Kyllä taas otti aivoon! Vkl:na asuntoesittelyissä vaihteeksi myytävänä -05 amatöörin rakentama okt VOITOLLA,
Kommentit (41)
Mutta näitä varmaankin löytyy ympäri suomen. Miltäs näyttää lahden kohde, sinä joka sitä veikkailet niin laitatko linkin. olisi mukava nähdä ko. lahden kohde!
Vaikutti ihan kivalta kunnes huomattiin mm:
*olkkarin lattiat ihan vinossa (painaumia siellä täällä)
*kaakelit ihan vinks vonks
*ovien ja ikkunoiden karmit, lattialistojen kulmat tosi epäsiistit
*keittiökaappien rungot jotenkin oudosti " ei suorassa" (ovet irvisteli)
Ja sitten välittäjä kertoi että tämä oli jo perheen toinen itse tekemä talo, ei siis mikään harjoituskappale. Minkäköhänlainen pommi se eka talo oli jos jälki oli vielä tokassakin näin surkeeta.
Mutta itse huomasin aikoinani että kuvat kyllä valehtelee ihan uskomattoman paljon.
Joten niihin lakkasin jossain vaiheessa luottamasta. Joku kuvissa hyvännäköinen saattoi olla luonnossa ihan hirveä. Saahan niistä tietty jonkun mielikuvan, mutta ei niitä ole uskominen.
Pitääkö kaiken talossa olla siis täysin tiptop että te menisitte sen ostamaan? Mitä väliä vaikka joku kaakeli on vähän vinossa tai joku lista on vähän väärin sahattu?
vai sekö teitä riepoo, että taloista sitten pyydetään paljon? Vai mikä?
Näkisittepä tämän talon, jossa me asumme! Rakennettu v-76, itse ollaan rempattu siististi joitain osia, mutta osa talosta vielä remppaamatta:(((. Kukaanko ei siis ostaisi tätäkään taloa? Hintapyyntö tästä tosin olisi kovin matala...
Pyyntihinta aika kova, mutta olisin melkein sen ollut valmis maksamaan, jos materiaalit olisivat olleet laadukkaampia ja trendikkäämpiä. Että vähän vois miettiä tosiaankin sitä sisustusta. Ja työnjälkikään ei ollut paras mahdollinen, mutta huonompiakin olen nähnyt.
Kuule kyllä me aika tarkkoja olemme. Toki joku pikkuvika menee, mutta jos niitä on jokapaikassa ja paljon, niin sitten voi unohtaa.
Kyse on kuitenkin yhdestä elämän suurimmista hankinnoista, en minä halua ostaa, suoraan sanottuna paskaa.
ei ihmekään sitten että nykytalot maksavat maltaita.
Mutta miksi olette katsomassa jo rakennettuja taloja? Miksette rakenna itse jos olette noin tarkkoja ja tiedätte tasan tarkkaan kaiken rakentamisestakin?
Varmasti noillekin taloille löytyy silti ostajansa.
Noissa 05 rakennetuissa paistaa usein läpi grynderimäinen ahneus, eli joku amatööri on innostunut asuntokeinottelusta ja keksinyt rakentaa mahdollisimman halvalla, asuu siellä sitten itse ne pakolliset 2 vuotta että säästyy myyntivoittoveroilta ja sitten laittaa pytingin myyntiin kovaan hintaan.
Yäk! Säälittää ne, jotka sellaisen ostavat.
jos joku ostaa kallillla huonoa työnjälkee?
Eipähän ole sit enää kilpailemassa sinun kanssasi siitä täydellisestä kultakimpaleesta mikä ehkä joskus tulee vastaan
Enemmän olisin huolissani, onko talo perustuksiltaan oikein ja huolellisesti tehty, mutta tässähän on myös laki aika pitkälle ostajan takana, jos jotakin rakennusvirheitä tulee ilmi. Pintamateriaalit menevät vaihtoon usein vaikka olisivat kuinka kalliita, maku on monesti aivan erilainen!
Jotta menee mielenkiintoisemmaksi, laitetaan linkkejä taloista, joita voisi jopa harkita ostaa. Ja myös sitten sellaisia, jotka mahdollisesti sitten ovat näitä tee-se-itse-miehen tekeleitä.
Vierailija:
ei ihmekään sitten että nykytalot maksavat maltaita.Mutta miksi olette katsomassa jo rakennettuja taloja? Miksette rakenna itse jos olette noin tarkkoja ja tiedätte tasan tarkkaan kaiken rakentamisestakin?
Varmasti noillekin taloille löytyy silti ostajansa.
Käytiin katsomassa, niin vanhoja kuin uusiakin taloja. Ostettiin lopuksi talo joka on 50-luvun kivitalo, ja vaati remottia.
Täällä oli jos mitä vinoa lattiaa, joita suoristettiin ja ei niitä ihan millisuoriksi edes saanut, jne.
Mutta kyse olikin uusista taloista. Miksi nykyajan tekniikalla ja tiedoilla ei voi rakentaa hyvää ja laadukasta? miksi rakennetaan hutiloiden? Ja niinkuin joku sanoi, mitä on rakenteissä mitä ei näe? kun jo paljaalla silmällä amatöörikin näkee selviä virheitä ja puutteita?
Etenkin siis jos itse ei olla rakennusalan todellisia asiantuntijoita. Tärkeämpää kuin joku listojen suoruus kun on ihan muut asiat. Päältä voi olla hyvännäköistäkin + laadukkaat ja tyylikkäät materiaalit, mutta alta " sutta" . Kokemusta on omasta rivarikämpästämme.. Nyt omakotitalon osto perusteellisilla kuntotutkimuksilla työn alla. On kyllä ostajan vika, jos ei ota selvää, mitä ostaa! Kiinteistökauppa kun ei ole nappikauppaa, ja onhan toki myyjälläkin viiden vuoden vastuu esim. pimitetyistä virheistä.
Sepäs se, monesti nimenomaan herää epäilys, että mitähän tuolla rakenteiden välissä on hutiloitu, jos nämä näkyvät pinnatkin on hutiloitu. On vielä vakavampaa se rakenteiden sisällä tehty hutilointi, kuin esimerkiksi se, että tapetit on vähän kupruten laiteltu.,,
Melkein sitten onkin parempi ostaa joku vanhempi talo, josta saa repiä pihalle vaikka koko sisustus...
Olen mä itsekin epäileväinen näitä 2 vuotta vanhoja taloja kohtaan. Sitä tulee miettineeksi että rakentaako joku tosiaan niitä vain siksi, että saisi niistä voittoa nostettua itsellensä? Monihan kehuskelee sellaisella tälläkin palstalla kuinka rakentaa aluksi halvan talon, myy sen kalliilla ja voi siten rakentaa kalliimman talon itselleen!
sanoin välittäjälle ja hän katsoi minua kummastuneen näköisenä...
Vähän ihmetyttää että joku tekee itselleen huonoa jälkeä. Yleensä kuitenkin tuntuu että monet ammattilaiset tekee huonompaa jälkeä kuin itse. Olemme tietty tarkkoja ihmisiä ja pienikin virhe omassa työjäljessä häiritsee paljon. Eli pointtini oli se ettei se kyllä aina ole niiden amatöörien työ mikä mättää vaan usein myös ammattilaisten. Ja ammattilaisia kun on joka lähtöön tällä hetkellä kun talomarkkinat käy kuumana.
ja kyllä monissa näkee paljon pikkuvikoja just noissa laattojen saumakohdissa tai sitten listoissa. Mies on tosi tarkka itse ollut näiden kanssa kun on näitä laitellut ja onkin ihmetellyt millaista jälkeä jotkut AMMATTILAISETKIN tekee!
kyllä se vain sellainen kohde on myynnissä. En laita tarkkoja neliöitä ja pyynti hintaa sentilleen, ettei kohde paljastu.
Ja tämä ei todellakaa ole mikään provo, surullista mutta täyttä totta minä puhun.
AP