** Marraskuisten maanantai **
Kommentit (17)
Sasuasu: kiva käly sulla! Eiköhän se ole niin, että ensin työt ja sitten huvit.
Ei täälläkään olossa kehumista. Kärsimättömyys kasvaa ja kasvaa. Mistä johtuu, että pahimmat supistukset tulevat yöllä ja sitten niiden jatkumista jää odottamaan eikä nukkumisesta tule enää mitään?!!! Eikä ne jatku sitten kumminkaan. Huokaus!
Onneksi on maanantai ja viikonloppu ohitse. Meillä on paljon helpompaa esikoisen kanssa kahdestaan kotona, ku viikonloppusin jolloin ukko sählää meidän rutiineja ja kaikki päätyy aina kiukutteluun ja huutoon. Miehiltä todella puuttuu jokin organisointikyky-siru aivoista plus että heidän omat tarpeensa on aina muiden tarpeiden edellä.
Täytyy tästä lähteä vielä ulos ennen pimeän tuloa. Ilma on ihana, mutta ongelmana on, ettei toppahousut mahdu päälle ja aamupäivälläkin meinasin jäätyä pystyyn. Täytyy olla vaan tunti kerrallaan, että tyttö saa purettua suurimmat energiat:)
Jaksamista kaikille!
Hömme 39+2
Onneksi olkoon nyytin saaneille!
Viime yö oli taas rikkonainen ja nenäkin ratkesi. Tuli sitten heikko-olo ja meinas taju lähteä, mikä on ihan normaalia mulle kun näen verta. Vois täs varmaankin päikkärit nukkua taasen... Omaan napaan ei muuta....
rv 39+5
Voi sasusasu voimia, itselläkin pinna lyhyt nyt=(
~~~~Onnitellut uusille pikkunyytin kainaloonsa saaneille=)=)~~~~
Miten täälä on näin hiljaista nyt ,onko loputkin marrasmasut lähteneet synnyttämään vaikka marraskuu on vasta aluillansa!*
Aamu meni esikoisen kanssa kaupassa, asioilla ja neuvolassa.
Neuvolassa kaikki näytti hyvältä sf mitta 35 syke 140 turvotusta +- pissa-puhdas.
Sanoi kyllä että mahd.käynnistys voi olla jo ennen laskettua aikaa johtuen esikoisen vaikeasta synnytyksestä ja huonosta kunnosta. Pisteitä poika sai 2, 4 ja 10min jälkeen 6.
EILEN VIIMEIN SAIN MIEHEN KOKOOMAAN PINNIKSEN=) Tänään silitin pinnisverhot,pussilakanasetin ja jouluverhot valmiiksi ym.
Lauantaina juhlitaan hieman etuajassa pojan 3v syntymäpäiviä niitä pitäisi loppuviikon valmistella=)
pähkinäneito 36+6
Olen erittäin samaa mieltä kanssasi MIEHILTÄ TOSIAAN PUUTTUU ORGANISOINTIKYKY. Ja kyllä maanantai näin äitiyslomalla tuntuu hyvältä ja rennolta kun mies palaa töihin!=)
Huh....että voi olla odottaminen rankkaa. Aamupäivällä kävin neuvolassa ja kaikki ok. Torstaina uusi aika ja silloin sitten varataan aika polille jos ei vielä ole syntynyt. Ihmiset kyselee koko ajan ja itsekin miettii, että eikö jo vois tulla. Pitää yrittää vaan koota ajatukset ja keksiä jotain muuta. Helpommin kuitenkin sanottu kuin tehty.
Täällä siis ei sen ihmeempää ole....eikä oikein mikään kiinnostakaan. Kaveritkin ovat kaikki hävinneet jonnekin. Ihan kuin olisin ruttotautinen...pelkääkö ne, ettei mua voi tavata jos vaikka synnytän siihen paikkaan!!!! Vai mikähän lie ongelmana!!! Ärsyttää.....:(
Dragondream 40+5
Onnea kovasti kaikille uusille nyyttinsä hakeneille :)
Voi, kun pääsis jo pian itekkin. Mutta täällä ei tunnu olevan mitään oireita, jotka viittais lähestyvään synnytykseen. No, tarvii olla toiveikas, kun esikoisen synnytyskin alkoi kuin salama kirkkaalta taivaalta...Vatsa on kyllä sekaisin, mutta se nyt on ollut jo hyvän aikaa muutenkin. Ärsyttää hypätä vessassa! Ja lenkkeilystä tai s:stä ei oo kyllä ainakaan mulle mitään hyötyä...
Montakohan meitä EI synnyttäneitä tässä ketjussa vielä on? Tuntuu, että kauheen aikaisin on päästy vauhtiin :) Lokakuisiakin tuolla keikkuu vielä muutama ja täällä vaan väki vähenee. No, ehkä sitä sitten lähiaikoina itsekin pääsee.
Siedettävää oloa kaikille! ja niitä supistuksiakin kait suurimmalle osalle :)
Liiruli 39+4
Heippa jälleen!
Roikkuuhan meitä tässä pinossa vaikka kuinka - viimeiset vielä joulukuun ollessa jo pitkälä. Hei tytöt, nyt on vasta viides päivä, ei ole kiirettä!
No juu, olipas pirtskan toiveikas aloitus. Kyllä itsellekin jo synnyttäminen sopisi, mutta jotenkin mä olen kohtaloon alistunut ja odottelen nyt taas aika rauhassa. Sovin menoja seuraavlle viikoille (ja toivon että sen sijaan tekisinkin jotain muuta) ja järkkäilen kuopukselle nimppareitakin. Itselläkin on kyllä synttärit loppuviikosta, mutta yhtään vierasta en kyllä aio niiden vuoksi kestitä.
Muualla kuin kotona retkeily avartaa mieltä ja pinnaa, mutta täytyy sanoa, että hiukan omituista on taas poimia vessoja matkan varrelle. Lauantaina hautausmaareissuun tarvittiin kahden huoltoaseman vessat ja tämänpäiväiseen kaupunkinretkeen komen eri paikan hotelli helpotukset. Vauva vissiin tunkee pään mun virtsarakkoon varsinkin autossa istuessa. Perhe kattelee leluja lelusastoilla sillä välin kun äiti pissii..
Sasusasu: matka ei sulla oo enää pitkä, voimia! Mä tiedän ton ärsytyskynnyksen totaalisen ylittymisen kun lapsen läksyt ei luista ja siinä koittaa auttaa ja palkka on pelkkää huutoa ja vitinää... Ja olen ihan samaa mieltä, että jos läksyt on vajaat, ei kaverit tuu vaikka olis jotain alustavasti sovittukin... kumma jos ei sitä kaikki tajua.
Vointeja kaikille taas. Mä alan vähän siistiin paikkoja ja paistaan lettuja kun puoliso lupas viedä koko katraan ulkohommiin.
A-K 39+2
Aletaanko me kirjoittelemaan sitten kunhan muu väki vähenee?
Kävin äippäpolilla tänään, rv 37, verenpaine mulle vähän korkeissa lukemissa, kun tavallisesti on niin matala. vauvan painoarvio n. 3100g, jotenka vissiin pienempi vauveli ois tulossa kuin esikoinen (joka yli 4100g). periaatteessa kaikki hyvin.
Sympatiat kaikille kärsiville, itse viel ämelkoisen hyvävoimaisena, kun siis huomenna täyttyy 37 viikkoa. Niin, ja minä varmastikin olen täällä vielä joulukuussakin, ainakin jos tuota äippäpolin lääkäriä on uskominen, joten enköhän minäkin ehdi vielä noita vaivoja keräämään, muitakin kuin yölliset ravaamiset vessassa ja syömässä... :)
Leitz
Terveisiä Ikeasta ja Kodin ykkösestä. Kävin em. paikoissa nojailemassa ostoskärryihin ja istumassa sohvilla. Mulla on vihdoin vähän sellainen olo, että tämäkin vauva aikoo vielä joskus syntyä. Aamulla kävelin ulkona reippaasti puoli tuntia, eikä mitään. " Onneksi" tuolla kauppareissulla kuitenkin alkoi supistelu ja selän polttaminen. Onneksi siksi, että poikia odottaessani tällaista on ollut viikko kaupalla, enkä ole uskaltanut edes ajatella, että ilman kärvistelyä selviäisin synnytykseen saakka. Lähestyy, lähestyy...
Meillä on vielä valmistelut puolitiessä, vaikka huonekalujen järjestelyt hoidettiinkin viime viikolla. Homma tyssäsi yht´äkkiä siihen, etten löytänyt pinnasänkyä mistään. Pari päivää oltiin ulalla, mutta nyt äitini on ilmoittanut sen olevan heidän vintillään. Aikaisemmin sanoi, että ei ole siellä. Nyt pitäisi vain käydä ilman lapsia ajamassa 60km suuntaansa vain hakemassa sänky kotiin, kypsää.
Autokaupoista olen kirjoitellut viime viikolla. Nyt ollaan toivottavasti loppusuoralla. Huomenna mennään koeajamaan sellaista yksilöä Fordin S-maxista, jossa on seitsemän paikkaa ja väliraha meille sopiva. Toivottavasti natsaa, sillä kohta sen pitäisi olla alla, jotta liikkeelle päästään.
Onnea huomiseen käynnistykseen (?)!. Olen surkea näissä nimimerkeissä:(
Pepi 38+6
Pikaisella visiitillä taas teidän pinossa =) Piti tulla toivottamaan jaksamista teille ja etenkin niille joilla jo laskettuaika ohitettu! Pian se nyytti tuhisee kainalossa =)
Itsellä vielä monta monituista kuukautta aikaa oman nyytin saantiin, vaikka pääasia että sitten kesäkuussa syntyy ja tämän vauvan jo pitää saisimme =) Tänään ultrassa näkyikin yksi pieni vauvan alku jonka sydän pompotti kuin pieni kirppu =)
Isot onnittelut minultakin kaikille jo vauvansa lunastaneille!
Kauris rv8
Viikkoja ois nyt kasassa 39+6 ja aika hauska olo kun kuitenkin odottaa niin malttamattomana et syntys jo, mut sitte toisaalta synnytys pelottaa ihan kamalasti...:/
Ja ihan sitäkin odottaa innolla et mahtuu taas vaatteet päälle ja voi maata mahallaan hierottavana jne...siitähän tääl olikin jo aikasemmin keskustelua..:)
Tänään oli neuvola jossa ei mitään uutta..viikon päähän uus aika jonne ei toivon mukaan todellakaan tarvitse mennä..!!!!!!!!
Eilen illalla tuli kipeitä suppareita kahen tunnin ajan jopa 3min välein mut siihenpä ne sitten jäi.....olipa aika petetty olo...:D
Hermot on kireellä ja närästys vaivaa jatkuvasti.....valivalivali...
Vauva on kuulemma jo tosi alhaalla; sen tiesinkin kun ei kävely meinaa enää onnistua..:) painoarvio ois sellanen 3800g joten saas nähdä kuinka käy..tuntuu ainaki et nyt ois tulossa aiempia isompi vauveli..(hui....)
Oikein hyvää alkuviikkoa kaikille!!:)
-Marika ja vaavi
Sain pitkästä aikaa taas itseäni niskasta kiinni ja tulin kuulumisia kirjottelemaan... Onnea kaikille jotka ovat jo " urakasta" suoriutuneet!!
Minulla oli viime pe neuvola ja silloin viikkoja tasan 39. Th oli sitä mietltä että viikonlopun aikana varmasti vauva syntyy, mutta mitä vielä! Yritin siivoilla ja touhuilla kaikenlaista mutta ei apua. Sf-mitta oli tippunut edellisestä kerrasta 1,5cm ja vauva on tiukasti päästään jo kiinnittynyt.
Viime yönä sitten heräsin ensimmäisiin tuntuviin supistuksiin. Eivät olleet kovin kipeitä, mutta sen verran kuitenkin tuntuvia että unta en saanut.. Supistukset loppuivat kuitenki seitsemän aikaan (kesti puoli kolmesta) ja sain nukuttua vielä. Esikoisen kanssa sitten kömmittiin aamupalalle vasta kymmenen aikaan. Pitkin päivää on muutama satunnainen suppari tullu, mutta ei " kunnollisia" . Jospa ensi yönä pääsis lähtemään. Täällä on ihan kalama syysmyrsky, tuntuu että puut kaatuu!! Aamulla oli hiukan luntakin maassa, mutta nyt on vesi vienyt kaikki mennessään.
Taidan alkaa iltakahvin keittoon ja odottelemaan mitä ensi yö tuo tullessaan!
Voimia kaikille ja supistuksia niitä tarviville/toivoville!
Heidi ja masu rv 39+3
Ei taaltakaan ole viela lahdetty synnarille, ehei! Ei mitenkaan tunnu silta, etta viela olisi sen aika eika kroppakaan viela anna siita merkkeja. Taman viikon voisin olla viela " lomalla" ja sitten saa syntya ;) Miehen mielesta saisi menna pari paivaa yli lasketun ajan, koska sitten hanella on enemman vapaata, en kylla ole ihan samaan mielta hanen kanssaan. Eipahan noiden miesten tarvitse tata masua kantaa, eika unettomia oita karsia. Mutta nyt on onneksi viela aikaa saada hieman hommia tehtya ja vaan lohoiltya.
SASUSASULLE sympatiat! Teit ihan samoin, kuin mina olisin tehnyt koulutoiden suhteen. Toivottavasti ne tulivat loppujen lopuksi tehtya ja lapset paasivat leikkimaan :) Hermot ovat ajoittain kylla taallakin tiukalla.
Tuosta miesten organisointikyvysta oli myos joillain kommenttia. Viikonloput ovat kylla ihania sen suhteen, etta poika ja mies leikkivat yhdessa, mutta arki ei kieltamatta rullaa ihan yhta sujuvasti kuin viikoilla. Klassinen juttu ainakin meilla on esim. valipalan anto puoli tuntia ennen lounasaikaa. Siinahan sitten koitan saada pojan syomaan vihanneksensa, kun on juuri pistellyt pari keksia pahimpaan nalkaansa.
Parasta aikaa odottelen lasifirman saapumista. Pari viikkoa sitten keskella yota kuului iso pamaus. Meilla on suihku lasiseinien sisalla ja yksi seina oli mennyt rikki, taysin silpuksi. Kello oli nelja aamulla, joten kukaan ei varmasti ollut silloin lyomassa seinaa rikki. Siina oli varmaan jokin asennusvika. Onneksi kukaan ei ollut suihkussa juuri silla hetkella koska niita pienen pienia lasinsirpaleita oli ympari kylpyhuonetta. Firma tuli onneksi siivoamaan pois vanhan seinan, mutta sita uutta ollaan saatu odottaa hyvan tovin. Suihkussa ollaan kuitenkin paasty kaymaan :)
Selva, lahdenpas tasta lohoilemaan sohvalle. Mukavaa maanantai-iltaa kaikille!
Skusku 38+1
Maanantain kunniaksi taidan minäkin kirjoittaa pari sanaa. Meiltä on tietokone hajoamassa, mutta onneksi rakas mieheni sai järkättyä mulle vanhan työläppärinsä väliaikaisesti käyttöön!
Kävin tänään neuvolassa ainoastaan mittauttamassa verenpaineen ja pissan. Verenpaine oli jotain lukemia 148/98 eli melko korkea. Tosin se on viime viikot ollut koko ajan noususuunnassa. Huomenna menen uudestaan neuvolaan sitä mittauttamaan ja keskiviikkona onkin sitten jo Naikkarilla seuraava ultra ja myös nuo samat mittaukset. Toivottavasti mulle ei nyt kalkkiviivoilla kehity enää mitään raskausmyrkytystä. Mitään muita oireita kuin tuo verenpaine ei ainakaan vielä ole onneksi.
Käveleminen on päivä päivältä yhä tuskaisempaa. Taidankohan kohta tarvita kävelykepin, tuntuu vähän siltä... Mulla on tänään alkanut tulla enemmän tuommosta tiiviimpää limaa tuolta ' alakerrasta' , se on enimmäkseen väritöntä kylläkin tai mukana on ollut pikkuisen ruskeaa joinakin kertoina. En tiedä, oliskos merkkejä tulevasta vai taidankohan minäkin haaveilla turhia...
fubu ja tuplat 38+0
Sasusasu: Voimahali sulle! Muaki ottaa päähän ku hermot menee tyttöjen kaa jatkuvasti ja potuttaa niin helevetisti ku mies ei paljoo mitään tee vaan ite joudun kaiken täällä kotona höösäämään. Pääsis jo synnyttää ni sais levätä sairaalassa täyshoidossa pari päivää ja sais ihailla pientä vastasyntynyttä ilman keskeytyksiä. Täällä myös itkettää ihan vaan väsymyksestä :(
Ei ois pitäny kutsuu tänään illalla vieraitakaan ku ei oikeen jaksanukaan. No nyt oon viisaampi enkä sovi enää mitään ihmeempää tähän ennen ku vauva syntyy ellen sit haluu ite ehdottomasti. Pakko alkaa aatella enemmän itteään tai tuntuu et vaan väsyttää ja itkettää!
Mul on ollu oikee käsi tänään ihan puutunu ja varsinki nimetön. Viime yöstä aamuyö meni ihan plörinäks ku käsi oli niin puutunu etten saanu untakaan. Soitin Jorviin mut kätilö sano et se johtuu turvotuksesta ja ei sille oikeen voi tehä mitään. Jos tulee kipuja yms. ni sit täytyy lähtee näytille. Jospa alkais pian jo supistaa ihan tosissaan ja pääsis lähtee synnyttää eikä vaan näytille...oi että mä jo ootan niitä kivuliaita ja todella kivuliaita suppareita ;)
Hömme1: Mulla ihan sama juttu eli parina yönä tullu kipakoita supistuksia ja sit ei mitään! Tulis vaik lapsivedet ni lähtis homma etenee tai sit se limatulppa. Totta on et miehet ne olettaa kaiken pyörivän niiden oman navan ympärillä. Ei väliä jos yks raskaana oleva nainen joka sattuu olee oma rakas on ihan väsy vaan sillä on väliä et mies on väsy ja ei jaksa mitään. Tän raskaana olevan on sit ihan pakko tehä kaikki vaikka alapäätä juilis ja päässä sumenis. Ei reilua!
Dragondream: Jaksamista synnytyksen alkamisen odotteluun! Varmasti ottaa päähän ku ihmiset alkaa kysellä et eikö oo vielkään syntyny.
Kauris-80: Ihanaa et pieni sydän sykki tänään ultrassa! Nyt voi jo onnitella kunnolla sua raskaudesta :)
Heidi_79: Ehkäpä lähtö synnyttämään tulee ens yönä :)
fubu: Taitaa olla sullaki tositoimet pian edessä ja tuplat kohta kainalossa!
Mies meni taas jo sänkyyn joten ei mitään seuraa täällä kotona. Mies herää töihin aamusin kuudelta ja menee seiskaks joten ei voi sille mitään et on väsyny. Ymmärrän mut voi ku se ottais mut näin loppuraskaudesta vähän paremmin huomioon. Siis tarkotan syliin kutiteltavaks, hierottavaks yms. ku saadaan olla tyttöjen mentyy nukkumaan kahestaan...turhaa toivetta
Valivali tuli täältäki... :(
Tarald ja tiitiäinen joka on liikkunu tosi vähän tänään 38+2
Kauris; Olipa mukava kuulla että saitte hyviä uutisia ultrasta! Toivotaan että kaikki menee hyvin!
Tsemppiä vaan käynnistykseen meneville ja suppareiden kans taisteleville, toivottan että tehoa alkais löytymään ja pääsisitte tositoimiin!
Sitten valivalia omasta navasta..
Oon iha varma että tääkin menee yliajalle ja joudun taas käynnistykseen..eipä siinä sitten mitään tietty voi, mut oisin toivonut kokevani itekseenkin alkaneen synnytyksen..tää kun tod. näk. tulee viimenen " yritys" asian suhteen olemaan.
No, nyt lähen valittamaan tuonne sohvan nurkkaan miehen kainaloon..
Milenna ja rv 39+2
Kukaan ei näköjään ollut aloittanut pinoa, vaikka päivä on jo pitkällä. Minä aloitin ja vain valittaakseni oloani..
Vituttaa ja masentaa totaalisesti.. Esikoinen on tänään kotona kun sillä on kotityöpäivä. On istunut keittiössä tekemässä läksyjä nyt neljä tuntia, eikä ole vieläkään saanut tehtäviään tehtyä. Koitin tunteroisen auttaa poikaa selviytymään urakastaan, mutta sain vastalahjaksi vain marinaa ja kitinää ja kiukuttelua. Tappeluksihan se meni ja loppujen lopuksi heitin kirjat ja vihot pojan päälle ja taisinpa tukistaakin. Mahatavaa!
Lupasin kälylleni, että otan heidän pojan leikkimään meille iltapäiväksi, mutta sanoin jo aamulla että pojan täytyy ensin tehdä läksyt, mutta että varmaan ehtii tehdä ennen puoltapäivää. Kello oli silloin yhdeksän. Eipä ehtinyt, joten soitin puoli 12 ja kerroin teilanteen ja että voin hakea poikansa vähän myöhemmin omani tehtyä läksynsä. Se muija alkoi vihaisena syyttään mua siitä että lupasin ottaa pojan ja että mun ois pitänyt sanoa etten pysty häntä ottamaan ja että nyt hänen poikansa pettyy pahemman kerran. Mä sanoin että minähän sanoin, että pojan on ihan pakko tehdä läksyt ensin, eikä ole minun syyni ettei se ehtinytkään niitä tehdä. Se vaan inkutti ja änkytti ja jäkätti ja mä meinasin jo paiskata luurin korvaan, mutta maltoin kuitenkin mieleni. Siinä se huusi sitten vähän aikaa mulle ja sanoi, etten saisi puhua hänelle tuohon sävyyn jne jne. Puhelu loppui siihen kun hän aikoi soittaa mulle kahden aikaan uudestaan. Vittu, mikä ämmä..
Vauva ei vaan synny.. Läääri soitti ja sanoi, että odotellaan, mutta ei perjantaita kauempaa. Sitten käynnistellään. Vituttaa sekin, kun käynnistys ei mulla toiminut viimeksikään. Kolmesti yritettiin. Arvatenkin se sitten päättyy helvetinmoisten tuskien jälkeen sektioon, enkä missään nimessä sellaista halua. Lähtis nyt itsekseen käyntiin.. Suppareiden tehostaminen oksitosiinilla on mulla ollut molemmissa synnytyksissä käytössä ja toiminut hyvin. Käynnistyskeinona ei vaan toimi..
Kyllä on mieli maassa. Itkettää ja väsyttää..
Toivottavasti teillä muilla on kirkaampaa..
T:Sasusasu 40+2