Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulberryn käsilaukut, apua valintaan?

06.11.2007 |

Rakas mieheni lupasi joululahjaksi rouvalleen Mulberryn (tai valitsemani muotitalon) laukun. Olen selaillut kuvia netissä ja pitäisi mennä liikkeeseen hypistelemään. Onko teillä käyttäjäkokemuksia jostain tietystä mallista? Miten kuljettaa tyylikkäästi käsilaukkua, kun työntää lastenvaunuja? Olisiko olkalaukku silloin parempi? Käsilaukut hivelevät silmääni enemmän... Vaikea valinta. Auttakaa, jos osaatte.

Ai niin, mistä laukun hankkii edullisimmin? Onko lentokentillä selkeästi edullisempaa? Ja onko lentokentillä suuria hintaeroja?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika unholassa monen monta vuotta - se on sellainen ranskalaisten perusvakkarilaukku, jota nyt sitten selvästi yritetään tuoda Suomeen hieman hienompana kuin se on, ainakin laukkujen hinnoista päätellen.

Maailmassa on paljon hyviä laukkumerkkejä jotka eivät kuulu siihen kalliempaan laukkukastiin, omia hyviä kokemuksia (sen kaikkien tunteman Longchampin lisäksi ;-) ovat mm. Botkier, Le Tanneur, Furla ja Coccinelle. Botkierilla ja Le Tanneurilla on ihanan pehmeitä laukkuja, Tanneurin olen mm tilannut suoraan heidän nettisivuiltaan.

Myönnettäköön tosin , että jäävät vähemmälle käytölle nykyään - olen siinä vaiheessa, että kun kurkkaan laukkukaappeihini, totean aina että " oho, tälläinenkin siis oli täällä" ...

Olen muuten, Nolita, joskus käynyt tuolla Purse Blogin saitilla, mutta en ole ikinä aktiivisemmin käynyt, mutta äsken huomasin että sehän on sama saitti (samaa " perhettä" ) kuin Fashion Forum johon olen rekisteröitynyt ja käynytkin suht usein.

Vierailija
22/27 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo Glorian mainitsemat Botkier, Coccinelle ymt. olisivat vaan olleet hiukan ajankohtaisemmat. Itse himoitsin yhtä Botkieria yhteen aikaan, mutta kun ei ollut tilaisuutta matkustella, ja sitten kun niitä oli Tukholmassa niin oli halu hävinnyt. No, ehkä niitäkin saa Stockalta 10 vuoden päästä.

The purse forum on siitä miellyttävä keskustelupalsta että siellä kirjoittavat ihan aikuiset(kin) ihmiset ja periamerikkalaiseen tyyliin kaikki ovat todella ystävällisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa tavata teitä täällä! Vai pitäisikö sanoa meitä.

Olin kauan sitten aikamoinen laukkufriikki, sitten oli pitkään taukoa, ja nyt taas viime vuodet olen innostunut, aina vain enemmän. Innostus ei tosin tarkoita, että hankkisin laukkuja säännöllisesti, mutta kuolaan niitä kuitenkin.

Olen ollut tällä Coccinelle, Longchamp, Botkier -linjalla, mutta mieli tekee designer-laukkuja. Minulla vain on sellainen paha tapa, että kun tykkään jostain laukusta, käyttäisin sitä mieluiten joka päivä, ja sitähän laukut eivät kestä. Yleensä en pidä koskaan samoja kenkiä tai saappaitakaan kahta päivää peräkkäin, joten miksi laukkuja sitten?!?

Kysymykseni teille on, että kuinka monta laadukasta (designer-)laukkua olisi hyvä olla, jotta niiden aktiivikäyttö ei kuluttaisi laukkuja liikaa? Jätetään tästä kesälaukut ja iltalaukut pois, kyse siis talvikauden " arki" laukuista. Glorian kahden kaapin kokoinen kokoelma olisi unelma :=) Siihen tähdätkäämme! Huoltaminen ja hyvä säilytys tietysti auttavat asiaa, mutta silti olisi kiva tietää, minkälaisella ja -kokoisella satsilla pärjäätte.

Vierailija
24/27 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittäisin, että noin 3-4 laukulla pärjää mainiosti, kun osaa valita niiden koot ja värit itselleen optimaalisen sopivaksi.

Eli esim itse valitsisin suklaanruskean, mustan, jonkun " makean" värisen/materiaalisen (eli esim metalli/kiiltonahka/tumma punainen/monivärinen tms) ja neljäntenä joku vaalea esim beige tai valkoinen (valkoinen on tosin mielestäni Suomen oloissa vain kevät/kesä käyttöön). Laukkujen koot omien tarpeiden mukaan, mutta malleina sekä käsivarressa/kädessä että olkapäällä kannettavia, miksei yliolankin (messenger), joita esim. itse tykkään käyttää matkoilla. Laukut vievät aika lailla tilaa, varsinkin jos haluaa säilyttää ne " hyvin" , mutta täytyy myöntää että kyllä noissa kaapeissani on jonkin verran myös kenkälaatikoita joukossa...

Vierailija
25/27 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin eilen pitkän vastauksen joka hävisi jonnekin, argh. Tuo 3-4 on hyvä arvio. Itselläni on aktiivisessa " talvipäiväkäytössä" 4 laukkua. 2 jotka sopivat mustien/ mustavalkoisten takkien kanssa, 2 jotka sopivat ruskeiden/ beigejen takkien kanssa. Laukkujen värit ovat täysin musta; musta/ lila/valkokuvio mustalla pohjalla; suklaanruskea; ruskeasävyinen python/keskiruskea. Ovat myös kooltaan ja malliltaan täysin erilaisia. Nämä laukut eivät ole iltakäytössä ollenkaan. Näiden lisäksi on yksi virheostos jonka sävy on " tan" eli se ei oikein sovi ulkovaatteiden kanssa ja hihnat liian lyhyet jotta sitä voisi pitää talvitakin päällä olalla. Yritän käyttää sitä ensi kesänä, jos ei toimi menee myyntiin.

Vierailija
26/27 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä malli on typykällä Mulberryn sivuilla aw2007 malliston isossa kuvassa? Oikenpuoleisella mallitytöllä kaksi samannäköistä, ilmeisesti erikokoista veskaa, en löydä nimeä niille!?

Vierailija
27/27 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni siinä kuvassa kummallakin on Mabel (siis x 3), eri materiaaleja vaan ja yksi isompi.

gigi:

Mikä malli on typykällä Mulberryn sivuilla aw2007 malliston isossa kuvassa? Oikenpuoleisella mallitytöllä kaksi samannäköistä, ilmeisesti erikokoista veskaa, en löydä nimeä niille!?