**Marraskuisten tiistai**
En varmaan ikinä ole aloittanut päivää vaikka neljättä jo odotan, tosin oikeastaan taustaulijana ollut oikeastaan aina. Nyt vaan on niin kummallinen olotila masussa että ajattelin teiltäkin kysellä jos jollain ois vastaavaa. Eli masu on ylhäältä ja sivuilta ihan kosketus arka neuvolatäti sanoi sen johtuvan siitä kun sisäelimet on niin länässä mutta kun ei koskaan aiemmin tälläistä ole ollut niin mietin vaan et mahtaako olla näin?
Muutenkin tuntuu että olossani ei ole mitään kehumista nivusiin sattuu niin vietävästi ja närästys on ihan mahdoton. Mulla oikein silmäpussit kun ei saa nukuttua, tosi kiva jo nyt. Selkä on ihan loppu ja nyt on sitten turvotuskin tullut peliin mukaan, tätäkään vaivaa ei ole ikinä ennen ollut...
Mut nyt ei taaskaan pidempään pysty tältä istumalta, onnea kaikille vauvautuneille.
Prinsess@ rv 37+3
Kommentit (18)
Tänään se sitten on RV 37 ja synnytys valmiit viikot=)!!
Eilen illalla meni mieheen täysin hermot saimme oikein riidan aikaiseksi ja kävinkin juuri kyselemässä toiselta palstalta apuja " suureen" ongelmaan!
Tuosta voi käydä lueskelemassa, ja kommentoimassa=):
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=67&m=11660858&p=1&tmo…
Leitz:(meniköhän oikein) ihanaa kun täälä pyörii myös vähän loppukuun marraksia, kun viime aikoina on oikeastaan näkynyt vain alkupään!
Työntäyteinen v-loppu tulossa esikoisen synttäri juhlat LA ja SU isänpäivävierailut!
Masussa hiljaista, ei syntymisen merkkejä ja vointi hyvä!
Monella on vaikka mitä inhottavia tuskia, jotka kylläkin vain ilmoittavat että synnytys lähenee!=)
pähkinäneito rv37
terkkarin mukaan se on nyt 6pv vaikka tuonne listallekkin ilmotin et se on 7.11 ja vauvalehden laskuri ym. näyttää et 7.11..outoa....no passaa mulle...:)
Välillä aika on mennyt tosi nopeeta, mut nyt se kyllä matelee...ihan varmasti....
Viimeyönä tuli taas herättyä sellaset 6 kertaa....:/ jos nyt oon oikein laskenu....vessaan-syömään-vessaan-syömään.......
Nyt täytyy kyllä sanoa et lapset nukkuu yönsä tosi hyvin ja diabeetikon verensokeriakaan ei oo tarvinu mittailla...:) mutta yöt on siis katkonaisia tällä kertaa tästä syystä..:) tällä hetkellä jo tuntuu et olisi helpompaa vauvan kanssa kuin mahan...:D tiedä sitten...
Eilen neuvolassa siis oli kaikki ok ja olo on ihan hyvä paitsi jännittää ja hermostuttaa ja välillä sitten ihan totaalisesti menee hermot tähän odottamiseen...:( olisin luullut, että kun kolmas lapsi kyseessä, ettei menisi ainakaan yli mutta jotenkin on sellanen olo, et käynnistään tämä joudutaan...Milennakohan se oli joka toivoi kokevansa normaalisti käynnistyneen synnytyksen...itse toivon ihan samaa! Kuopuksen synnytys kyllä käynnistyi itsekseen mutta TODELLA TODELLA hitaasti joten nyt olisi mahtavaa kun menis lapsivedet tai alkais ihan " yllättäen" kunnon supparit....:) juu toivossa on hyvä elää....:D
Jaksamista kaikille....ja supistuksia..ja pitkää pinnaaaaaaaaaa...;)
-Marika ja vaavi 40+0
Suloinen mustatukkainen peikkotyttömme syntyi tarkalleen äitinsä syntymäpäivänä 1.11 rv 36+6. Vähänhän tuo etuajassa syntyi, mutta parempaa synttärilahjaa saa hakea! Synnytys käynnistyi supistuksilla 31.10 illalla ja klo 6 aamulla mummo kutsuttiin hoitamaan lapsia ja lähdettiin ajelemaan nkl:lle. Synnytys oli hurja, rankempi kuin aiemmat yhteensä; vauva oli avotarjonnassa, lapsivesi oli vihreää ja sydänäänet katosivat kesken ponnistusvaiheen. Siksipä vauva oli kiireellä saatava maailmaan ja melkoiset episiotomiat jouduttiin leikkaamaan. Kipu olis suunnaton, epiduraalinkin vaikutus kun oli jo lakannut eikä mitään muuta puudutusta ehditty enää antamaan. Lääkäreitä oli huone täysi, mutta onneksi en itse siitä tajunnut siinä tilanteessa huolestua. Terve 8 pisteen tyttö kuitenkin syntyi. Paino 3050g ja pituus 49 cm. Alku oli hankalaa ja vauva oli valvontaosastolla tipassa alhaisten sokerien ja lapsiveden juomisensa vuoksi pari päivää. Paino putosi kovasti ja eilen kotiinlähtötarkastuksessa oli enää 2700 g. Vähän on neiti keltainen ja väsynyt ja pitää herätellä syömään mutta muuten ollaan kotiuduttu ja kaikki hyvin. Lastenlääkäri ihastui ikihyviksi meidän neitiin ja tämänpäivän iltalehdessä pitäisikin olla kuva meidän pikku peikkotytöstä lastenlääkärin tarkastuksessa. Voimia teille jotka vielä olette yhtenä kappaleena, kyllä tämä on kaiken vaivan arvoista!
T.Rypäle ja pikku Eerika 5 pv
Laiskottaa enkä jaksanu lähtee näin aamupäivällä tyttöjen kaa ulos, yleensä mennään jos ollaan ihan kotona vaan. Tytöillä on kerho tänään joten siellä ne saa ainaki ulkoilla. Nyt pyörii videoissa Franklin ja täällä on ihanan rauhallista. Kaamee ku sitä on tullu viimesen kuukauden aikana mukavuudenhaluseks ja enemmän omaa napaa aattelevaks. Ennen mietin et tottakai mennään aamul ulos ja ehkä iltapäivälläki jos on kotipäivä mut nyt ei oo yhtään itsestäänselvää et mentäs ees kerran päivässä. Olo alkaa olla aika rampa ja ei vaan jaksa...
Käsi on edelleen puutuneen olonen mut sain sentään yön nukuttuu hyvin. Ja vaikka tuntuu et mitään ei jaksais ni kiva ku tytöt pääsee tänään kerhoon ja meen ite sillä aikaa raskaana olevalle kaverille kahville joten saa istuskella ihan rauhassa.
Prinsess@: Mulla on kans masua välil vihlonu alhaalta ku masu on niin alhaalla ja kolmatta siis odotan. Alapääki juilii mukavasti ja oisin ihan valmis jo synnyttää. Turvotuski on kamalaa ja oikee käsi puutuu ihan itestään. Jaksamista sinne ja eiköhän meillä oo kohta vauvat sylissä ;)
pähkinäneito: Pikkukeittiö on ihana lahja niin pojalle ku tytölle. Serkun poika sai parivuotiaana leikkikeittiön ja se on sillä leikkiny tosi paljon. Omilla tytöilläki on leikkikeittiö (nykyään tosin mökillä) ja se on ollu kovassa käytössä oli meillä sit tyttöjä tai poikia kyläilemässä täällä.
Mukavaa tiistaita kaikille :)
Tarald ja tiitiäinen 38+3
Ihanaa et kaikki meni hyvin vaikka oliki hurja synnytys! Hyvän kokonen tyttö oli kuitenki syntyessään ku miettii et niin monta viikkoo ennen laskettuu aikaa synty. Meillä ku esikoinen synty laskettuna päivänä ja oli 3060g ja 51cm. Vauvantuoksusta elämää :)
_Vaavi_: Sullakin jo laskettuaika tänään :) Pian on sullaki nyytti kainalossa!
Tarald täällä edelleen
Onnea rypäleelle pikku-prinsessasta!
Kävin neuvolassa ja kaikki oli hyvin, paitsi että painoa tullut lisää yli 800g :(
Varattiin aika ensi maanantaille ja jos ei ole siihen mennessä syntynyt niin sitten pitää varata aika sairaalasta.
Ajattelin käydä ostamassa talvikengät, kun sellaisia ei ole.
rv 39+6 ja huomenna tasan 40 :o
Huomenta kaikille! Ja tosi paljon onnea vauvansa saaneille!!
Ite tulin just neuvolasta ja ei mitään toivoakaan.. Terkkarikin sanoi ettei pää ole vielä juurikaan kiinnittynyt:( Mä olisin jo ihan valmis:) Kaikki oli kunnossa pissa oli puhdas, paineet oli 110/60, painoa oli tullut vajaa kilo (hups..), turvotus ++, sf-mitta oli sen 36.. Syntymäpainoks arvioitiin max 3500 g, toivottavasti pitäis paikkaansa.. pitäis kai tässä ruveta jotain tekemään, vois vaikka vähän leipoa taas..
hauskaa päivänjatkoa kaikille!!
Cara- 38+4
Toivottelin hyvää huomenta, vaikka päivä onkin jo pitkällä. Itse olen käynyt hammaslääkärissä, johon pääsin viimein 15kk odotuksen jälkeen. Paikkaus ja hammaskiven poisto tuli hoidettua ja taas saa yli vuoden olla miettimättä hammaslääkärihommia. Nauratti, kun lääkäri kyseli aluksi lääkkeistä, allergioista yms. ja sitten kysyi " oletko raskaana" ? Heh!
Vauva on ollut viimeisen viikon aktiivisesti liikkeellä, mutta tänään tunsin ensimmäiset liikkeet vasta hammaslääkärissä kymmenen maissa. Olin jo ehtinyt törkkiä ja ravistella saadakseni hereille, mutta ei mitään. Se on joka kerta yhtä kaamea tunne, kun pelko hiipii takaraivoon, vaikka kuinka yrittäisi olla tyyni ja järkevä, sydämestä puristaa. Ja se helpotuksen määrä, joka potkua seuraa...
Tällaista seurailua tämä nyt vain on. Yöllä nousin kerran vessaan, mutta muuten meni taas kahdeksan tuntia uinuessa, pidän sitä uskomattomana. Mietinpä vaan koska saan seuraavan kerran nukkua moiset yöunet.
Vielä suuret onnittelut Rypäleelle! Kuulosti hurjalta tuo synytyskokemuksesi, mutta pääasia, että kaikki on nyt kunnossa. Toivottavasti itsekin paranet nopeasti.
Pepi 39+0
Ihan ekaks onnittelut jo kaikille vauvelinsa saaneille, teitä oli monta enkä muista nickejä !!
Just kotiuduin kauppareissulta ja ajattelin että jos vaikka vähän jaksais tehdä kotihoimmia,eilinen menikin ihan laiskotellessa, tosin neuvolassa kävin ja siellä kaikki ok, paitsi tikrunpentu taas perätilassa mutta ens viikolla äippäpoliaika niin sitten sen taas saa ultralla tarkistettua !!
Eilen kyllä illalla oli ekaks sellaset sembalot masussa että huh huh ( oletan että vauveli meni taas oikeaan asentoon ) ja sen jälkeen sellasia suppareita ekaa kertaa oikein voimakkaita ja kipeitäkin että jo luulin lähdön sairaalalle koittaneen mutta sitten ne vaan loppu eikä ole mitään merkkejä synnytyksen käynnistymisestä !!
Jaksuja kaikille olotilojen ja masujen kanssa, tiedetään kyllä että odottavan aika on tooooooooosi pitkä mutta kyllä meilläkin jonain päivänä on ne vauvelit sylisä ;-)
Isotikru+tikrunpentu rv 37+5
Prinsess@: Kyllä mulla oli jossakin vaiheessa kans sellanen kipeä kohta ja sattui koskettaessa. Mulle sanottiin, että vauvan kantapää painaa siihen niin paljon.
Rypäle: Paljon onnea peikkotytöstä!!! Toivottavasti oma vointi on kanssa pian hyvä.
Itselläni on vaan tätä odottelua ja mitään ei tunnu tapahtuvan. Vaikkakin eilen tuli muutama supistus sängyssä, mutta siihen ne sitten jäi. Illalla tutkin oman äidin neuvolakortteja kun hän on minua ja veljeäni odottanut. Kummassakin kortissa oli vähän ristitiitaisia merkintöjä mm.lasketun ajan suhteen. Eikä joka neuvolakäynniltä ollut edes merkintöjä mittauksista. Onkohan siihen aikaa ollut yleistäkin tuollainen???
Ajattelin tästä lähteä vähän ulos kävelemään pikkulenkin jos sais supistuksia vaikka aikaan.... :) onpas epätoivoista....
Dragondream 40+6
Onpas synkeä ilma, jotenkin pimeää ja harmaata. Väsyttää itteekin ihan hirveänä, vaikka just nousin päivätorkuilta. Esikoinenkin vielä nukkuu. Toivottavasti nukkuu vielä pitkään, oli niin kiukkunen ja äkänen eikä edes syönyt juuri mitään, huoh, taas alkaa sama rumba ruuan kanssa. Liekö hampaita tulossa. Toivottavasti ohi menee ennen vauvan syntymää.
Ennenkuin unohdan, Rypäleelle onnittelut peikkotytöstä!!! On se niin ihanaa näitä vauvauutisia lueskella.
Nyt unohtui nicki, olikohan neitoperhonen joka oli pojalleen leikkikeittiötä ostamassa. Osta ihmeessä! Sehän on ihana lahjaidea myös pojalle, varsinkin jos poikasi sitä vielä toivoo. Miehesi asenne on vähän hassu kieltämättä.
Eilen oli neuvola. Hemppa noussut ja vauva laskeutunut, tosin ei vielä kiinnittynyt. Oli sijainen ja sai sf-mitaksi vain 34, kun viikko aikaisemmin oli 36cm. Sanoi kyllä olevansa nafti mittaaja, eli viikonpäästä näkee sitten. Painoarvioksi veikkas 3800g, tosin jäi epäselväks että nyt vai laskettuna aikana syntyessään. Maha on kuulema täynnä vauvaa ja lapsivettä normaalisti. Sitten kertoi, että he ovat pitkään pitäneet sellasta vertailua, että kuka arvioi vauvan painon lähemmäs oikeaa ja sanoi että useimmiten äiti on ollut arvioissaan lähempänä. Sanoin hälle, että isompi tämä on kuin esikoinen. Saas nähä, itse olen ollut jo puolesta välistä raskautta jotenkin sitä mieltä, että on syntyessään yli neli-kiloinen... toivottavasti en osu oikeaan...
Saatiin mekin miehen kanssa riita aikaseks lauantaina saunassa. Aiheena lapsiluku =) voitteko kuvitella. Minä haluaisin kolmannen vielä ja mies on ehdoton max. kaks linjassaan. Eilenkin se vielä kuittaili kun esikoinen kiukutteli syömisten kanssa ja mulla meni hermo kun ei uppoa mikään ruoka, niin että vielä lisää haluat kiukuttelevia lapsia. Siihen vaan tokasin että niin haluan.
Viikon ajan on nyt ollut tosi väsynyt ja kärsimätön olo tämän raskauden suhteen. Yritin viikonloppuna vauvalle puhua, että syntyis jo kun isovanhemmat olivat käymässä ja hoitajat esikoiselle valmiina kotona, mutta ei niin ei.
Mutta jos nyt raahaudun vaikka sohvalle ihmettelemään tätä väsymystä joskos jaksais sitten taas esikoisen kanssa touhuilla. Mieskin on myöhään töissä huoh,
T: Hertta ja Aarre rv 38+3
Noniii,pähkinäneitohan se oli joka sitä leikkikeittiötä pojalleen suunnitteli. Sen siitä saa kun pätkii eikä nickejä mieleensä paina...
Hertta jälleen.
Aamulla olin siis viimeisessä neuvolassa ja ellei mitään tapahdu niin ensi maanantaina yliaikaiskontrolli äitipolilla. Nyt neuvola teki sisätutkimuksen ja kohdun suu kahdelle sormelle auki, pehmeä ja kalvo tosi ohut. Yritti vähän ärsyttää kohdunsuuta ja elän toivossa, että tuottaisi jotain tulosta synnytyksen käynnistymisen suhteen. Niin totaalisen kypsä olen tähän olotilaan. Vielä ei ainakaan ole tapahtunut mitään. Esikoinen syntyi lasketun ajan mukaan tänä päivänä eli 41+0.
Esikoisen synnytys siis käynnistyi vesien tihkumisella itsestään enkä käynnistystä haluaisi nytkään minäkään. Neuvolakätilö kyllä meinasi, että mikäli siihen joudutaan niin käynnistyy kyllä helposti ihan pienellä avustuksella. Toivottavasti kuitenkin itsestään vaikka heti. Pitänee mennä vaikka pienelle lenkille iltapäivällä, jos auttaisi. Nyt vielä ei voi, kun neiti nukkuu kauneusuniaan ja mies tietysti töissä.
Ai niin, onnea rypäleelle peikkotytöstä!
Olo on kyllä niin tuskainen, ettei tosikaan. Yö meni kyllä muuten suhthyvin, mutta kaksi kertaa heräsin selältäni ja paikat aivan juntturassa. Siinä sitten taas liitokset paukkui, kun itseäni ylös vessaan kampesin. Plääh! Alkaisi nyt ne supistelut jo, vaikka kyllä synnytyskin hirvittää, mutta loppuu sentään joskus. Niin ainakin yritä ajtella.
Hmm... mitähän muuta. Juu, Pähkinäneito, olen samaa mieltä muiden kanssa, että miehelläsi on hiukan hassu asenne leikkikeittiötä kohtaan. Tietysti se on hyvä lahja myös pojalle vai ajatteleeko miehesi, että poika ei tule koskaan tekemään ruokaa?! :-)
Juu, nyt jotain tekemistä hetkeksi vielä ennen kuin tyttö herää.
Omanapainen ja totaalisen kypsä Harmon 41+0
Synkkä tiistai ainakin täällä Pirkanmaalla. Kaikki lumet on sulaneet ja on taas märkää ja kuraista =/ Voi kun saatais oikeen paksu kerron puhdasta, valkosta lunta! Piristäis ainakin tän äidin mieltä hurjasti, lapsista puhumattakaan!
Rypäleelle isot onnittelut peikkotytön johdosta! Hurjalta kuulosti synnytyksesi, mutta onneksi kaikki meni sitten kuitenkin hyvin. Toivottavasti paranet pikaisesti ja pääset nauttimaan vauva-arjesta täysin siemauksin. Vai pitäisikö sanoa täysin rinnoin =)
Pähkinäneito: Kyllä minä ostaisin pojalleni keittiön jos sellaisen haluaisi! Ostettiinpa miehen kanssa hänelle 2v-lahjaksi jopa nuken sateenvarjorattaatkin =) Saa niissä työnnellä siskolta saamaansa nukkea. Kyllä pojatkin voi hoitaa nukkeja ja varsinkin laittaa ruokaa!!! Mä oon sitä mieltä. Ihan yhtä lailla siskonsakin leikkii välillä autoilla.. Sitä paitsi on hyvä opetella jo pienenä ruoanlaittoa ja keittiöhommia! Meillä ainakin hääräämme molemmat miehen kanssa keittiössä, koska ruoanlaitto sopii ihan hyvin sekä miehelle että naiselle. No toki, pääosin minä siellä kokkailen, mutta ei mies keittiössä pitäisi olla mikään outo juttu kenenkään kotona. Näin ajattelen minä =)
_vaavi_:lla on tänään laskettu aíka! Onnea ja supistuksia sinulle!
Hertta05: Meillä mies on ihan totaalisen kypsä tähän mun olotilaani! On aivan varma ettei enää ikinä halua minua raskaaksi. Vaan- kunhan vauva syntyy ja itse pääsen taas kuntoon, uskon että mies lämpiää vielä sille neljännellekin. Ainakin jonakin päivänä ;-)
Vaikka joo, toisaalta sitä ajattelee, ettei enää ikinä, mutta toisaalta on tosi vaikea kuvitella, että tämä olis tässä.. Ristiriitaisia ajatuksia.
Onko täällä muuten vielä muita sectioon meneviä äitejä? rila ainakin.. Mutta missä sinä oot kun ei oo mitään kuulunut? Semmonen kysymys mulla olis teille, että millä viikolla teille on sectio sovittu? Eilen olin neuvolassa ja siellä th ihmetteli kovastikin mulle sovittua kovin aikaista leikkauspäivää =/ (rv 38+4) Mahdollinen lakkohan siihen on syypää, mutta mietin että voidaanko sen uhalla sectiopäivä sopia liian aikaiseksi? Terkka vakuutteli, että vaikka sectio tehdäänkin 10 pv etuajassa, vauva on jo täysiaikainen ja painaa varmasti yli 3 kiloa. Mutta silti mua vähän huolettaa ja kiukuttaakin =( Onneksi kaikki on suuremmissa käsissä ja ei voi kun toivoa ja luottaa että kaikki sujuu hyvin.
Neuvola oli siis eilen ja eipä siellä mitään ihmeellistä. Vauva on kuulemma jo TODELLA alhaalla, että ei yhtään ihme jos välillä " vähän" vihloo. Valmis on siis sieltä tulemaan =)
Nyt menee ihan romaaniksi tämä kirjoittaminen! Taidan mennä hetkeksi pötköttämään tonne esikoisen viereen. Yöt kun vähän aina verottaa vessareissuineen ja kääntymisineen ja kolotuksineen ja ties mitä vielä..
Jaksamisia ja pitkää pinnaa kaikille tasapuolisesti!
Yazmin rv 37+5
Täällä ei ole tapahtunut vielä mitään. Tänään käytiin tytön kanssa aamulla pyörälenkillä, työnsin tyttöä kolmipyörässä mäkiä ylös ja alas niin että hiki virtasi. Sitten käytiin päiväsaunassa ennen lounasta ja otettiin kunnon löylyt:) Mutta ei vielä mitään! Täytyypi vielä keksiä jotain illaksi.
Viime yön nukuin pitkästä aikaa kokonaan ilman pissareissuja. Mutta kyllä sitten aamulla olikin jo kiire vessaan. Ihana herätä aamulla ja huomata nukkuneensa hyvin!
Huomenna taas neuvolaan. Toivotaan, että se on sitten viimeinen käynti. Aivan kamalan kärsimätön olo!
Hömme 39+3
... ei ehkä aivan yhtä aurinkoista kin eilen vaikkei mitään varsinaista valitettavaa kai olekaan.
ON: Supistelee heikosti ja painaa, mutten usko sen vievän eteenpäin. Väsyttää ja janottaa - liekö syy eilisissä lettukesteissä. Vähän on sellainen matala fiilis, kun ulkona on niin harmaata. Oliko se Tarald vai kuka joka kirjoitti mukavuudenhalun kohoamisesta; täällä ihan smanlaista. Minä jokapäiväisen ulkoillun ehdotona kannattaja meinasin jo aamulla jäädä kuopuksen kanssa sohvalle lököilemään kunnes vasta pitkän ajan päästä sain itseäni niskasta kiinni ja edes pipkkuhetkeksi pihalle. Nyt vielä pitäisi järjestää lasten villavaatteita laatikoihin kun ne eilen haettiin varastosta. Eikä meinaa millään huvittaa...
Rypäleelle paljon onnea! Onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin loppujen lopuksi!
A-K 39+3
On todella vaikeaa päästä koneelle rauhassa, kun esikoinen (2v) haluaa aina osallistua. Ja päikkäriajan käytän mielelläni nukkumiseen :)
Viikko sitten sunnuntaina mursin yhden jalkapöydän luun ja kuljen nyt jalka kipsissä laskettuun aikaan asti. Eli toisaalta olis ihana synnyttää ennen lakkoa, mutta kipsin poisto on ensimmäisenä lakkopäivänä. Kyllä ottaa päähän!!
Onnittelut jo jakautuneille ja tehokkaita supistuksia lasketun ajan tietämillä oleville.
Joku toivoi edellisen hitaan synnytyksen sijaan synnytyksen käynnistyvän vesien menolla. Eipä se ole tae. Esikoisen kohdalla homma alkoi vesien menolla ja supistukset alkoivat vasta noin 12 tuntia sen jälkeen. Eli paljon turhaa sairaalassa oleskelua eikä poiskaan enää päässyt.
Ja sitten oma masu. Eipä sinne kummempia. Tänään oli neuvola ja kaikki oli kunnossa. Pää on alhaalla, muttei mitenkään häiritsevän alhaalla ja liikkuikin vielä hieman. Esikoinen laskeutui vasta vesien menon jälkeen, joten enpä odota ihmeitä tämänkään kohdalla. Öisin kärsin lonkkakivuista ja heräilen jatkuvasti. Mutta liitoskivut ja närästys ovat jääneet ainakin väliaikaisesti tauolle.
Huomenna voisi hoitaa sairaalakassin kuntoon (yksi kassi synnytystä varten, toinen kotiutumista ja vielä kolmas esikoiselle hoitoa varten) kun ei jotenkin ole ollut sellainen olo että hommalla olisi mitenkään kiire.
Rontsukka rv 38+2
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11655611&p=1&tm…