Saappaiden varret on liian kapeita! Muilla samaa ongelmaa?
En nyt ole mikään missi (170/80). Onko olemassa saappaita, jotka mahtuis vähän isompi pohkeisellekin? Muutakin kuin Kuomat ;)
Kommentit (38)
Ja manailin miehelleni (joka oli mukana) että nyt ostan kyllä saappaat riippumatta siitä mitä maksaa. Nahka ei tällä kertaa ollut itseisarvo, joten sovittelin ihan muovisiakin. Anttilasta löytyi monta mallia jotka sopivat isoille pohkeilleni, eli siis sellaisia jotka tulivat ihoon kiinni ja sellaisia jossa varren oli tarkoituskin jäädä löysäksi vähän. Kannattaa etsiä ehkä noita em. mallisia jos on iso pohje. Loppujen lopuksi ostin muoviset saappaat, jalanmyötäiset joissa vetoketju, mutta kun ovat muovin tapaista niin joustavat hieman joten sain varren hyvin kiinni. Parjatusta Anttilasta nämäkin löysin (kenkäkaupat olivat pikkukaupungissa jo kiinni tuohon aikaan),
kaikki saappaat ovat mulle liian leveitä ja hälle liian kapeita. Eli kuka pystyy ostaamaan saappaita tässä maassa??? Molemmat ollaan vartalolta aivan normaaleita, minä hoikka, mutten mikään ylilaiha.
Varmasti sopivia löytyisi sitten hintaluokan kauheammasta päästä, mutta 500 euroa on musta kuitenkin hiukan liikaa...
varren pituus vaikuttaa tähän ongelmaan. Ainakin minulla.
Kaupassa kokeilin ensin polven alapuolelle ulottuvia saappaita, eikä mennyt vetoketju kiinni (tai ainakaan ei veri kiertänyt silloin). Tämän jälkeen kokeilin saman valmistajan ylipoven ulottuvia ja ne meni huomattavasti mukavammin kiinni. Ostin ne vaikka ne enemmän maksoivatkin.
Kun puhutte saappaista, puhutte varmaan saapikkaista =D.
Tai sit suosittelen perinteisiä Nokialaisia.
no minkä merkkiset ne oli, mitkä sopivat?
Hesasta mä ne viimevuonna ostin, mutta en muista liikkeen nimeä.
Turusta kun olin vain vierailemassa (eli shoppailemassa).
Vierailija:
mutta ei enää kun laihduin (itsestään) 10kg.
ennen laihtumista olin norm. painoinen / hyvin hyvin lievästi pyöreä
Kymmenisen kiloa jos onnistuisin pudottamaan, niin eiköhän sääristäkin jotain lähde. Kuulemma venyttelykin auttaa muokkaamaan säärilihasten muotoa. Onko tässä perää?
Aion löytää itselleni saappaat.
Vierailija:
kaikki saappaat ovat mulle liian leveitä ja hälle liian kapeita. Eli kuka pystyy ostaamaan saappaita tässä maassa??? Molemmat ollaan vartalolta aivan normaaleita, minä hoikka, mutten mikään ylilaiha.Varmasti sopivia löytyisi sitten hintaluokan kauheammasta päästä, mutta 500 euroa on musta kuitenkin hiukan liikaa...
löytää saappaita. Itselleni esim. 38 ei mene kiinni ja 40 on liian iso. Ja lihaksikkaat pahkeet omistan.
ei sekään ole kaunista kun varret falskaa reilusti: siksipä en käytä saappaita
Mulla oli päinvastainen ongelma eli varret aina liian isot ja näytti tosi typerältä. Tänä vuonna löysin viimein TenPointsin nauhalliset saappaat, jotka ovat tarpeeksi kapeat... eli en osaa auttaa...muuta kuin että suurin osa tänä talvenakin sovitetuista oli mulle liian leveitä. Mutta nuo ten pointsit kyllä ainakin on tosi säädettävät...eli niissä on sekä soljet yläosassa että nauhat muualla (+vetoketju). Ai niin ...nämä on taas matalahkokorkoiset...taidat etsiä korkeampia korkoja...
Jos yhdet sopivat löytyvät, niin ne oklisi sitten otettava olkoon muuten millaiset hyvänsä. Ikävää. Olen omasta mielestäni ihan sopusuhtainen, mutta en kai sitten ole kuitenkaan.
En ole koskaan edes ajatellut että pohkeeni olisivat jotenkin kapeat, ihan normaalit taitavat olla. Pituutta mulla 163cm, painoa noin 60kg ja kengän koko 36-37.
Pohkeesta eivät meinaa mennä vetoketjut kiinni. Eikä laihdutuskaan kuulosta hyvältä ratkaisulta, sillä olen normaalipainoinen. Ja ongelma oli sama aiemmin, kun olin paremmassa kunnossa eikä pohkeissa tuntunut olevan paljoa muuta kuin lihasta ja nahkaa. Ei siitä laihduttamalla olisi lähtenyt käytännössä mitään ja en nyt lihaksiani halua hukata. Valitettavasti niitä on jo osa hukkunut:(
Saapas on saapas, saapikas on saapikas... Koittakaa nyt ymmärtää!
Vierailija:
Saapas on saapas, saapikas on saapikas... Koittakaa nyt ymmärtää!
Mä en ole kyllä törmännyt tähän ongelmaan. Mulla on just se ongelma, että on todella vaikea löytää sellaisia varsia, joihin ei jäisi löysää. En ole itseäni rimppakinttuna pitänyt, mutta ehkä sitten olen. Mä en kyllä kotimaisia kenkiä löydä itselleni en rahalla enkä rakkaudella, ne ovat aina liian leveitä. Ulkomaisissa saappaissa näissä Helsingin (ja muunkin Suomen) oloissa on vain se, että joutuu aina pohjia vahvistamaan ennen käyttöönottoa, jotta saa edes jotain pitoa ja kosteudenkestävyyttä.
Jos varret ovat liian kapeat, niin siitä ongelmasta pääsee suutarilla kyllä helposti ja yleensä pienin kustannuksin eroon. Nahka todellakin venyy aika paljon, joten pelkällä venyttämisellä saattaa ongelma korjaantua. Samoin suutarit voivat ommella ylävarteen pieniä kiilakappaleita, jotka lisäävät leveyttä. Joskus myös vetoketjuja voi muuttaa, niin että saa tilavuutta lisää.
Leveys on hankalampi ongelma korjata. Helposti käy niin, että joutuu koko varren ompelemaan uudestaan, kun muoto häviää.