ruokailua vai sikailua?
Apua, pinna meinaa palaa 8kk ikäisen ruokailujen kanssa. Päristelee ruoka suussa ja huitoo lusikkaa kädestäni minkä kerkiää. Ruuan jälkeen saa siivota keittiön lattiasta kattoon ja vatsaan menneen ruuan määrä on pienempi kuin ympäristössä oleva.
Keksiikö kukaan miten tämän saa loppumaan? eit vaan naurattaa ja innostaa pyörittelemään päätä. Ruokailun lopettaminen kesken ei oikein houkuta, poika kun on muutenkin huono syömään. Onko aika ainoa mikä auttaa? Ja sillävälin äidille silmälaput.
Kommentit (4)
MEillä oli pöydän alla iso muovi ja pöydässä ei koskaan ollut mitään ylimääräistä. Tein suihkepulloon vesi-fairy-liuosta ja pyyhin heti tuoreeltaan kaikki tahrat pois. Talouspaperia kului enemmän kuin paljon. :)
Parasta on vain yrittää ottaa rennosti, että ruokailutilanteet säilyy vauvalle mieluisina. :)
parhaani mukaan yritän ottaa rennosti, mutta välillä keittää yli. sillon av on oiva apu tunteiden purkamiseen. ja oikeesti, ei kaikki 8kk ole tämmösiä sikoja, ehkäpä vaan pojat? miehet kun on tunnetusti sikoja.. ;) mulla nimittäin on esikoinen tyttö, eikä sen syöminen kyllä tämmöstä ole ollu koskaan, vaikka ei mikään siisti ole sekään vieläkään.
siinä edessään joku roiskeen kestävä kirja.. tai lelu millä se leikkii.
sitten välillä voi lusikallisen " syöttää" sille kirjan kuvalla tai lelulle ja lapsi nauttii ja nauraa!
EIkä kenenkään lapsen kanssa olisi ollut ongelmaa jättää leluja ja kirjoja pois kun tuli aika itsenäiselle syömiselle.
Monet suosittelee antamaan lusikkaa ajoissa lapselle itselleen. Itse olen tuossa eri mieltä ja lapsien mahat on saatu täyteen kunnolla ennen kuin käden motoriikka toimii kunnolla.
(sitä voi harjoittaa muullakin kun lusikalla..)
Lilly
Joo, se loppuu vähitellen kokonaan, kun jokunen vuosi vierähtää.