Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Normaalikokoinen 4-vuotias?

Vierailija
06.11.2007 |

Huomasin tuossa eilen, kuinka pieni mun kummipoika on.. Aina on tiedetty, että poika syö vähän ja epäterveellisesti, sekä kasvaa hitaasti, mutta nyt vasta havahduin, kun mun 2v10kk tyttö on ruvennut puhumaan tälle serkkupojalle, että " sinä pieni" .



Eli minkä kokoinen on keskiverto 4,5vuotias? Tämä poika painaa noin 14kg ja pituutta on raksamiehen mitalla (muuta ei siinä uteliaisuuden puuskassa löytynyt) mitattuna 104cm.. Tuntuu vain kovin pieneltä!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuveli onkin sitten pienempi, varmaan neljävuotiaana jotain 105cm ja ihan samaa ruokaa syövät.

Vierailija
2/15 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pituus ihan poikien keskiarvokäyrällä ja paino vähän plussalla. Toinen poikani oli aikoinaan 4v mittauksessa 109cm ja oli plussakäyrillä silloin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja painoi 17kg.

Vierailija
4/15 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kysymys herää, kuinka JÄTTIMÄISEN ISO teidän 2v. 10kk tyttärenne oikein on? :-O

Vierailija
5/15 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitat oli 104cm ja 17kg.

Vierailija
6/15 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän 4v on 105 pitkä ja painaa noin 18 kg. mutta meidän poika on isoluinen ja tosi jäntevä. iso veli oli huomattavasti pienempi 4 vuotiaana. en nyt muista tarkaan mutta varmaan oli metrin hujakoilla ja painoi reilusti alle 15 kg.. lapset on niin yksilöllisiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/15 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kummipoika kuulostaa ihan normaalipituiselta 4-vuotiaalta, mutta on minusta aika kevyt.



Minäkin mietin, että minkä kokoinen mahtaa olla tuo 2v10kk tyttö, jos häneen verrattuna tuo 4-vuotias on pieni... :O

Vierailija
8/15 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syliin ottamalla juu noin 14 kg, heh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/15 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun tyttö on 92cm ja 12,8kg ei siis mikään jättiläinen mutta puhuttelee serkkupoikaa ' pieneksi' kun ovat käytännössä aika samankokoisia.. Ja mun tyty on näistä kahdesta se, joka pärjää juoksussa yms paremmin kuin tämä 2v vanhempi serkku.



Varmaan osasyynä siihen ' pieneksi' puhuttelemiseen on sekin, että poika on vähän kitisijä.. Kulkee unirätin kanssa 24/7 ja on tottunut siihen, että äidiltään saa periksi monta asiaa sillä, että natisee niistä tarpeeksi kauan..

Vierailija
10/15 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin hän on tyttö. Syö kuin hevonen ihan tavallista kotiruokaa, mutta liikkuu myös kuin pieni eläin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/15 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni ihan normaalin pituinen, mutta hoikahko.

Vierailija
12/15 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieman plussa käyrällä pituudessa menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/15 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset


Koko viestin alkuperäinen tarkoitus lieneekin ollut vain päästä haukkumaan tätä kummipoikaa..



Ihme touhua.

Vierailija
14/15 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä poika 4,5v 110 cm ja 19kg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/15 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vain, että serkusten leikkiessä tämä vanhin jää niin jalkoihin.. Mutta näköjään johtuukin siitä, että muut kirivät kasvussa.



Oma tyttöni tuskin on plösö :) ainakin neuvolan tädin mukaan menee ihan käyrillä. Minä kun en asiasta enempää tiedä, kysyin täältä. My bad, näköjään.



Oikeasti mieltä helpottaa kuulla, että poika kasvaa ihan normaalissa tahdissa, joskin hitaammin kuin muut serkkunsa.



Ja kun siitä vauvamaisesta käytöksestä puhuin, pohdin vain syitä sille, miksi tyttöni kokee serkun ' pieneksi' . Siinäkään en mielestäni haukkunut, kerroin vain millainen poika on..



Löysempää pipoa ja mukavaa syksyn jatkoa toivotellen, ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi