***ELOHAAVEET ma-ke vko45***
Kommentit (23)
Nyt on taas verikokeissa käyty. Tuloksia pitää odottaa pari viikkoa, mutta kaikista kamalinta on, että keskussairaalaan soittaessani saimme ajan TAMMIKUUN lopulle! Voi ei, en kestä en. Luulin jo niin, että saan edes jonkinlaista hormoonihoitoa jo tänä vuonna :( Nyt aloitan Terolutit ja pidän hiljaiseloa loppuvuoden.
Rizza kp 36-47, yk 18
Olipas tullut listalle väkeä :) Kiva kiva, että on porukkaa kasassa. Jos täällä on vielä joku joka ei ole tuonne elohaaveet listalle ilmoittautunut, niin sinne vaan pistämään omat tiedot perään, niin seuraavassa päivityksessä sitten laitan. En nyt ihan joka päivä ole listaa päivittelemässä, kuten olette huomannut, joten jos viive vaivaa, niin joku muukin voi välillä päivitellä.
[b]Rizza:[/b] Menipäs sulla kauas tuo keskussairaalan aika :/ Toivottavasti sit hoidot muuten käynnistyis nopeaa.
Mä kävin ite nyt eilen siinä tssg:ssä eli munatorvien aukiolotutkimuksessa. Tutkittiin myös kohtu, kun valitin että oli jo 2 viikkoa ollut vuotoa (ensin tiputelu, sit kk-vuoto ja sit taas tiputtelu). Tutkimus tehtiin siis niin, että työnsi katetrin kohtuun ja sit ruiskutti suolaliuosta(?) ja ilmaa(?) vuorotellen ja sit ultras samalla. Pelkäsin etukäteen kipua, mut ei se sattunu. Olin tosin ottanu kyl vahvan kipulääkkeen etukäteen kaiken varalta. Oli sellainen menkkamainen jomotus vaan mikä tuntu tutkimuksen aikana. Kohtu oli ok, ei polyyppeja tmv ja munatorvet oli auki. Kyllä mulla oli silti tutkimuksen jälkeen hutera olo, ku olin niin jännittänyt sitä. Mut näin jälkikäteen voisin todeta, että voisin kyl uudestaankin mennä tuohon, eli ei ollu paha tutkimus kuitenkaan. Tosin en tiedä vaikuttaisko kipuihin se, jos munatorvet olisikin olleet tukossa. Ku paineellahan se sitä suolavettä sinne kai pusersi.
No nyt sit vaan ootellaan vielä miehen simppatestin tulosta. Siihen voi mennä vielä yli viikko. Ja puhelinaika on varattu vasta reilun parin viikon päähän.
Lääkäri usko, että simppatestiki tulee normaalina takas, meinas että mun ikä kai täs jo vaikuttaa siihen, ettei tärppää. Uskoi siihen että raskaudutaan kyllä vielä kun vähän avustetaan. Meinas että jahka kuullaan simppatestin tuloksen olevan normaali niin sit kokeillaan mulle clomeja vähä vahvistamaan ovista, vaikka mulla periaatteessa kaikki verikokeet olikin normaaleja. Sanoi, että clomit voi silti auttaa. Sanoi myös, että tämä tssg_tutkimuskin saattaa auttaa raskautumises, kun siinä munatorvet puhdistuvat. Katsotaan miten käy.
Ilmeisesti sit puolen vuoden päästä kokeilaan jotain rankempia hedelmöityshoitoja, jos ei clomeilla siihen mennessä tärppää.
Ihan hyvä mieli siis nyt. Jospa tämä vielä tästä ja joku päivä saisin minäkin sen toisen viivan vielä testiin.
Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
Koralli73 kp 9/25-30 yk 17
Menkat alkoi tänään oikein rytinällä. Ensin kovat vatsa- je selkäkivut puolen tunnin ajan ja heti alkoi kunnon vuoto. Ehdin jo aamulla tehdä negatestinkin, joten toisaalta nyt helpotti ettei tarvi enää yhtään päivää piinailla ja miettiä masuoireita.
Mutta kyllä silti masentaa, kun oltiin jo niin asennoiduttu raskauteen ja ensi kesää suunniteltu. Mun tän hetkinen työsuhdekin loppuu kesäkuun loppuun, joten silloin ois ollu niiiin hyvä aika jäädä äitiyslomalle. Mutta eipä suunitelmat aina/koskaan mene niin kuin ajattelee.
Nyt sitten heittäydyin taikauskoiseksi, kun isompien lasten syntymäajoissa on ollut samoja numeroita (esim. 01/01), elokuussa syntyvän vauvan syntymäaika olisi 08/08. Joten jospa tää nyt olisi meidän kuukausi.
Tähtitiuku kp 1