Toivottavasti joku nyt pääsisi edes elinsiirtoon tämän tragedian johdosta...
Kommentit (7)
En usko pahuuteen, poika oli sairas. Hänen elimensä ovat siis täysin kelvollisia, nuoren ihmisen elimiä (sikäli jos olivaqt luovutuskunnossa)
jos elimet menevät Suomeen, niin saajan on aikataulusta johtuen aika helppo laskea 1+1... (jos vaan yhtään uutisia seurannut tänään). mutta kyllä niitä elimiä varmaan lahjoitetaan ulkomaillekin.
Mutta siltikin.. Onneksi ihminen ei saa tietää keneltä elimet tulivat. Ei tietysti ole vaikeaa laskea 1+1 jos elimet siirretään murhaajan kuoleman jälkeen.
Onkohan ne vanhemmat yleensä antaneet lupaa ottaa elimiä?
tietää, että voi saada rikollisen elimen. Se asia pitää puntaroida etukäteen. Jos itse olisin jonossa, en asialle painoarvoa antaisi.
Poika oli mieleltään sairas, elimet ei.
ei kuole montaa päivässä. Wikipedia: ' Nykyään Suomessa tehdään vuosittain noin 150-190 munuaisensiirtoa, 50 maksansiirtoa, 30 sydämensiirtoa, yli 200 sarveiskalvonsiirtoa. ' Käytännössä aivokuolleita luovuttajia on siis alle 1/viikko.
Muuten olen samaa mieltä, ei se edeltävän omistajan sielu niissä elimissä asu, joten ihan ok tulipa elin keneltä tahansa.
Vierailija:
tietää, että voi saada rikollisen elimen. Se asia pitää puntaroida etukäteen. Jos itse olisin jonossa, en asialle painoarvoa antaisi.
Poika oli mieleltään sairas, elimet ei.
eli jos joku saakin vaikka uuden sydämen, on ihan turha spekuloida onko se tämän ihmisen vai ehkä jonkun, joka ei ole Suomessa käynytkään.