoistani. Eli osotan neljättä ja nyt 9+2 ja en ymmärrä kanssa mihinkä se vauvakuume on kaikonnut. Ihan huono omatunto siitä, että ajatukset näin negatiivisia. Olo on ollut muutaman viikon KAMALA. Nyt olen sairaslomalla vuotojen takia ja ennuste on 50% mahdollisuus että raskaus jatkuu normaalisti. Kohdussa iso hematooma, jonka odotetaan häviävän... Olo siis kaikin puolin aika sekava.
Mutta parempia päiviä odotellessa, mukavaa lueskella teidän kaikkien juttuja ja osallistua keskusteluun!
t. Porkkana 9+2 (muut 8, 5 ja kohta 4v.)
heip
kolmatta yövuoroa tässä painan menemään, ihmeen hyvin nämä näilläkin viikoilla tuntuu menevän. väsyttämään vaan alkaa tuossa aamuyöstä ihan hulluna, ja syödä täytyy lähes koko ajan. neuvolassa sanoivat että vko 20 jälkeen ei enää yövuoroja kannata tehdä, taitaa kyllä kiinnostus kuitenkin loppua ainakin meikäläisellä jo ennemminkin.
oon kyllä kiitollinen ettei ole tuota pahoinvointia noin niinku joillakin kirjottelijoilla. etova tunne ja joku mainitsi " polte kurkussa" tuntuvat olevan ne mun jutut, jess:)
ja galliekos se kyseli monesko on kelläkin tulollaan: meillä siis mulle esikoinen, miehelle 3. lapsi.
ootteko hommanneet äitiysvaatteita? mulla ei ole maha kasvanut vielä ollenkaan, paitsi siis turvottaa syönnin päälle ja näköjään näin yövuorossa myös. siitä huolimatta kävin tuossa nappailemassa huuto.netissä tarjouksia vetämään, jotenki tuntuu ettei hirveästi kehtaisi ihan uusia ostella kun jäävät sitten myöhemmin turhiksi. (ellei mies innostu pikkukakkosesta....) Mitenkäs ne vyötärönpidennyskappaleet (en muista nimeä, bellybelt?), onko kokemuksia? käykö niiden kanssa niin että lantiofarkuissa alkaa näkyä työmiehen viiva.... ja mitäs ne jotku tukivyöt on joita ihmiset kaupitteli siellä huutonetissä? onkos niistä kokemusta kellään?
tunnunko kuormittavalta tyypiltä kysymyksineni? sori... on liikaa aikaa pohdiskella näitä " henkeviä" vaateasioita vissiin..
niin ja sitä vielä kysyn että miten te joilla kotipaikkakunta ei tarjoa varhaisultraa, oottekos käyneet yksityisellä ultrassa? meillä on tarjolla vaan rakenneultra, ja kyllä vähän himottais käydä jo sitä ennen tarkistamassa että montako kaveria tuolla vipeltää...
tämä riittänee tällä erää,
TOIVON jokaiselle HYVÄVOINTISTA MA AAMUA:)
Aamu alkanut kohtuu hyvällä voinnilla. Söin väkisin ja nopeasti ruisleivän melkein heti herättyä, jolloin oli jo hieman etovaa oloa. Se kyllä autto. Usein nimittäin pitkitän sitä aamupalan syöntiä jolloin se pahoinvointi pahenee. Eilinen meni tosi lievillä kuvotuksilla ja vatsan turvotus oli eilen jopa illallakin selvästi vähäisempää ja nyt aamulla on lähes normaalin kokoinen vatsa ja farkut jalassa(lantiomallit tosin). Huolestuttaa tietysti nyt nämä...ettei vaan olis raskaus keskeytynyt. Palelua ei myöskään enää juurikaan ole ja makeatkin on alkanut hieman maistua,esim.eilen illalla söin karkkia. Tosin niitä " repäisykipuja" on silloin tällöin, esim.eilen sohvalla maatessa aloin nauramaan yllättäen jollekin jutulle, niin repäisi tosi makeasti tuolta kohdusta. Toivottavasti se tarkoittais että siellä elämää vielä on ;) tai sitten ei. Olispa varaa käydä ultrassa, mutta kun ei ole.
Esikoisesta loppui pahoinvointi jossain vaiheessa muutamaks päiväks, mutta en varmaks muista millä viikoilla(en oo löytäny neuvolakorttia). Muutenkin nämä alkuraskauden oireet loppui 12 vko:n mennessä.
Yksi hyvä merkki on se, että rinnat on paisuneet tasaisesti ja hieman arat ;). No, katellaan....
Nyt poika hoitoon ja töihin,plääh...
Voikaa hyvin!
Totta, teidän tyttö on pieni :) Omasta puolestani pitää ehkä vielä lisätä, että sitä yllättävän äkkiä unohtaa ne kulloisetkin tilanteet. Ylämäkeä ja alamäkeä.... Ei meilläkään ole nukuttu öitä hyvin kuin ehkä puolisen vuotta, ja koko ajan ainakin osittain perhepedissä. Eli tyttö nukkuu osan yötä omassa sängyssään meidän sänkymme vieressä, jossain vaiheessa sitten kömpii kainaloon. Minua se ei enää siinä vaiheessa yötä häiritse, joten ajattelen että olkoon lähellä, kun päivät on kuitenkin hoidossa. Vähän kyllä on jo mietityttänyt nämä nukkumajärjestelyt - neljästään me siihen parisänkyyn ei nimittäin enää mahduta ;)