Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet Toisenlaisista lahjoista?

Vierailija
06.11.2007 |

http: //www. toisenlainenlahja. fi/index. php?id=733 (poista välit)

Olenko kummallinen, kun minusta tuollaisen antaminen jollekin toiselle lahjaksi on hieman, miten sen sanoisi, v-tuilua?

Että ähäkutti, laitoin sinulle suunnatut lahjarahat hyväntekeväisyyteen etkä sinä saa näin ollen mitään?

Se olisi minusta oikein järkevää, että itse lmoitttaisi sukulaisille niin halutessaan, että mahdolliset ITSELLE tulevat lahjat voi hoitaa tuon kautta.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hyväntekeväisyyttä pitäisi tehdä niin, että on itseltä pois, ei muilta.

Toisaalta en jaksa tätä tavarapaljouttakaan, joten sen takia ei harmita, jos (ja kun) saan tällaisen " toisenlaisen lahjan" . Äitini harrastaa niitä ja luulen, että se johtuu siitä, että hän tietää, että en oikeasti halua mitään (ja hän taas sitkeästi haluaa antaa jotain).

Vierailija
2/35 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tällaiset lahjat saavat ihmiset miettimään vähempiosaisten elämää ja lahjoittamaan heille jotain konkreettista. Liian usein nämä jutut jäävät vain kauniiden puheiden tasolle, eikä anneta hyväntekeväisyyteen sitten mitään - mitä nyt joku lumpputasoinen t-paita uffille.

Itse olen antanut vuohen lähisukulaiselle, jonka oletin arvostavan elettä, hänellä kun on jo kaikkea ja rahaakin yllin kyllin. Ei sitten arvostanut, ja seuraavan kerran mietin hyvin tarkkaan, kenelle tällaisen annan. Mun mielestä on jotenkin mielen köyhyyttä haluta materiaa tms. tai ajatella, että lahjan antaja ostaa tällaisen lahjan vain parantaakseen omaatuntoaan. Paremminkin tällainen lahja kertoo, että ostaja pitää saajaa niin epäitsekkäänä ja eettisesti valveutuneena ihmisenä, että osaa arvostaa jotain muuta kuin sitä iänikuista materiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka voisin kyllä tuollaisen lahjan ehkä jollekin harvalle ja valitulle antaa, enkä tosiaankaan pahastuisi jos sellaisen saisin. Itse annan mielummin kuitenkin esim. lahjakortteja konsertteihin tai vaikkapa kauneushoitolaan, näin en tunge kenellekään lisää tarpeetonta krääsää vaan " aineettoman" lahjan, joka ei kuormita luontoa ja jonka voi helposti jättää käyttämättä tai lahjoittaa etennpäin jos siltä tuntuu.

Vierailija
4/35 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin ostan kotimaassa tuotetun lahjan, tuen kotimaista työllisyyttä.

Vierailija
5/35 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(niinkuin joku muukin kirjoitti).

Joten miksi sitten pitäisi ostaa joku vuohi jollekin, jolla on jo kaikkea?

Eri asia musta jos on etukäteen toivonut tällaista toisenlaista lahjaa. Äitini työkaveri vietti 60v-juhlia ja toivoi näitä vuohi-lahjoja ja saikin niitä.

Mutta että noin vaan joululahjaksi vuohi toiselle aikuiselle... Tyylikkäämpä olisi olla antamatta mitään ja ostaa se vuohi ihan " omissa nimissä" .

Vierailija
6/35 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin ostaa vuohen vanhemmilleni joululahjaksi viime vuonna, mutta sitten jotenkin tuntui että mitä sitä omaa kruunuaan kiillottaa ja laitoin lahjan saajaksi oman sähköpostiosoitteen.

Vierailija
7/35 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin isälleni syntymäpäivälahjaksi vuohen ja hän oli siitä tosi iloinen. Isäni on koko ikänsä antanut rahaa hyväntekeväisyyteen ja hänellä on jo itsellään kaikkea, joten ainakin tällä kertaa lahja osui nappiin. Isällä oli vuohen kuva pitkään kirjahyllyssä ja hän on aina silloin tällöin viitannut puheissaankin Afrikassa asuvaan lemmikkiinsä.

Minäkin ottaisin tällaisen lahjan paljon mielummin kuin jotain mitä en tarvitse.

Vierailija
8/35 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että näköjään ihmiset on hirveän eri mieltä tällaisesta.

Mä olin kuvitellut että kaikki tykkäisivät erilaisesta lahjasta mutta näköjään ei. Kannattaa varmaan ostaa erilainen lahja sellaiselle, jonka ihan taatusti tietää arvostavan sitä.

Vierailija
9/35 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotteko, miksi he ovat siitä loukkaantuneet? Me harkitaan tänä jouluna antavamme kaikille isovanhemmille hyväntekeväisyyslahjat (esim. omien vanhempieni nimissä jotain koulupukuja tms. koska ovat entisiä opettajia), mutta pelottaa just tuo, että voiko esim. hiukan äkkiarvaamaton anoppi keksiä ettei tuokaan ole hyvä. Hän on vähän sellainen, ettei hänelle voi hankkia mitään, ei tykkää tavarasta eikä harrasta hemmottelua, kulttuuria, gourmet' ta tms. joten siksi tämä hyväntekeväisyysajatus.

Vierailija
10/35 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluan harrastaa hyväntekevväisyyttä niin haluan kohteena olevan suomen sotaveteraanit tai lastenklinikoitten kummit suomessa eli en halua että mihinkään lahjoitetaan kanoja tai vuohia tai muutakaan.

Vierailija
11/35 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vou vuohi parkoja :( osaako neekerit edes hoitaa niitä :\ ?

Vierailija
12/35 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole tullut mieleenkään tuo ap:n ajatus. Enkä mä nyt oikein tajunnut tuotakaan, että aikuisten ei pitäisi antaa lahjoja.

Eikös nyt koko joulun sanoma ole sitä, että annetaan toisillemme jotain? En kuulu kirkkoon, mutta näin minä sen olen ajatellut maallisesti.

Mun korvaan kuulostaa aina kovin materialistiselta ja itsekkäältä se, että lahjan ajatellaan aina olevan jotain tavaraa. Toki lahjan saaja voi etukäteen kieltäytyä lahjasta, mutta mulle tulee mieleen aina se, että saaja kieltää antajalta antamisen ilon. Saaja myöskin arvottaa antajan lahjanantamiskyvyn, " et voi antaa mitään mistä minä tulisin iloiseksi, en siis halua mitään Sinulta" .

Minä siis arvostan lahjan antamista. Minun mielestäni on myöskin kiva antaa sellainen lahja, josta on hyötyä. Antamalla hyväntekeväisyyslahjan voin tuottaa hyvää mieltä lahjan saajalle, mutta myöskin sille, joka hyötyy lahjasta eli saa vaikka ne vuohet. Tuplailoa!

Vierailija
13/35 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon olen noita ostellut, ja palaute on ollut positiivista.

sopivat:

- joululahjaksi

- synttärilahjaksi

- ystävänpäivänlahjaksi

- läksiäislahjaksi työpaikalla jne

Vierailija
14/35 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Paljon olen noita ostellut, ja palaute on ollut positiivista.

sopivat:

- joululahjaksi

- synttärilahjaksi

- ystävänpäivänlahjaksi

- läksiäislahjaksi työpaikalla jne

Vierailija
15/35 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään " lahjottavaa" (siis niin läheistä aikuista, että saa joululahjan), joka ei tällaisesta pitäisi.

Ehkä tämä jälleen kerran on asia, joka on paljon helpompi Helsingissä.

Vierailija
16/35 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella tarvitseville, varmasti? Vai nieleekö koneisto, byrokratia ja paikallinen ah-niin-rehellinen lahjomis- ja korruptiohallinto sinunkin vuohesi?

Vierailija
17/35 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
18/35 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää väenväkisin tunkea niitä mariskooleja ihmiselle, joka ei arvosta materiaa?

Vierailija
19/35 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- moukkaa on se, että lahjoittaa toisen nimissä rahaa hyväntekeväisyyteen

- moukkaa ei ole se, että menee tarpeeksi hintavaan boutiquehen ja ostaa vain jotain, jos lahjan saaja ei oikeasti tarvitse mitään

Tulipa tääkin asia selväksi nyt.

Vierailija
20/35 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä

kaikki on niin paljon helpompaa!

PS. Itse olen paljasjalkainen helsinkiläinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan