Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä nyt taitaa olla aika harkita lapsen laittamista päiväkotiin, vaikka itse olenkin vain kotona

Vierailija
05.11.2007 |

Lapsi on kuitenkin jo yli 3. Pikkusisko 1.5v ja nyt odotan kaksosia.

Pitäisi tuo vanhin viedä parinapäivänä viikossa hoitoon. Sillä itsellä tulee varmasti olemaan aika rankkaa vauvojen synnyttyä.

Vai pitäisikö sitä vain jaksaa. Kun toisaalta lapset voisivat leikkiä keskenään ja viihdyttää toisiaan kun mie olen kaksosten kanssa.

Ei kyllä tiedä yhtään mitä tässä tekisiä, tai mikä olisi esikoiselle ja meille muille parhaaksi.

Tuota 1. 5vuotiasta en kyllä hoitoon edes harkitse. On vielä niin pieni siihen.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerhoja ei ole eikä sukulaisia hoitoavuksi.

Mies tietenkin on iltaisin ja viikonloppuisin, mutta näitä arkipäivä nyt lähinnä mietin.

Onko täällä muita keillä ollut samatilanne. Pärjääkö sitä kotona kaikkien kanssa?

Esikoinen vielä vilkas tapaus joka vaatii paljon toimintaa.

t: ap

Vierailija
2/5 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tarvitsee myös ikäistään seuraa, ja tuollainen hoitomäärä ei ole kovin rankka lapselle.

Kerhoja en harkitsisi. Ne ovat yleensäkin vain muutaman tunnin, jolloin on suurempi vaiva pukea lapset, viedä kerhoon, tulla kotiin, pukea muut lapset ja lähteä hakemaan esikoinen kerhosta. Ja kun kerhossa pitää olla viemässä ja vastassa tasan tiettynä kellonaikana (esim. klo 14.00), niin se on aika rumbaa. Kun vauvat tekevät kuitenkin kakan juuri ennen lähtöä... Päiväkodista hakeminen ei ole minuutin päälle tarkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ulkoilee pienempien kanssa sen väliajan. Ei tarvitse pukea ja riisua ketään, ja tulee lähdettyä.

Vierailija
4/5 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kysele täällä, paitsi jos et halua laittaa 3-vuotiasta hoitoon. Täällä saa aina nämä samat vastaukset.

Jos haluat ihan oikeasti pohdiskelu-apua, niin onko teillä mummia, vaaria, muita sukulaisia lähellä, jotka voivat auttaa sinua? Jos olet itse vaikka vatsataudissa ta kovassa kuumeessa, voiko mies jäädä kotiin?

Miten pärjäät, jos kaksoset syntyvät etuajassa, ja jäävät sairaalaan vaikka kuukaudeksi? Jaksatko, jos molemmilla kaksosilla on koliikki ja/tai he eivät nuku yöllä?

Ovatko isommat lapsesi rauhallisia ja omissa oloissaan leikkiviä vai kaipaavatko seuraa ja toimintaa? 3-vuotiaallehan joku ryhmätoiminta olisi kyllä jo hyväksi.

Vierailija
5/5 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä varmaan laittaisin joko molemmat isommat hoitoon tai sitten en kumpaakaan.

Mulla on nyt 2-v ja 4-v lapset ja keväällä syntyy vauva. Kesä ollaan yhdessä kotona, ja syksyllä onneksi molemmat isommat pääsee jo kerhoon. Koska nyt kun vaan isompi on kerhossa, niin täytyy tota pienempää koko ajan ajatella toimissaan, ei se ole reilua, että kun esikoinen on poissa, niin pienempikin on " näkymätön" ja äiti tekee vaan omiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi