Taas alkaa hiljaisten lasten piinaviikot koulussa :(
Nyt sitten heitä pidetään potentiaalisina koulumurhaajina tai pommimiehinä (tapaus Petri Gerdt). Ihminenhän ei saa olla hiljainen ilman, että ajatellaan, että on jotenkin omituinen.
Kommentit (6)
Tämä on sellainen aihe, josta pitäisi ihan valtakunnallisestikin keskustella, julkisuudessa.
Jonkun pitäisi nostaa esille tämä, että nyt ei pidä tehdä yleistyksiä.
Hiljaiset ja syrjäänvetäytyvät - heillä on oikeus olla luonteensa mukaisia. Se on eri asia, jos joku kärsii siitä, mutta osa haluaa olla itse hieman syrjässä ja asia on silloin ok. Kaikkia täytyy arvostaa samalla lailla.
Hiljaisia aletaan ajatella mahdollisina koulumurhaajina/masennuksesta kärsivinä jne. Ihan kun ei muuten voisi olla hiljainen.
Johan tästä samasta aiheesta oli Myyrmannin jälkeen keskustelua valtakunnassa.
kuvitellaan olevan tavallista kiltimpiä, jos jokin yleistys pitää esittää. -ope
kissa pöydälle ja apua niille jotka tarvitsee. Jos hiljainen on muuten tasapainoinen niin kaikki on kunnossa. Ei pidä tehdä siitäkään tabua, olkaa lastenne kanssa ja oppilaittenne tukena. Puhukaa ja kyselkää ja ohjatkaa ammattilaisille ilman hullun leimaa.
pidetään jotenkin vääränlaisena tilanteissa, joissa on paljon lapsia (esim. avoin päiväkoti jne.) jos ei ole heti menossa suuna päänä muiden kanssa oudossa paikassa. Itse olen pannut merkille sen, että usein tulee olo että joidenkin ihmisten mielestä on jotenkin epäilyttävää olla vähän hiljaisempi, että lapsi olisin jotenkin " vääränlainen" . Poika kun on sellainen että on kyllä mukana menossa kunhan tottuu, mutta totuttelu vie aikaa. Sitä ei tahdota antaa edes puolitoistavuotiaalle ollenkaan.
nämä hiljaiset ja eristäytyneet oppilaat ovat sitten potentiaalisia murhaajia! Järkyttävää yleistystä!!! Voihan lapsi olla temperamentiltaan ujo ja hiljainen ja sen vuoksi eristäytyy muista, eikä se tee hänestä enempää murhaajaa kuin siitä levottomasta hillujasta, joka on luokassa koko ajan suuna ja päänä!!!