MIKSEN MÄ LAIHDU/ KIINTEIDY??
syön seuraavasti:
aamulla kaura/ruispuuroa vähän ja paljon raejuustoa, joskus ruisleipä, kahvia
päivällä koulussa lounas (ruoka) leipä, salaattia
iltapäivällä kahvi ja viili, leipää tms baanaani vaihtelevasti
illalla kolme kananmunanvalkuaista ja esim pari mandariinia
Maha koko ajan turvoksissa ja pömpöllä! juon reilusti vettä, johtuuko siitä?
liikunta: punttien nostelu kerran pari viikossa ja kuntofillarilla tunnin treeni 140 sykkeellä 6 kertaa viikossa.
MIKSEN LAIHDU??
Kommentit (5)
syö iltaruuaksi jotain proteiinipitoista lämmintä ruokaa ja vielä pieni iltapala ennen nukkumaanmenoa. mahan pömpötys voi johtua vaikka ummetuksesta. jos vatsasi ei toimi kunnolla niin lisää ruokavalioon esim. pellavansiemenrouhetta tai syö magnesiumia.
jätä nopeat hiilihydratit eli sokeri ja valkoinen vehnäjauho kokonaan pois ja korvaa ne hitailla hiilareilla eli täysjyvätuotteilla. voit kokeilla muutenkin vähentää hiilareiden osuutta (ylenmääräinen leivän syönti esim.) ruokavaliossa ja korvata sen lisäämällä proteiinien ja rasvan (rypsiöljy) määrää.
laskennallisesti laihtumiseen riittää, että syö 500 kcal vähemmän kuin kuluttaa päivän aikana. jos syö tätä niukemmin niin laihtuminen ei nopeudu vaan elimistö saattaa mennä ns. säästöliekille eli aineenvaihdunta hidastuu ja laihtuminen pysähtyy kokonaan. netistä löytyy laskureita joilla voi laskea sekä oman energiankulutuksensa että ruuan kalorit, esim. energy. netin sivuilta löytyy.
liikuntaa voisit myös muuttaa niin, että lisäät punttitreenin osuutta ja vähennät aerobista liikuntaa, esim. salilla 3x viikossa ja 2x viikossa kuntopyörällä.
tällä metodilla paino ei välttämättä laske huimia lukuja mutta kiinteytymistä pitäisi tapahtua eli laihtumisen huomaa peilistä ja mittanauhalla.
Pitänee ainakin vähentää reilusti leivän syöntiä ja yritän tästä eteenpäin syödä jtn iltaisinkin.
t. 2
Mä syön varmaan alle puolet tuosta ja liikun päivittäin ja en juuri laihdu. Käyn salilla ja neljällä eri jumppatunnilla viikoittain, en syö mitään herkkuja ja ruokajuoma on ainoastaan vesi. Tätä oon jatkanut jo 2 kk... Joku taisi mulle joskus sanoa että laihtuminen alkaa vasta viikkojen treenin päästä, heh. Saas nähä laihdunko koskaan.
Ja siis kyse ei ole siitä etteikö mulla ois massaa mistä laihtua. Tuli meinaan 15 kiloa ylimääräistä raskauden jäljiltä.