Saako kotiäiti sairaslomaa?!
Ristiselkä oli jo aamulla niin pirun kipeä, etten meinannut saada vauvaa ylös korotetusta pinnasängystä. Nyt tekee jo vaikeaa kävelläkin! Olen napsinut jo yhteensä 2g Panadolia, mutta sama kuin olisin vetänyt plaseboa. En edes kärsi kumartua 3-vuotiaani tasolle, että voisin häntä torua, saati että voisin noukkia lattiapinta-alan siistiksi.
Tietääkö joku saako tällaisesta " työkyvyttömyydestä" kotiäidit minkäänlaista tukea tai " saikkua" ?
Kommentit (6)
Hoitoon en valitettavasti voi laittaa vielä tuota kannettavaa, siis 6kk ikäistä moniallergista käytännössä täysimetettyä pikkuvauvaa, kun ei sopivia ruokia tunnu löytyvän, ja jolle lääkäri ei suostu vaan myöntämään korvikereseptiä, " kun oma maito ei kerran ole vielä mitenkään loppumassa" . Isommathan kävelevät jo itse, mutta tosiaan ottavat hymyssä suin kaiken irti tästä minun puolikuntoisuudestani.
ap
Tilasin heti ajan naprapaatille joka " rusautti" selän kuntoon. Oli nikamalukko ristiselässä.
Sairaslomaa ei saa mutta kannatta hakea heti apua joko lääkäriltä tai juuri naprapaatilta.
suorin rantein. Jännitä aina vatsanseudun lihakset ennenkuin esim nouset sängystä ylös tai istut alas. Sängystä ylös kyljen kautta. Myös nostoissa täytyy tukea omilla lihaksilla. Opi oikeat tavat käyttää lihasvoimaa. Aina tulijalka edessä jos joudut kumartamaan eteenpäin.
ja sen jälkeen ei saanut pitää kuukauteen edes sylissä mitään kiloa painavampaa, saati nostella.
Silloin olis just pitänyt jäädä hoitovapaalle, eli ä-loma oli loppu ja meillä tuo kk hoidettiin nii, että mies jäi kotiin hoitovapaalle ja itse olin myös kotona sairaspäivärahalla.
Mitään kotiapua ei ainakaan HKIssä ollut antaa,
tuo oli ainut vaihtoehto.
Onneksi miehen työnantajalla löytyi joustoa...
sitten saa sairauspäivärahaa. Soita MLL:stä hoitaja.
kun kehtaa ruikuttaa :(
Valitan.