Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko painoa tullut? Mulla nyt 4 kg ja rv 28.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime punnitus oli rv25+4 ja painoa oli tullut 4kg, uusi punnitus tän viikon perjantaina, silloin rv29+5 ja veikkaan että kilo-kaks on tullut kuukaudessa lisää painoa...

-Allu ja Pupu rv29+

Vierailija
2/27 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä niitä " painopyrähdyksiä" pian alkaa tulla.. koko raskauden aikana (rv40+2 punnittu) tuli +12kg, tyttö syntyi rv41+2. lähtöpainoon päästiin :)

t.Ufa, tyttö nyt reilu 8kk ja pikkukakkonen massussa (rv15+4)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtöpaino 57kg, nyt menossa 23+1. Viimeksi viikolla 22 oli punnitus, silloin painoa oli kertynyt 5,6kg lähtöpainoon. Kaveri painoi silloin n.400g.

Vierailija
4/27 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja painoa tullut n. 7 kg, eli samoilla linjoilla mennään näköjään kuin esikoisen kanssa. Hänen kanssaan tuli lopulta 17kg (syntyi 42+2), mut lähti 20kg pois, joten en jaksa olla kovin huolissani :)

Vierailija
5/27 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja painoa tullut lähtöpainoon lisää 12,3kg.. hupsista. :D

Vierailija
6/27 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kovinhan se on yksilöllistä ja alkupainostakin riippuvaa paljonko painoa tulee. Mulla nyt 25. viikko menossa ja tullut 11kg. Edellisessä raskaudessa tuli koko aikana vain 8,5kg. Nyt tulee varmasti vielä lisää painoa, mutta olipa lähtöpainokin 10kg vähemmän.

Eli ei näitä kiloja pysty vertaamaan lainkaan. Työkaverilla tuli koko raskaudessa vain 2.2kg, mulla samaan aikaan ekassa raskaudessa 17,5kg.

Eli jos tarkoitus oli kilpailla kenelle on tullut vähiten painoa, ni mä olen ainakin selvästi tehnyt pohjanoteerauksen..

Vierailija
7/27 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos tämä jotakin satuttaa niin ei kai ole pakko lukea tai vastata vai? Mutta en todella aikonut tehdä tästä mitään painonnousu kilpailua vain ihan mielenkiinnosta ja huvikseni asiaa kyselin kun ei ole tietoa paljonko yleensä paino ihmisillä nousee...

Vierailija
8/27 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odotellessani tuli painoa 11,5kg ja toisessa raskaudessa yht 7kg. Nyt tämä kolmas raskaus vasta alussa, mutta viime nevuolakäynnin jälkeen paino laskenut 200g. Eli painoa ei vielä ole tullut lisää. Viikkoja nyt 13+4. Kotona ei ole puntaria, joten en osaa sanoa minkä verran painoa on tullut 3 viikon aikana. Onneks suht. vähän tuota painoa tullut sillä tuota elopainoa on jo entuudestaan ihan riittävästi :))

Amaria 13+4

Vierailija
9/27 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tullut tähän mennessä painoa lähtöpainoon joku 5 kiloa lisää, ja rv 28 meneillään. Viimisen 7 viikon aikana paino noussut joka viikko +500g.

Vierailija
10/27 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi ajattelin siksi vastata, että kaikki vastaukset olivat tulleet niiltä joilla ei ole paino juurikaan noussut. Siksi ajattelin heittää korteni kekoon. Vertailu on kuitenkin vaikeaa kun kaikki on ihan eri viikoilla.

Ja pääasia on, ettei ota paineita tuli painoa paljon tai vähän. Pääasia että huolehtii itsestään ja vauvastaan ja hakeutuu tutkimuksiin tarvittaessa. Mä olen menossa vapaaehtoisesti sokerirasitukseen koska painoa on tullut näin paljon. Turvotusta ei juurikaan ole, joten en tiedä minne on sitten paino tullut -ja mistä! Mutta selvinnee.. Vauva kuitenkin ottaa äidistä kaiken tarvitsemansa, tuli äidille painoa tai ei. On sitten äidin tehtävänä täyttää omat ravintovaransa itseään varten kun vauva imee tärkeät ainesosat itseensä ;)

Mukavaa odotusta kaikille! :)

Vierailija
11/27 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä viel aattelin sellaista et ku en kertonut omaa lähtöpainooni ettei kenenkään tarvis olla morkkiksessa tai tuntea suurta riemua toisten ihrasta. Mähän voin olla vaikka 140 kg tai sit vähän laihempi. Ei ollut tarkoitus todellakaan aiheesta vouhottaa... Mutta eiköhän asia ole nyt käsitelty. Mukavia päiviä vaan kaikenkokoisille!

Vierailija
12/27 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtöpaino: 52kg

Rv 22 ja painoa tullut +9kg

Vierailija
13/27 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtöpaino oli n. 59kg, painoa on tullut n. 15kg ja viikkoja on 37+1. Uskon kuitenkin että suuri osa kiloista lähtee pian synnytyksen jälkeen. Alusta asti olen syönyt monipuolisesti enkä ole päästänyt itseäni olemaan nälässä, kuten ennen raskausaikaa saatoin helpostikin antaa.. Painoahan siinä kertyy mutta vauvan kasvu ja terveys on ehdottomasti pääasia!

Vierailija
14/27 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja lähtöpaino oli normaali, bmi 25. Rv 28 oli painoa tullut 4kiloa, mutta sen jälkeen on tasaisesti noussut. Nyt ollaan rv 37 ja painoa on yhteensä tullut vajaa 10kg. Suurin lisääjä tällä hetkellä voimakas turvotus, jota tukisukatkaan ei tahdo enää pitää kurissa. Normaalisti oon pyrkinyt syömään ja kunnon mukaan liikkumaan.

Tsemppiä kaikille odottajille

oonaliinu rv37

Vierailija
15/27 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 25kg, joten tuohon mennessä oli varmaan +-10kg. Mutta kaikki läks ja jossain vaiheessa allekin meni. Mutta sitten on niitä joilla tulee vaan kymmenen kg mut niist jää lopullisesti pari roikkumaan...

Eikä se tosissaan ole pakosti mistään syömisistä kiinni...

Vierailija
16/27 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmen lapsen äiti ja odotan neljättä. Painoindeksini on aina ollut 19-20 ennen raskauksia. Raskausaikana paino noussut joka kerta 15-17kg. Nyt olen viikolla 20 ja painoa tullut 4kg. Joskus ottaa päähän kun perse levenee niin vietävästi raskausaikana! Mutta aina ne kilot lähtee itsestään. En ole elämäni aikana vielä koskaan laihduttanut. Syön raskausaikana aina tarveellisemmin kuin muuten. Myös kevyemmin koska muuten närästää ja tulee ähky ja varsinkin alkuraskaudessa tulee huono olo. Silti paino nousee joten kyllä se on ihan luonnollista eli antaa tulla vaan! :)

Vierailija
17/27 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ihan tarkistaa neuvolakortista vko28 1.lapsi: 12kg, 2.lapsi: 9kg.

Yhteensä ensimmäisestä tuli n.24kg ja toisessa on rv39 menossa ja on +22kg kasassa. Aika samoissa mennään ja turvotusta löytyy. ;-)

Lähtöpainot olivat 59kg/61kg ja bmi:t 18,8/19,5.

Kaikki kilot on tarkoitus pudottaa ja hankkia takaisin sixpack. ;-)

Vierailija
18/27 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

takaisin ennalleen. Toivossa edelleen hyvä elää =)

Vierailija
19/27 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edell. raskaudessa painoa tuli 30kg, hyvin lähteneet aikoinaan pois. Nyt rv 26 (melkein) ja painoa tullut jo 20kg eli samoissa pyöritään ja eiköhän tehdä ennätys. Ei huolta, kyllä se paino taas tasaantuu aikanaan.

Vierailija
20/27 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoa tullut nyt 7,6kg